Hvordan standses en Process?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-05-11 20:49

Jeg kørte installationen for Xsnmp - se:

<http://xsnmp.com>

- fordi jeg troede det var noget andet.

Jeg har fjernet ikonet fra System Preferences og trashed application'en,
men processen "snmpd" kører stadig, kan jeg se i Activity Monitor.

Den kører ikke på min kones Macbook Pro (10.6.x) så jeg regner med det
er en efterladenskab fra Xsnmp.

Min Macbook kører 10.5.8

Det er selvfølgelig muligt at standse processen, men hvordan kommer jeg
af med den permanent?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-11 05:44

> [...]
> er en efterladenskab fra Xsnmp.
>
> Min Macbook kører 10.5.8
>
> Det er selvfølgelig muligt at standse processen, men hvordan kommer jeg

den snmpd er den indbyggede i systemet som det program bare har
aktiveret.

Du kan unloade med:

sudo launchctl unload
/Library/LaunchDaemons/com.xsnmp.xsnmp-agentx.plist

i terminalen

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-05-11 14:11

<snip>

> [...]
>
> Du kan unloade med:
>
> sudo launchctl unload
> /Library/LaunchDaemons/com.xsnmp.xsnmp-agentx.plist

Tak for svar.

Men skulle det ikke være:

sudo launchctl unload -w /path/to/.plist/file

- ?

Eller betyder "-w" ikke noget her?

Jeg havde som sagt trash'et det jeg kunne finde:

1. com.xsnmp.xsnmp.plist

2. Mappen - Xsnmp - med XsnmpAgentExtension.app

3. Xsnmp.prefPane

- ligger nu alle i Trash'en.

Derudover, så ligger der endnu i

4. /System/Library/LaunchDaemons/

org.net-snmp.snmpd.plist

5. /Library/LaunchDaemons/

com.xsnmp.xsnmp-agentx.plist

6. Kan jeg ikke bare trashe 4 og 5?

7. Evt trashe 5 og ellers køre:

sudo launchctl [-w] unload

/System/Library/LaunchDaemons/org.net-snmp.snmpd.plist

(alt på een linie)

- i en term?

--
Ikke ham på Facebook.