Quickboot
Fra : Jonas Jalling

Dato : 18-05-11 09:12

Hej alle,

blot en lille servicemeddelelse til dem som af og til booter deres
maskine op i windows også.

Quickboot [1] er netop blevet opdateret til version 1.1 og understøtter
nu at man ikke længere skal indtaste password når der skal genstartes
til et andet styresystem.

En lille, men ventet feature synes jeg.

Til dem som ikke kender Quickboot, tilføjer programmet et lille ikon
ved siden af uret som gør det let at boote op i et andet styresystem.

Mvh Jonas

[1]: <http://buttered-cat.com/products/QuickBoot>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-11 09:27

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
>
> Til dem som ikke kender Quickboot, tilføjer programmet et lille ikon
> ved siden af uret som gør det let at boote op i et andet styresystem.

Synes det er nemmere at holde "alt" nede under boot ;)

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 18-05-11 09:30

Den 18/05/11 10.26, Thomas von Hassel skrev:

> Synes det er nemmere at holde "alt" nede under boot ;)

Mja jeg vil til dels give dig ret. Min MacPro viser dog ikke EFI
bootskærmen pga. mit uorginale grafikkort. Det kan derfor være svært at
vide om jeg har valgt hhv. CD, OSX eller Windows.

Mvh Jonas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-05-11 10:10

Jonas Jalling wrote:

> Mja jeg vil til dels give dig ret. Min MacPro viser dog ikke EFI
> bootskærmen pga. mit uorginale grafikkort. Det kan derfor være svært at
> vide om jeg har valgt hhv. CD, OSX eller Windows.

Hertil kommer så, at det ikke er altid, diskene ligger i samme orden ved
ALT-boot. - Jeg har brugt QuickBoot lige siden, jeg købte min MacPro,
og bruger den også, selvom jeg pt. ikke har en bootable Windows - kun en
virtuel, - og den fungerer ganske glimrende med alle OS X...

mvh. Erik Richard