Suppen?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-05-11 18:27

Ville gerne prøve MacSoup, men den vil ikke engang åbne, hvad kan være
Ã¥rsagen?

H.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 15-05-11 19:45

<Henrik> wrote:

> Ville gerne prøve MacSoup, men den vil ikke engang åbne, hvad kan være
> årsagen?

Det vil være nødvendigt at vide med hvilken dåseåbner du forsøger, for
at kunne prøve at give et fornuftigt bud på problemet.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-05-11 21:20

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Det vil være nødvendigt at vide med hvilken dåseåbner du forsøger, for
> at kunne prøve at give et fornuftigt bud på problemet.

Har smidt den i min App mappe og dbl klikket, den kommer frem med
registreringsvinduet ìg så lukker den når jeg trykker på Later...

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-11 21:30

<Henrik> wrote:

> Har smidt den i min App mappe og dbl klikket, den kommer frem med
> registreringsvinduet ìg så lukker den når jeg trykker på Later...

Er det ikke bare registreringsvinduet, der lukker? Programmet skulle
nødig afslutte. Du skal lave en ny indstillingsfil. I MacSOUP skal du
under menuen Arkiv vælge Nye indstillinger... Det er i indstillinger, du
taster servernavn, grupper osv. ind. Du kan have flere sæt indstillinger
men f.eks. hver sin server. Når du åbner MacSOUP kan du gøre det bare
ved at åbne den indstillingsfil, du vil åbne. Det er ligesom et dokument
i et tekstbehandlingsprogram.
Hvis du som os andre kun har én indstillingsfil, skal du
anbringe den i dit bibliotek i din hjemmemappe under Applications
Support i en mappe ved navn MacSOUP. Så åbner der automatisk, når du
åbner programmet MacSOUP. Det er det nemmeste. Der bliver lavet nogle
flere mapper med data i mappen MacSOUP ved siden af din indstillingsfil.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 17-05-11 23:31

<Henrik> wrote:

> Ville gerne prøve MacSoup, men den vil ikke engang åbne, hvad kan være
> årsagen?
>
> H.

Som Hr. Münster skriver, så er MacSOUP lidt anderledes at gå til...og en
lille smule kringlet i opstartsfasen. Jesper Gylling har lavet en lille
guide der ligger her: http://www.jesper.gylling.net/macsoup/
Når du først får sat programmet op, kommer du sikkert til at elske det