Eudora - mail kan ikke afsendes fra fremme~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-05-11 06:32

Hejsa.

Jeg sidder i Frankrig og nyder det, men lidt arbejde skal passes.

MBP, 10.6.7. og Eudora 6.6.2.. Huset jeg er i har trådløst netværk/
internet. Jeg kan modtage mail, Safari m.m kører - alt på nettet virker,
MEN Eudora vil ikke afsende mine mail.

Jeg får meldingen:
Error while sending mail for "Domainant". Server responding. 1; {37:418}

Går jeg på www.webmail.stofa.dk er der ingen problemer med at sende
mail.

Hvor mangler jeg en fluevinge eller hvad er der galt.

På forhånd tak for hjælp.

Michael C.

Fra : Palle

Dato : 15-05-11 06:57

On 2011-05-15 07:32:10 +0200, Michael Corfitsen said:

> [...]
> mail.
>
> Hvor mangler jeg en fluevinge eller hvad er der galt.

Garanteret fordi du anvender TDC's SMTP server som du kune må anvende
hvis du er på TDC's netværk - hvilket du jo ikke er i det franske.

Du skal finde en SMTP server med mulighed for tilgang med brugernavn og
password eller anden fri SMTP service.

Alternativt finde ud af hvilken udbyder du connecter til via det
trådløse netværk, og så finde denne udbyders SMTP server.

Nemmest er det dog nok muligvis at bruge webmailen

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Jon

Dato : 15-05-11 11:02

Palle <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
> trådløse netværk, og så finde denne udbyders SMTP server.
>
> Nemmest er det dog nok muligvis at bruge webmailen

Eller skaffe seg en mailkonto som har egen SMTP-tjener som ikke er
avhengig av hvilket nett man sitter på, f.eks. Gmail, MobilMe (Apples
tjeneste), e.l.

Det hender også at man kan benytte sin egen smtp utenfra, men at man må
autentisere. Det var i alle fall slik med Telenors tjenere her i Norge
lenge. Med andre ord: Den fungerer uten autentisering så lenge man er på
en IP-adresse Telenor gjenkjenner som sin egen; tilgår man den utenfra,
må man autentisere med burkernavn og passord. Dermed kan igrunnen
autentisering stå tilslått konstant, for den protesterer jo ikke på det
når du er "hjemme" heller. Undersøk om TDC muligens har en lignende
policy?
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-11 17:24

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Eller skaffe seg en mailkonto som har egen SMTP-tjener som ikke er
> avhengig av hvilket nett man sitter på, f.eks. Gmail, MobilMe (Apples
> tjeneste), e.l.

.... og bruger en altertnativ port, som f.eks. 587 (smtp submission)
eller bruger SMPT over SSL. Port 25 er som oftest blokeret rundt omkring
på enduser netværk.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-11 21:41

> ... og bruger en altertnativ port, som f.eks. 587 (smtp submission)
> eller bruger SMPT over SSL. Port 25 er som oftest blokeret rundt omkring
> på enduser netværk.

Det glæder mig, at andre end mig har det problem. Jeg har altid ment, at
en SMTP-server var meget vigtig for at kunne bruge internettet. Man
bruger den jo til at sende e-mail, og som regel skal man bruge den, der
hører til netværket. Man skulle tro, at alle har det samme problem som
Michael med at sende e-mail. Det mærkelige er bare, at det lader det
ikke til. Er man f.eks. på et hotel med WiFi, ville jeg da mene, det var
meget vigtigt at få at vide, hvilken SMTP-server, man skal benytte. Men
spørger man om det, bliver man mødt med undren for nu at sige det mildt.
Ingen ved øjensynlig, hvad en SMTP-server er. Konklusionen må vel være,
at alle bruger webmail. Nu om dage er det da også en ganske god løsning.
Jeg ved godt, man kan finde SMTP-servere, der kan bruges overalt, men
ærligt talt, så tvivler jeg på, at almindelige mennesker kan finde ud af
det. Selv jeg har da haft store problemer med det
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-11 21:51

> [...]
> jeg på, at almindelige mennesker kan finde ud af det. Selv jeg har da haft

Dem der ikke har problemer her dem der hhv. bruger webmail eller bruger
en eller anden form for "cooporate" mailløsning, f.eks. exchange, eller
alm. mail noget VPN hejs.

Selv mobileme og gmail giver i deres vejledninger info om hvordan du
skal sætte SMTP op så det virker på alle netværk.

/thomas

Fra : Jon

Dato : 15-05-11 23:00

> [...]
> spørger man om det, bliver man mødt med undren for nu at sige det mildt.
> Ingen ved øjensynlig, hvad en SMTP-server er.

Den reaktsjon kjenner jeg godt igjen fra den tid jeg stilte samme
spørsmål. Det gjør jeg så ike lenger - se under.

> Konklusionen må vel være, at alle bruger webmail.

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg bruker MobileMe og gmail gjennom Mail.app,
kun svært sjelden via web, og benytter deres respektive smtp-tjenere med
autentisering og SSL (via de porter som er satt opp til det) fra Mail.
Det fungerer fra alle nett jeg benytter, også på hoteller og lignende.
Jeg behøver ikke sette noe spesielt opp for å få tilgang til dem.

Fra : Kent

Dato : 15-05-11 22:11

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:
> [...]
> mail.
>
> Hvor mangler jeg en fluevinge eller hvad er der galt.

Det skal vel bare være asmtp i stedet for smtp og port 587, som beskrevet
på TDC hjemmeside?

--
Kent