Flytte iTunes...
Fra : Palle

Dato : 14-05-11 22:00

Jeg giver snart op.

Prøver at flytte mit iTunes bibliotek fra en ekstern harddisk og
tilbage til min iMac.

Jeg har søgt på Google og har fundet de gængse vejledninger.

Preferences --> Ny sti

Library Consolidate

Men den flytter kun lidt af de fire første albums og så ikke mere?!

Skal jeg virkelig starte forfra? Altså få oprettet et nyt Library og så
importere hele lortet igen?

Inputs tak!

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 15-05-11 07:14

On 14/05/11 22.59, Palle wrote:
> [...]
>
> Men den flytter kun lidt af de fire første albums og så ikke mere?!
>
> Skal jeg virkelig starte forfra? Altså få oprettet et nyt Library og så

Du kan bare kopiere hele itunes biblioteket til din mac, så holder du
alt tasten nede når du starter itunes så får du mulighed for at vælge
det "nye" itunes library ..

Tommy

Fra : Jon

Dato : 15-05-11 11:02

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Du kan bare kopiere hele itunes biblioteket til din mac, så holder du
> alt tasten nede når du starter itunes så får du mulighed for at vælge
> det "nye" itunes library ..

MEd andre ord: Ikke gjør det svært når det er simpelt (for å tale med
danske begreper), eller ikke gjør det vanskelig når det er enkelt (for å
si det på norsk).

Jeg går ofte nok i den fellen på min Mac - løsningen viser seg å være så
enkel og konkret at jeg ikke får øye på den, men leter i dialogruter og
menyer etter noe, når man skal "just do it".

Lykke til!
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Palle

Dato : 15-05-11 16:12

On 2011-05-15 08:13:33 +0200, Tommy Hjorth said:

> Du kan bare kopiere hele itunes biblioteket til din mac, så holder du
> alt tasten nede når du starter itunes så får du mulighed for at vælge
> det "nye" itunes library ..

Suk....

Har været mac bruger i 4 år og alligevel har jeg tilsyneladende ikke
lært en skid

TAK!

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Jon

Dato : 15-05-11 23:00

Palle <nospam@nospam.dk> wrote:

> Suk....
>
> Har været mac bruger i 4 år og alligevel har jeg tilsyneladende ikke
> lært en skid
>
> TAK!

Nøyaktig det samme gjelder f.ø. iPhoto, skulle behovet oppstå.

Fra : Palle

Dato : 16-05-11 22:22

On 2011-05-15 23:59:59 +0200, Jon said:

> Nøyaktig det samme gjelder f.ø. iPhoto, skulle behovet oppstå.

Jep.

Undrer mig bare at når man finder vejledningen til det på Apples
hjemmeside så bliver det netop gjort mere kompliceret end det er.

Jeg var sikker på at man skulle lade iTunes konsolidere (kopiere alt
musikken over til den nye destination).

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle