Ny PC har forsinkelse ved 1. opstart af sp~
Fra : Svend Erik Justesen

Dato : 10-08-01 22:56

Jeg har et mystisk problem.

Har netop installeret en ny PC med Asus A7V266-bundkort, AMD 1333 Mhz,
Geforce2 MX-grafik, 40 GB disk m.v.

Systemet kører meget fint, og benchmarks er også i orden, men ....

når jeg starter f.eks. DiabloII eller Black&White, så starter programmet
godt nok op, men lige efter "firmalogo" og før den egentlige load af
programmet fra CD-rom, så holder systemet en gevaldig pause (ca. 3-5
minutter), hvor der tilsyneladende intet sker på PC-en, men pludselig kommer
der liv i dyret, og processen fortsætter med indlæsning af spillet.

Dette sker kun ved den 1. opstart af spillet, efter at PC-en har været
bootet. Hvis jeg lukker spillet ned igen, og umiddelbart efter starter op,
så fungerer systemet helt normalt.

Jeg har prøvet både under WIN98Se og Win2K, men problemet er det samme.

Er der nogen, som har et forslag????????

Med venlig hilsen

Svend E. Justesen

mail: sj@edb.dk