Mere Big Brother
Fra : Niels

Dato : 24-04-11 08:16

IP address can now pin down your location to within a half mile:

http://arstechnica.com/tech-policy/news/2011/04/getting-warmer-an-ip-address-can-map-you-within-half-a-mile.ars

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-11 18:33

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

http://arstechnica.com/tech-policy/news/2011/04/getting-warmer-an-ip-add
ress-can-map-you-within-half-a-mile.ars

Som jeg har sagt før .. hvis man er paranoid kan man ligeså godt bo i en
jordhule ...

/thomas

Fra : Niels

Dato : 24-04-11 13:49

> Som jeg har sagt før .. hvis man er paranoid kan man ligeså godt bo i en
> jordhule ...

Kan du anvise en jordhule med Wi-Fi - eller er det en sag for
"Liebhaverne" ?

--
Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-11 21:02

Niels wrote:

> Kan du anvise en jordhule med Wi-Fi - eller er det en sag for
> "Liebhaverne" ?

Der skulle være store muligheder i Rold Skov, hvis du samtidig anskaffer
dig en lille solcelle generator.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 25-04-11 17:41

On 24 Apr., 19:33, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> [...]
> ress-can-map-you-within-half-a-mile.ars
>
> Som jeg har sagt før .. hvis man er paranoid kan man ligeså godt bo i en
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Citat fra en jøde i Tyskland under WW2?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-11 06:49

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Citat fra en jøde i Tyskland under WW2?

Nu stopper du. De kommentarer er usmagelige og grænser til chickane. Du
kender mig ikke, du kender ikke min baggrund. Du ser bare mit efternavn
og tror du kan trampe hen over det.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 26-04-11 09:11

On 26 Apr., 07:48, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Nu stopper du. De kommentarer er usmagelige og gr nser til chickane. Du
> kender mig ikke, du kender ikke min baggrund. Du ser bare mit efternavn
> og tror du kan trampe hen over det.
,,,,,,,,,,,,,,,
Kommentaren har intet at gøre med dig og dit efternavn. Den har at
gøre med din bagatellisering af den usmagelige overvågning Apple har
implementeret, som andre er højst foruroligede over. Andre end dig/
Erik altså. For du er ligeglad med at få dine bevægelser overvåget i
detaljer der burde tilhøre privatlivets fred!

Som kontrast til din ubekymrethed fremstiller jeg en parallel til folk
der ikke engang uden sådanne apparater ikke kunne gemme sig for et
hemmeligt politi! Tror du at jøder i Danmark vil bryde sig om at blive
overvåget af sådan en app som du står helt ubekymret overfor?

Da du er meget yngre end WW2 kan sammenligningen ikke have noget med
dig at gøre!-Og hvis du er så paranoid at du føler en "skyld" så
forstår jeg ikke din ubekymrethed for at blive overvåget!
Du er uskyldig! Hør nu igen Du er uskyldig! Du har ikke gjort noget!
andet end at sanktionere overvågning! Og that is baaad!

MvH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-11 16:45

Hej,

> Kommentaren har intet at gøre med dig og dit efternavn. Den har at
> gøre med din bagatellisering af den usmagelige overvågning Apple har
> implementeret, som andre er højst foruroligede over.

Du vrøvler da vist nu - det virker lidt som om du glemte rent faktisk at
læse det, der blev linket til?

Apple har ikke noget at gøre med det. Der er tale om man udnytter
naturlovene om fx lysets hastighed til at lave en udregning. Men det er
måske så bare en bagatalisering af den usmagelige overvågning fra
universets side?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : -=JF=-

Dato : 26-04-11 19:26

Den 26/04/11 17.11, Lyrik skrev:

> den usmagelige overvågning Apple har
> implementeret, som andre er højst foruroligede over. Andre end dig/
Tillad mig at blande mig:

Jeg er heller ikke højst foruroliget. Ikke en gang en smule foruroliget
- højst lidt nysgerrig.

Du er vel klar over at du meget nemt kan standse denne overvågning af
din færden, ik'? Det er såmænd ikke sværere end at slukke iPhonen og
fyre op under en anden telefon (som i parantes bemærket også også lægger
visitkort ved alle de master du er i nærheden af.)

Når det er sagt - så kan jeg ikke få mit pis på kogepunktet over at man
kan se hvor jeg har været.

Jeg ved at mange har en stærk bekymring vedrørende dette, men jeg
forstår det ærligt talt ikke - måske fordi jeg ikke har fantasi til at
se hvem der kan have interesse i at vide hvor jeg har været.

Min IP bliver logget på måske 1000-vis af servere i løbet af et døgn.

Min telefonudbyder logger på sekundet hvilke numre jeg ringer til, og
(måske) også hvilke numre der ringer til mig.

Min bank logger hvor mange penge jeg har brugt og hvor jeg har brugt dem
når jeg betaler med kort.

Butikkerne logger hvilke varer og hvor mange af hver mit kreditkort har
betalt for.

Who knows - måske logger Yousee hvilke kanaler jeg ser?

Guderne må vide hvor mange kameraer der filmer min færden rundt omkring
i byen.

Min arbejdsplads er *SPÆKKET* med overvågningskameraer, og jeg skal
swipe et adgangskort for at komme ind og ud af forskellige døre. Jeg er
lige ved at tro at det eneste sted jeg er uovervåget er på lokum og på
mit kontor - Men når jeg er på kontoret er min fastnettelefon slået til
- og det bliver nok også logget.

Kort sagt - Vi er i forvejen så hamrende "overvåget" at den smule iPhone
fra eller til nok ikke gør den store forskel.

Og hvad sker der så med al den overvågning?
Mit bud: Sandsynligvis ikke en skid!

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-11 21:00

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,
> Kommentaren har intet at gøre med dig og dit efternavn.

Det er ikke første gang du er kommet med stikpiller i den retning, så
jeg forbeholder mig retten til at tvivle på dine bortforklaringer ..

> [...]
> Erik altså. For du er ligeglad med at få dine bevægelser overvåget i
> detaljer der burde tilhøre privatlivets fred!

Apple ? .. Apple har da intet med den artikel du linker til at gøre ..

> [...]
> Du er uskyldig! Hør nu igen Du er uskyldig! Du har ikke gjort noget!
> andet end at sanktionere overvågning! Og that is baaad!

sluk piben og tag din sølvpapirshat på. Jeg er mere sikret ved at lade
være med at råbe op om min lokation på Facebook og chekke ind på
foursquare.

De fleste ting her i livet kan løses med sund fornuft. Hvis jeg befinder
mig et sted hvor jeg ikke mener det er klogt at andre ved hvor jeg er så
kan jeg f.eks. bruge en VPN forbindelse .. eller bruge et TOR netværk
til at browse med ...

/thomas