Arbejdsgruppe på Mac?
Fra : -=JF=-

Dato : 22-04-11 13:06

Jeg kan ikke rigtigt hitte rede i at finde rundt på netværket til- og
fra min Mac, og håber at kunne få et fingerpeg!

Mit netværk består af en stribe Windows PCer, og en enkelt MacBook Pro.
Alle win-maskinerne er i samme arbejdsgruppe, men hvad der er nødvendigt
af shares, og jeg kan uden problemer tilgå de enkelte maskiner fra hinanden.

Men jeg kan ikke finde Mac'en fra win-maskinerne og omvendt!

Jeg forestiller mig at jeg vil kunne tilgå Mac'en ved at melde den i
samme arbejdsgruppe som de øvrige maskiner, men kan ikke finde ud af det
heller :-/
http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.4/da/mh1165.html
står der bl.a. Åbn Biblioteksindstilling i Programmer/Hjælpeprogrammer.

Men jeg har ikke Biblioteksindstilling under hjælpeprogrammerne.

Kan nogen hjælpe?

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-11 17:22

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> står der bl.a. Åbn Biblioteksindstilling i Programmer/Hjælpeprogrammer.
>
> Men jeg har ikke Biblioteksindstilling under hjælpeprogrammerne.

Er windows fildeling slået til på mac'en ?

Og det support dokument du henviser til er en hjælpefil til 10.4 ...
altså en del år gammel ..

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 24-04-11 15:11

Den 22/04/11 18.22, Thomas von Hassel skrev:

> Er windows fildeling slået til på mac'en ?
Det var det ikke, men er nu slået til.

> Og det support dokument du henviser til er en hjælpefil til 10.4 ...
> altså en del år gammel ..
Jeg så det godt, men kunne ikke finde noget mere egnet - ikke at dette
var overvældende egnet

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 25-04-11 20:15

Den 24/04/11 16.10, -=JF=- skrev:
> Det var det ikke, men er nu slået til.

Så lykkedes det at se Mac'en fra en windowsmaskine!
Af en eller anden grund dukkede den ikke op før dagen efter, trods flere
genstarter af begge maskiner... Go figure.

Tak for hjælpen!

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-11 06:49

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Så lykkedes det at se Mac'en fra en windowsmaskine!
> Af en eller anden grund dukkede den ikke op før dagen efter, trods flere
> genstarter af begge maskiner... Go figure.

Nok mere en funktion af windows fildeling end at det er en mac ;)

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 26-04-11 19:52

Den 26/04/11 07.48, Thomas von Hassel skrev:

> Nok mere en funktion af windows fildeling end at det er en mac ;)

Det er der nok ikke meget tvivl om

Efter 25-30 år med DOS, OS/2 og div. varianter af Windows, tog det mig
lidt tid at vænne mig til æbleverdenens måde at gøre tingene på - men
der er ikke meget tvivl om at det er uendeligt meget mere driftsikkert,
virker mere gennemtænkt og generelt mere helstøbt.

Og så er så'n en MacBook Pro altså en helt specielt lækker maskine

--
Mhv.
John