Filemaker Pro - resize et felt til indhold~
Fra : Franz Berliner

Dato : 21-04-11 14:12

Er der et eller andet trick til at få et felt i listview til at tilpasse
sig så det kan indeholde alt tekstindhold?

Eller evt. bare når det bliver printet/i preview mode.

Altså: man har en række records som vises i listviews:

linie1 beskrivelse 1
linie2 beskrivelse 2 med meget lang tekst som ikke kan være på en
enkelt linie, men fylder mere.

Vil gerne have at alt indholdet i felterne kommer med på udskriften og
altså ikke kun det der kan være i en eller anden fixed størrelse felt.

Er der en eller anden option jeg har overset? eller kan man lave et
script der gør det eller lignende?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-04-11 16:35

Franz Berliner wrote:
> [...]
> altså ikke kun det der kan være i en eller anden fixed størrelse felt.
>
> Er der en eller anden option jeg har overset? eller kan man lave et

Filemaker kan ikke gøre det automatisk, så du skal bruge et script til
det formål.

Du kan, såvidt jeg kan se, bruge den indbyggede Script Manager. Gå til
menuen 'Scripts', vælg 'Manage Scripts' (COM+SHIFT+S).

I managevinduet vælger du 'New' -> 'Default Script'. I 'Show
Compatibility' vælger du blot standard 'All'.

I det vindue, der fremkommer lige ovenover, har du en masse handlinger,
som det nye script kan lave. Gå til 'Fields' -> 'Set Field', vælg, og gå
til 'window' -> 'Adjust Window' + 'Move/Resize Window', vælg begge, og
så skulle det blot være at definere størrelse.

Så skulle du gerne have et std. script, du kan udfylde og definere til
præcis dit brug... - Jeg har ikke prøvet, om det virker, da det er meget
lidt, jeg bruger scripts, og når jeg endelig gør, er det først og
fremmest præ-definerede scripts, jeg benytter.

mvh. Erik Richard

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-04-11 23:19

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> altså ikke kun det der kan være i en eller anden fixed størrelse felt.
>
> Er der en eller anden option jeg har overset? eller kan man lave et

ahh. Har set lyset.
Man sætter feltet til at være kæmpestort og så sætter man det til at
slide up + resize encloding part

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 29-04-11 12:43

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> ahh. Har set lyset.
> Man sætter feltet til at være kæmpestort og så sætter man det til at
> slide up + resize encloding part

Jo men man kan også i layoutet lave feltet den størrelse man har brug
for og så bruge print/sliding funktionen æble + alt + T
Michael Horn

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-04-11 11:49

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Jo men man kan også i layoutet lave feltet den størrelse man har brug
> for og så bruge print/sliding funktionen æble + alt + T

Tak Tror også det er det jeg har gjort. Fik bare skrevet det lidt
mystisk
--
Franz : http://www.berliner.dk