iPhone "5"
Fra : Pico

Dato : 19-04-11 12:40

Jeg har hørt rygter om at der omkring juni kommer en iPhone 5, nogen der
ved om det er rigtigt og evt. hvad den har mere end iPhone 4 ?
--
MVH
Pico

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-11 13:59

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Jeg har hørt rygter om at der omkring juni kommer en iPhone 5, nogen der
> ved om det er rigtigt og evt. hvad den har mere end iPhone 4 ?

Du kan vist roligt regne med, at der kommer en ny iPhone. Apple kører et
ret fast skema med de nye modeller. Måske kan man risikere, at den nye
model bliver annonceret i juni, men først kan leveres f.eks. i juli.
Apple kan nu godt lide, at de nye modeller kan fås med det samme, men
der kan jo dukke nogle produktionsproblemer op i sidste øjeblik
Hvor meget der sker, er umuligt at sige. Nu blev iPhone jo
revideret fuldstændig sidste år, så umiddelbart ville jeg gætte på, at
der ikke sker så meget nyt næste gang. Sådan er det ofte. Apple fornyer
jo også kun computernes udseende og grundkonstruktion med få års
mellemrum. Derimellem kommer bare små opdateringer med hurtigere
processor, mere hukommelse osv.
Desværre kan man jo kun gætte. Apple kan finde på at overraske
os og komme med en helt ny iPhone, hvis de nu har fundet på noget
spændende. Jeg hørte f.eks. et rygte om, at den næste iPhone bliver
gennemsigtig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-11 14:30

> Hvor meget der sker, er umuligt at sige. Nu blev iPhone jo
> revideret fuldstændig sidste år, så umiddelbart ville jeg gætte på, at
> der ikke sker så meget nyt næste gang.

iPhone 4S

/thomas

Fra : Niels

Dato : 20-04-11 09:36

On 20 Apr., 16:21, Kent <kentmagnussenF_J...@gmail.com> wrote:

>Værst er modtagelsen på mit toilet midt i lejligheden,
> hvor jeg normalt lige tjekker vejret

Ja, lokale vejrudsigter er vigtige

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-11 14:29

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Jeg har hørt rygter om at der omkring juni kommer en iPhone 5,

måske .. andre rygter sig først til august/september

> nogen der
> ved om det er rigtigt

nej

>og evt. hvad den har mere end iPhone 4 ?

nix

/thomas

Fra : Pico

Dato : 19-04-11 15:34

Den 19-04-2011 15:29, Thomas von Hassel skrev:

> måske .. andre rygter sig først til august/september

> nej

> nix
>
> /thomas
Tak for de forskellige svar. Jeg tror jeg venter et par måneder og lader
min G3 køre så længe, så må vi se hvad Appel finder på.

--
MVH
Pico

Fra : Kent

Dato : 20-04-11 15:26

Pico frembragte:
> Tak for de forskellige svar. Jeg tror jeg venter et par måneder og lader min
> G3 køre så længe, så må vi se hvad Appel finder på.

Nu ved vi jo godt, at iPhone er det bedste Men de "andre" er godt
nok ved at komme tæt på. Og til priser, som kan konkurrere. Så måske
skulle du undgå at falde for de sorte kræfter og simpelthen købe nu?

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-04-11 14:40

> iPhone 4S

Nu med 10" skærm og 9 gange hurtigere grafik?

Jeg synes stadig at det er utroligt at det lykkedes dem at lave en 4'er
så min 3GS'er bare ser _GAMMEL_ ud

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-11 14:57

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110419 <nospam0002+20110419@gmail.com> wrote:

> Nu med 10" skærm og 9 gange hurtigere grafik?
>
> Jeg synes stadig at det er utroligt at det lykkedes dem at lave en 4'er
> så min 3GS'er bare ser _GAMMEL_ ud

Netop. Derfor er jeg også holdt helt op med at spekulere i detaljer ang.
hvad de finder på næste gang ... på en eller anden måde skal de nok få
lavet noget som jeg ikke kan leve uden ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-04-11 22:35

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110419 <nospam0002+20110419@gmail.com> wrote:

> Jeg synes stadig at det er utroligt at det lykkedes dem at lave en 4'er
> så min 3GS'er bare ser _GAMMEL_ ud

Jeg synes det er imponerende og rart at 3GS fortsat understøttes af
langt de fleste apps og med undtagelse af kamera-kvalitet så er der ikke
noget jeg savner i min 3GS som jeg ville få med en opgradering til 4.
Men en 4S/5 med dual core A5 og stor retina skærm samt endnu bedre
kamera og så i en ultra tynd indpakning så...

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-04-11 23:12

> [...]
>Men en 4S/5 med dual core A5 og stor retina skærm samt endnu bedre
>kamera og så i en ultra tynd indpakning så...

Lige præcis.. Da jeg så press-eventen for 4'eren tænkte jeg "op i
røven med den, jeg bestiller en 3GS til "ingen penge" istedet for...
4'eren "kan ikke noget" af interesse, for mig ihvertfald. Og dem jeg
kender der har en er ikke just imponerede over antennen.

Afløsereren ser jeg til gengæld frem til med stor interesse... Men så
længe Apple holder liv i 3GS'en, så får den lov at holde til den dør,
enten hardwaremæssigt eller de dropper supporten.

//Martin

Fra : -=JF=-

Dato : 20-04-11 08:06

Den 20/04/11 00.11, Martin [6000] skrev:
> Og dem jeg
> kender der har en er ikke just imponerede over antennen.

Der var jo meget snak om den dårlige antenne, og at den døde helt hvis
man holdt den på en bestemt måde.

Jeg har nu haft min 4'er i nogle måneder, og jeg har absolut ikke
oplevet antenneproblemer.
Selv om jeg holder telefonen så stålkanten er totalt dækket, mister jeg
ikke signalet.

Jeg bor i Københavnsområdet, og det kan naturligvis være anderledes hvis
man bor et sted med svagere dækning.

--
Mhv.
John

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-04-11 09:24

>Jeg har nu haft min 4'er i nogle måneder, og jeg har absolut ikke
>oplevet antenneproblemer.

Jeg glemte helt, at nævne jeg har også hørt fra en del som slet ikke
oplever problemer, ligesom du.

>Jeg bor i Københavnsområdet, og det kan naturligvis være anderledes hvis
>man bor et sted med svagere dækning.

Ja det kan givetvis have noget (en del) at sige.

//Martin

Fra : Kent

Dato : 20-04-11 15:21

-=JF=- har bragt dette til os:

> [...]
> antenneproblemer.
> Selv om jeg holder telefonen så stålkanten er totalt dækket, mister jeg ikke

3Gs er heller ikke uden problem. Antennen sidder nederst i telefonen og
blev nævnt i Apples "forsvar" for antennen på 4. Hvis jeg holder som
jeg plejer med den nederste del i hånden (på den måde man ikke må med
iPhone 4), så skifter modtagelsen fra 3G med 2 streger (TDC) til Edge
med 5 streger. Værst er modtagelsen på mit toilet midt i lejligheden,
hvor jeg normalt lige tjekker vejret og sidste nyheder inden jeg skal
på arbejdet. Nogle gange bliver jeg nødt til at gå over på Wifi for at
få tilfredsstillende modtagelse. Og dette kl. 4. om morgenen, så der er
næppe overbelastning af nettet.

> Jeg bor i Københavnsområdet, og det kan naturligvis være anderledes hvis man
> bor et sted med svagere dækning.

Jeg har altid haft modtagelses problemer med TDC her på Vesterbro i
København.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-11 10:21

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> stor retina skærm

hvor stor ? .. synes den nuværende størrelse er fin ... større er ikke
nødvendigvis bedre ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-04-11 15:20

> hvor stor ?

Synes også at smartphones kan blive for store, men iPhone 5 kunne måske
beholde den samme form factor som 4, men med skærm på helt ud til
kanten!? Tror også at den runde home knap ryger på et tidspunkt. Måske
kunne man ha' en del af skærmen som var tændt hele tiden, og hvor home
knappen kunne være... eller den kunne sættes om på siden/toppen af
telefonen. Alt dette kunne passende ske i sammenhæng med at iOS får en
ny opbygning af "hjemmeskærmen". Den nuværende var fin til 8-10 apps,
men ikke 30-40 stykker + de faste 5-6 stykker der bruges hele tiden. Her
synes jeg Android har flere spændende muligheder.

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-04-11 23:09

>Jeg synes stadig at det er utroligt at det lykkedes dem at lave en 4'er
>så min 3GS'er bare ser _GAMMEL_ ud

Hmm hvilken 3GS har du?

Jeg synes stadig min 3GS'er ser forbandet "frisk" ud, selv ved siden
af en 4'er.

Hvis design-rygterne holder stik på 5'eren, så bliver den et hit!

//Martin

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-04-11 07:27

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> Hmm hvilken 3GS har du?

Er der ikke kun en?

> Jeg synes stadig min 3GS'er ser forbandet "frisk" ud, selv ved siden
> af en 4'er.

Godt for dig :) Det er jo heller ikke noget gammelt design.

> Hvis design-rygterne holder stik på 5'eren, så bliver den et hit!

Jeg glæder mig til at høre nærmere så vi kan se helt konkret hvad jeg er
for nærig til :)

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-04-11 09:25

>Er der ikke kun en?

Jo, det var det som undrede mig lidt

>Jeg glæder mig til at høre nærmere så vi kan se helt konkret hvad jeg er
>for nærig til :)

Også mig.. haha :)

//Martin

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-04-11 16:01

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Selv om jeg holder telefonen så stålkanten er totalt dækket, mister
> jeg ikke signalet.
>
> Jeg bor i Københavnsområdet, og det kan naturligvis være anderledes
> hvis man bor et sted med svagere dækning.

Jeg har en vis formodning om at fejlen er rettet på nyere modeller.