Historien om en kutter?
Fra : Henning

Dato : 05-07-11 11:31

Gennem de sidste halvanden år har der ligget noget der ligner en
trawler ganske tæt på den svenske kyst. Den ses tydeligt, når man
kører over broen, ca. 500 meter før betalingsanlægget. Umiddelbart
ligger kutteren på styrbord side, her har den ligget urørt igennem i
hvert fald halvandet år.
Kender I til hvad der ligger forud for dette kommende vrag? Hvorfor
fjerner myndighederne det ikke?

Fra : Allan

Dato : 08-07-11 11:16

Den 05-07-2011 12:31, Henning skrev:
> [...]
> hvert fald halvandet år.
> Kender I til hvad der ligger forud for dette kommende vrag? Hvorfor

Der ligger 1000-vis af vrag på havbunden.
Hvorfor vil du gerne have fjernet netop dette?

Hilsen Allan

Fra : Henning

Dato : 08-07-11 12:44

On Fri, 08 Jul 2011 12:15:44 +0200, Allan <findes@ikke.invalid> wrote:

>Der ligger 1000-vis af vrag på havbunden.
>Hvorfor vil du gerne have fjernet netop dette?

Det ligger ikke på "havbunden" - og jeg vil ikke have fjernet det
Jeg undrer mig bare over, at en kutter får lov at ligge på ~1 meter
vand 400 meter fra kysten. Tilsyneladende uskadt, der må ligge noget
andet bag

Fra : HH

Dato : 08-07-11 12:47

> [...]
> hvert fald halvandet år.
> Kender I til hvad der ligger forud for dette kommende vrag? Hvorfor

Sjovt du skiver ovenstående, da vi for 3 dage siden snakkede om nøjagtig
det samme.

Jeg følger spændt med

MVH

HH

Fra : Torben

Dato : 11-07-11 00:48

On 8 Jul., 13:47, HH <Vir...@ikke.dk> wrote:

> Sjovt du skiver ovenstående, da vi for 3 dage siden snakkede om nøjagtig
> det samme.
>
> Jeg følger spændt med
>
> MVH
>
> HH

Jeg bor i Limhamn og og på den lokale badeanstalt "Kallis" Sibbarps
Saltsjöbad (http://www.sibbarpssaltsjobad.se/) er der i saunaen blevet
talt meget om den strandende kutter. Historien er at en mand havde
købt båden med det formål at bo i den og var på vej mod Klagshamn som
ligger lidt syd for Øresundsbroen. Angiveligt havde han intet
førerbevis, intet kompas og intet søkort ombord. Formodentligt har han
efter broen sat kursen direkte mod Klagshamn uden at vide at der er
meget grundt i det område. Den svenske Kustbevakning kom til og tømte
båden for diesel for at undgå forurening. Herefter var deres arbejde
slut og det var op til bådejeren at få bjærget båden, hvilket han
efter rygterne ikke havde råd til.
Interesserede kan søge i sydsvenskan.se's artikelarkiv
God sommer
Torben
Stumpan II
Limhamn Småbåtshamn

Fra : Henning

Dato : 11-07-11 08:07

> [...]
>efter rygterne ikke havde råd til.
>Interesserede kan søge i sydsvenskan.se's artikelarkiv

Tak for informationen Men stadig utroligt at en mand bare kan
efterlade en "losseplads" uden der er sanktionsmuligheder overfor ham?

Fra : Ole Pagh

Dato : 12-07-11 12:21

Henning sendte dette med sin computer:

> Tak for informationen Men stadig utroligt at en mand bare kan
> efterlade en "losseplads" uden der er sanktionsmuligheder overfor ham?

Dem har vi (haft) adskellige af her i Roskilde Fjord.

En lige uden for Roskilde. Den er vist fjernet nu efter pres på
kopmmunen
Der ligger en Betonbåd på >10. år lige nord for Bolund og nord for
Jyllinge lå et kuttervrag og blev bare mindre og mindre som årerne gik
og den rådnede.

Det er vist det man med et rammende udtryk kalder for en øjenbæ.

--
/ Ole