Finde afstand mellem 2 datoer
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-08-01 20:21

Jeg skal udregne hvor lang tid medlemmerne i mit community har været medlem.
Jeg har registreret deres indmeldelsesdato (som ligger i databasen i denne
form: 24-07-2001 04:29:58 ) og jeg kender dato i dag ( Now() ).

Men hvordan skriver jeg koden der "trækker datoerne fra hinanden", så jeg
kan se hvor lang tid hver enkelt har været medlem?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Martin Kruse

Dato : 10-08-01 20:30

"Jakob Munck" <jakob.munck@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvordan skriver jeg koden der "trækker datoerne fra hinanden", så jeg
> kan se hvor lang tid hver enkelt har været medlem?

DatoInd = deresinddmeldelsesdato

forskelDage = DateDiff("d", Now, DatoInd)
forskelMaaneder = DateDiff("m", Now, DatoInd)

OSV.
Istedet for d & m kan du sætte nogen andre bogstaver ind for at finde andre
forskelle.

yyyy = Year
q = Quarter
m = Month