Ping = underlighed
Fra : Donati

Dato : 27-12-00 09:46

Hej
Jeg har en adsl forbindelse fra cybercity, med tilhørende Nortel
1-meg-modem, og nu er jeg ved at forsøge at få min linux "på nettet".
Det vil dog ikke helt lykkes for mig.. for at tjekke om der er forbindelse
til omverdenen tænkte jeg at jeg kunne da blot pinge lidt forskellige
steder.
men:
ping www.cybercity.dk virker fino.
men det er den eneste jeg kan pinge.. har prøvet både med ip'er og domains.
feks. har jeg prøvet: ping www.jubii.dk , dertil er der ikke hul igennem.

Hvad kan problemet være?
Det skal siges at jeg har rodet en del i netconf, også med ting jeg egentlig
ikke
helt ved hvad gør..
Det er en komplet RH7 installation.

/Donati

Fra : Jesper Skov

Dato : 27-12-00 10:23

Donati> Hej Jeg har en adsl forbindelse fra cybercity, med tilhørende
Donati> Nortel 1-meg-modem, og nu er jeg ved at forsøge at få min
Donati> linux "på nettet". Det vil dog ikke helt lykkes for mig.. for
Donati> at tjekke om der er forbindelse til omverdenen tænkte jeg at
Donati> jeg kunne da blot pinge lidt forskellige steder. men: ping
Donati> www.cybercity.dk virker fino. men det er den eneste jeg kan
Donati> pinge.. har prøvet både med ip'er og domains. feks. har jeg
Donati> prøvet: ping www.jubii.dk , dertil er der ikke hul igennem.

Er det mon et NS problem?

thinktwice:> cat /etc/resolv.conf
domain cybercity.dk
nameserver 212.242.40.3
nameserver 212.242.40.51
search cybercity.dk

Prøv evt. en traceroute i stedet for. Så kan du se hvor pakkerne går
tabt.

Jesper

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-12-00 14:14

On Wed, 27 Dec 2000 08:45:33 GMT, Donati wrote:

> feks. har jeg prøvet: ping www.jubii.dk , dertil er der ikke hul
> igennem.

> Hvad kan problemet være?

At jubii har konfigureret deres router(e) til at smide ping-pakker
væk.

Der er mange websites som simpelthen har "slået ping fra".

Mvh.

--
"It takes two to tango Adam Sjøgren
But, boy, just one to let go" asjo@koldfront.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 02-01-01 20:11

Den 27 Dec 2000 14:13:39 +0100 skrev Adam Sjøgren:

>At jubii har konfigureret deres router(e) til at smide ping-pakker
>væk.
>
>Der er mange websites som simpelthen har "slået ping fra".

Vi plejer at bruge www.yahoo.com - de kan stadig ping'es.

Mvh
Kent
--