Saltvand eller ferskvand?
Fra : Preben

Dato : 09-06-11 17:14

Jeg får en smule vand i bunden af min båd, men jeg er i tvivl om det er en
læk i ferskvandstanken eller måske en utæthed ved Z-drevet.
Er det muligt på en nem måde, at afgøre om det er ferskvand eller saltvand
uden at drikke/smage på vandet?

--
mvh/Preben

Fra : Göran Wennerström

Dato : 09-06-11 18:44

"Preben" skrev:

>Er det muligt på en nem måde, at afgøre om det er ferskvand eller saltvand
uden at drikke/smage på vandet?

Kom lidt salt/vand i en skål, og sæt den på en radiator.

Når vandet er fordampet, ser du hvad det var.

Venlig hilsen Göran

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 09-06-11 19:29

"Göran Wennerström" <gw@olivant.fo> skrev i en meddelelse

> uden at drikke/smage på vandet?
>
> Kom lidt salt/vand i en skål, og sæt den på en radiator.
>
> Når vandet er fordampet, ser du hvad det var.
>
> Venlig hilsen Göran

Så er man da lige vidt, når der er noget hvidligt tilbage - er det kalk
eller salt - smag på det

Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-06-11 13:27

Læg avisstykker ud forskellige steder, så du kan spore hvorfra vandet
kommer.
Samme teknik bruger man når der er olielækage.

Mvh/Harding