BIOS Opdatering - ASUS P5A ....SUK!
Fra : Morten Simonsen

Dato : 11-08-01 18:29

Hejsa,
Jeg har for nylig erhvervet mig en helt ny Harddisk på 60 GB fra IBM. Jeg
modtog glædeligt
det nye monster, og satte den i maskinen. Her kom første problem. Den kan
kun ses i opstarten
hvis den er plottet som "32GB - Master" (den sidder på Secondary Master)

Og når jeg så har formateret den osv, kan jeg kun bruge 31,4 GB...problemet
må være at min
BIOS er for gammel til at understøtte over 32 GB, men på ASUS's
opdateringsside,
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socket7.html
er der kun een opdatering til min P5A ... og den er 7 dage nyere end den jeg
havde i forvejen, og
hjalp derfor ikke noget! og de andre til P5A-B som også er på siden kan ikke
passe til min også.

Er der evt. en der skulle ligge inde med en BIOS opdatering som kan klare
det, eller ved hvad jeg
ellers kan gøre ? (udover at lave 2 drev, for jeg vil helst have alle 60 GB
på samme drev!)

Det er en: ASUS ALADDIN5 - P5A ver. 1007.A med chipset Ali og sidder med en
K6-2 450Mhz processor.

Håber at høre fra jer, VH Morten !

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-08-01 19:22

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> wrote in message
[klip problem]
> [...]
> det, eller ved hvad jeg
> ellers kan gøre ? (udover at lave 2 drev, for jeg vil helst have alle 60

Prøv og kik lidt her.
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#diskmgr2k

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg er ret sikker på at det kan løse det
problem.

- Lars

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 11-08-01 10:55

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#diskmgr2k
>
> Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg er ret sikker på at det kan løse det

Jeg har prøvet den med et ældre Soltek bundkort og en K6 300 Mhz og W98. Det
fungerede fint med en 40 GB IBM Harddisk.

/Anders.

Fra : raven

Dato : 10-08-01 20:49

On Sat, 11 Aug 2001 19:28:34 +0200, "Morten Simonsen"
<post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>på samme drev!)
>
>Det er en: ASUS ALADDIN5 - P5A ver. 1007.A med chipset Ali og sidder med en

Du kan finde nyere bios-filer på

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/

det er 1011 versionerne du skal gå efter. Flash med aflash fra dos.
Vær forsigtig med det.
Disse 1011 bios er beta udgaver til k6-3+ og k6-2+, men de virker
udmærket. Min søn anvender en sådan.

1011 er fra december 2000, og dermed aktuel for større harddiske.

hilsen

John

Fra : Morten Simonsen

Dato : 11-08-01 11:42

Hej John, mange tak for hjælpen, det var netop den opdatering der var
nødvendig!
Nu virker alle 60GB helt som det skal!

Venlig Hilsen, Morten!

Fra : xxxyyy

Dato : 14-05-02 15:20

"Morten Simonsen" skrev d. 11-08-01 11:42 dette indlæg :
> Hej John, mange tak for hjælpen, det var netop den opdatering der var
> [...]

Hej morten

Jeg sidder i den situation at en af mine venner har et bundkort næsten
magen til dit (p5a-b) og hans processer virker ikke fuldt ud derpå.
Vi har fundet fremtil at det der mangler en en biosopdatering, men da
ingen af os er specielt inde i det, ville jeg bare vide om du gad kort
at forklare det, eller måske give et link til en side der forklare.

på forhånd tak
Jonas

http://www.kandu.dk/