Mobilixnet/Wanadoo
Fra : Stefan L.

Dato : 10-08-01 18:02

Jeg har lige opsagt mit abonnement hos "Mobilixnet".

Jeg har i nu 3 uger ikke kunnet logge ind på deres POP3 mailserver.
Jeg har altså 3 uger gamle mails liggende på deres server som jeg ikke kan
hente. Det virker heller ikke hvis jeg bruger kommunikationscenteret.

Er der andre end mig som synes at 3 uger er lang tid at vente på at få en
fejl hos dem ordnet? Jeg har ringet flere gange og rykket og får hele tiden
at vide at de har sendt den videre til nogle som "ordner det", det er nu 2
uger siden at det blev sendt til dem som "ordner det".

Hvis jeg telnet'er til mai.mobilixnet.dk 110
og skriver:
user mobXXXXX
pass XXXXXXX
så sker der ikke noget de næste par minutter, derefter bliver forbindelsen
lukket af remote host.

TAG JER SAMMEN MOBILIXNET/WANADOO, dette er sgu for ringe.

Stefan L.

Fra : Dan D. Pedersen

Dato : 10-08-01 18:07

"Stefan L." <XN001@nospam.news.itext.dk> wrote in message
news:3b741351$0$375> Jeg har i nu 3 uger ikke kunnet logge ind på deres POP3
mailserver.
> Jeg har altså 3 uger gamle mails liggende på deres server som jeg ikke kan
> Hvis jeg telnet'er til mai.mobilixnet.dk 110

mail.wanadoo.dk !!!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-01 19:18

Fri, 10 Aug 2001 19:07:04 +0200, skrev "Dan D. Pedersen"
<mr_chips1999@hotmail.com>:

>mail.wanadoo.dk !!!

mon ikke begge virker eller afhænger af, hvornår abonnemntet er
oprettet?

Da jeg indtil for et par måneder siden brugte mit
Mobilixabonnement, så brugte jeg mail.mobilixnet.dk uden
problemer.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Stefan L.

Dato : 10-08-01 19:40

Dan D. Pedersen <mr_chips1999@hotmail.com> skrev i en

> mail.wanadoo.dk !!!

Jeg oprettede abonnement hos Mobilixnet, altså er det :
mail.mobilixnet.dk
Bortset fra det så virker 'mail.wanadoo.dk' heller ikke, jeg kan bare ikke
logge ind.
Og når det heller ikke virker i deres kommunikationscenter, så er det jo
ikke fordi at jeg bruger
en forkert POP3 server.

Stefan L.

PS: Det må være et meget svært problem når de ikke kan rette fejlen på 3
uger
PPS: Jeg tror ikke på at der var nogen hos Mobilixnet/Wanadoo der kiggede på
mit problem.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-08-01 20:46

> PPS: Jeg tror ikke på at der var nogen hos
Mobilixnet/Wanadoo der kiggede på
> mit problem.

Og du har selvfølgelig været så fair, at du har ringet ind
og fortalt dem at det nu kan være ligemeget, da du har
opsagt dit abbo ?

Mvh HAA:

Fra : Stefan L.

Dato : 10-08-01 20:55

Jeg har opsagt mit abonnement via FAX, det må vel være nok.
Eller hvad ???

Der er nok alligevel ikke nogen som kigger på problemet (slet ikke i
weekenden), for så var fejlen vel løst for længe siden !

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-08-01 09:08

"Stefan L." <XN001@nospam.news.itext.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har opsagt mit abonnement via FAX, det må vel være nok.
> Eller hvad ???

Jo ned mindre man har 1/2 - 1 time man aligevel ikke ved hvad man skal lave.
(til at vente i telefonen)

Pert

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-01 23:33

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

> Og du har selvfølgelig været så fair, at du har ringet ind
> og fortalt dem at det nu kan være ligemeget, da du har
> opsagt dit abbo ?

Lige meget?? Det kan sg* da aldrig blive ligemeget....Man skal dælme da
ha sin mail, når de får løst problemet.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-08-01 01:44

"Rea721" <Svar ikke i mail på indlæg fra nyhedsgrupperne.>
wrote in message
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

ind

> Lige meget?? Det kan sg* da aldrig blive ligemeget....Man
skal dælme da
> ha sin mail, når de får løst problemet.

Det er da vist rimeligt overflødigt at spilde god tid på,
når han ikke mere er kunde i det pågældende firma.

Den sparede tid kan så komme en anden kunde til gode !

Mvh HAA:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-01 01:48

Henrik Aarfeldt skrev:

>Det er da vist rimeligt overflødigt at spilde god tid på,
>når han ikke mere er kunde i det pågældende firma.

Overflødigt? Der kan da ligge vigtig mail og vente på ham. TDC og
Tiscali (og muligvis flere) vedligeholder mailkontoen i 45 dage
efter at man har sagt op.

--
Bertel

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-08-01 01:56

On 11 aug 2001 Henrik Aarfeldt was possessed by a lesser demon and then
forced to type this:

> Det er da vist rimeligt overflødigt at spilde god tid på,
> når han ikke mere er kunde i det pågældende firma.

Så vidt som jeg kan forstå udfra Oranges abonnementsvilkår:
http://orangeprivat.dk/internet/internet/hvaderorangeinternet/abovilkaar/
er der 30 dages opsigelsesvarsel. Det betyder vel, at Stefan stadig er
kunde hos Orange. Så skal han vel også have support svarende til hvad
abonnementet omfatter.

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Stefan L.

Dato : 11-08-01 08:18

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> skrev
> Det er da vist rimeligt overflødigt at spilde god tid på,
> når han ikke mere er kunde i det pågældende firma.

De synes da vist også at det er "rimeligt overflødigt at spilde tid" på
eksisterende kunder, glem ikke at jeg var kunde i 3 uger uden at der skete
en pind !
Det kan da godt være at det er Mobilixnet/Wanadoos måde at sikre en stadig
udskiftning af kunderne. Det er jo også kedeligt at have de samme kunder i
alt for lang tid, ikke.

Stefan L.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-01 14:01

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

> Det er da vist rimeligt overflødigt at spilde god tid på,
> når han ikke mere er kunde i det pågældende firma.

Kedelig service-holdning du giver udtryk for. Mine tær er helt ømme af
at krumme dem så meget...specielt når man ved at du selv arbejder i det
"pågældende firma."

> Den sparede tid kan så komme en anden kunde til gode !

Man må håbe at "det pågældende firma" kan leve med at kunder forlader
firmaet, og derefter give det dårlig omtale.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-08-01 17:50

wrote in message
> [...]
helt ømme af
> at krumme dem så meget...specielt når man ved at du selv

1: Jeg udtaler mig som privat, og ikke som ansat i det
pågældende firma.
2: Jeg har ikke kundekontakt, og har derfor ingen såkaldt
"service-holdning", og skal ikke have det.
3: Hvad er meningen med at fortsætte behandlingen af en
given fejl, hvis den ikke kommer nogen til glæde ?

Hvorfor fortsætte med at reparere på en bil, når den
alligevel er kasseret ?

Så hellere bruge tiden på noget, som kommer nogen til glæde.

Det går fint indtil videre.

Mvh HAA:

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-08-01 17:57

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 2: Jeg har ikke kundekontakt, og har derfor ingen såkaldt
> "service-holdning", og skal ikke have det.

Jeg tør slet ikke tænke på, hvilken holdning du så har....

Det var da noget af en udmelding........

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-08-01 10:05

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> KLIP

> Jeg tør slet ikke tænke på, hvilken holdning du så har....
>
> Det var da noget af en udmelding........

Nu skal det altså retfærdigvis siges at Henrik Aarfeldt har givet
ualmindelig god kundeservice, specielt i de interne grupper, også på
områder der slet ikke er dækket af hans normale arbejdsfunktioner. Jeg
har selv personligt flere gange fået rigtig god hjælp af hans svar og
løsningsforslag. Jeg var selv ved at være meget tæt på at droppe mit
abb. hos dem (bruger både Get2Net, Wol/Tiscali og Mob/Oran), men
grundet Henrik Aarfeldt's faglige kompetente svar, fik jeg løst mine
problemer, og er nu tilfreds kunde hos både Get2Net, Wol/Tiscali og
Mob/Oran.

Fortsæt dit gode arbejde Henrik, og lad dig ikke slå ud af os sure
kunder )

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-08-01 12:19

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fortsæt dit gode arbejde Henrik, og lad dig ikke slå ud af os sure
> kunder )

Derfor undrede det mig også svarre at Henrik skrev som han gjorde.

mvh
Bjørn

Fra : Stefan L.

Dato : 11-08-01 18:05

Henrik Aarfeldt skrev

> 3: Hvad er meningen med at fortsætte behandlingen af en
> given fejl, hvis den ikke kommer nogen til glæde ?
>
> Hvorfor fortsætte med at reparere på en bil, når den
> alligevel er kasseret ?

Det kunne være at man kunne undgå at den givne fejl opstår igen for en anden
kunde, og på den måde være lidt på forkant med situationen. Så kunne man få
lidt mindre churn på den måde.

Vist ikke for Internet-delen...

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 01:25

> Vist ikke for Internet-delen...

Nå...kan du uddybe din påstand ?

Mvh HAA:

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 01:32

> [...]
>
> Det kunne være at man kunne undgå at den givne fejl opstår
igen for en anden
> kunde, og på den måde være lidt på forkant med

Ja, det er da rigtigt nok...men jeg ville hellere bruge
tiden, på at pleje de kunder der er tilbage.

Hvis firmaet skal bruge yderligere resourcer på at løse dit
problem, som du aldrig vil få glæde af da du ikke mere er
kunde, så er man jo nødt til at udsætte andre opgaver, som
kunne komme eksisterende kunder til gode.

Mvh HAA;:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-01 09:45

Henrik Aarfeldt skrev:

>Hvis firmaet skal bruge yderligere resourcer på at løse dit
>problem, som du aldrig vil få glæde af da du ikke mere er
>kunde, så er man jo nødt til at udsætte andre opgaver, som
>kunne komme eksisterende kunder til gode.

På den anden side kunne man finde årsagen til at en (i sin tid)
eksisterende kunde ikke kunne bruge sin mailboks og derved undgå
at andre eksisterende kunder ikke kom i samme situation.

Derudover kunne Stefan få adgang til sin mail i den gamle
mailboks. Der kunne jo ligge vigtige mails.

--
Bertel

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 10:52

"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> wrote in
message

> [...]
undgå
> at andre eksisterende kunder ikke kom i samme situation.

Rigtigt...men det er jo en resource-disposition som der skal
tages stilling til.

1: Ønsker man at løse problemet hos en kunde der ikke er der
mere, og som er et enkeltstående problem.
Dette vil give god erfaring til en anden gang, hvor samme
problem kunne opstå, men vil tage resourcer fra de
eksisterende kunder.

eller

2: Ønsker man at bruge resourcerne på eksisterende kunder.

Det perfekte ville være at gøre begge, dvs man kunne nedtone
fejlfindingen på det gamle problem, til en dag man
havde´lidt tid i overskud.

Desværre tror jeg ikke man får tid i overskud.

> Derudover kunne Stefan få adgang til sin mail i den gamle
> mailboks. Der kunne jo ligge vigtige mails.

Ja, det er rigtigt.

Mvh HAA.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-08-01 12:28

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Sun, 12 Aug 2001 11:51:52
+0200 :

>Rigtigt...men det er jo en resource-disposition som der skal
>tages stilling til.

Jeg mener det er lige så vigtigt at behandler tidligere/fragående
kunder som nuværende kunder.

Dels har ting en tendens til at bounce, dels handler det om
almindelige høflighed.

Jeg er overbevist om at de kollegaer jeg arbejder nært sammen med
har samme holdning.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-08-01 14:40

"Henrik Aarfeldt" wrote...

> [...]
> nedtone fejlfindingen på det gamle problem, til en dag
> man havde´lidt tid i overskud.
>
> Desværre tror jeg ikke man får tid i overskud.

Hvis man antager at Stefan har ret i sin påstand kunne I heller
ikke løse problemet i 3 uger da han var kunde - hvilket problem
er så svært at løse at det skal tage 3+ uger ?

Og hvis det nu var et alvorligt problem, der førte til Stefan's
manglende service, ville en teknikker så ikke være mere end
interesseret i at løse det problem før det bliver til mere end
"1 kunde's problem" ?

Og på et tidspunkt er det vel fair at tænke, at I ikke ved
hvorfor Stefan har problemet - det ville han kunne bruge til
lidt mere end det du sidder og lukker ud lige nu.

/Peter

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-08-01 17:57

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Rigtigt...men det er jo en resource-disposition som der skal
>tages stilling til.

Fint nok. Hvis man sender fratrådte kunder ud i verden med en rigtig
dårlig sidste oplevelse i bagagen, kan man jo spekulere lidt over,
hvor mange reklameressourcer der skal til for at opveje deres
fortællinger om "dengang, jeg var hos udbyder XX".

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-08-01 18:13

Allan Olesen wrote:

> [...]
>hvor mange reklameressourcer der skal til for at opveje deres
>fortællinger om "dengang, jeg var hos udbyder XX".

Dengang jeg arbejdede ved en Større Dansk Udbyder(tm) fik vi at vide at
der skulle 10 gode oplevelser til at opveje een dårlig.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-01 18:25

Christian Andersen skrev:

>Dengang jeg arbejdede ved en Større Dansk Udbyder(tm) fik vi at vide at
>der skulle 10 gode oplevelser til at opveje een dårlig.

Hvis vi snakker om ens sidste oplevelse hos firmaet, er tallet
nok noget højere.

--
Bertel

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-08-01 19:55

Bertel Lund Hansen wrote:

>Hvis vi snakker om ens sidste oplevelse hos firmaet, er tallet
>nok noget højere.

Helt sikkert.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Gerner Mo

Dato : 12-08-01 19:43

On 12 Aug 2001 17:13:26 GMT, in dk.edb.internet.udbydere, Christian Andersen
<hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> wrote:

>Dengang jeg arbejdede ved en Større Dansk Udbyder(tm) fik vi at vide at
>der skulle 10 gode oplevelser til at opveje een dårlig.

I forhold til hvem ? Jeg griner lidt da nye kunder uden interneterfaring ikke
læser news, før de har en internetkonto.

Og news er vel det eneste sted hvor de kan læse om dårlige erfaringer med en
vis udbyder ?

Jeg tror isp'erne tager dårlig omtale i news ganske roligt.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-08-01 19:59

Gerner Mo skrev:

>I forhold til hvem ? Jeg griner lidt da nye kunder uden interneterfaring ikke
>læser news, før de har en internetkonto.

Netop de, der har erfaring på området, er ofte "vennerådgivere"
for dem, der første gang skal opkobles.
Derudover hænder det jo unægtelig, at folk skifter ISP. Og mon
ikke en meget stor del tænker på andet end udelukkende prisen.

(Ja, der burde have været udråbstegn efter sidste sætning, da det
er ment som et retorisk spørgsmål. Men der er så mange ekstra
at tage af i diverse usenetartikler, at jeg helst undlader dem

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-08-01 22:00

Gerner Mo <gerner.mo@wanadoo.dk> wrote Sun, 12 Aug 2001 20:42:55
+0200 :

>Jeg tror isp'erne tager dårlig omtale i news ganske roligt.

Det tror jeg ikke.

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-08-01 09:18

"Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læser news, før de har en internetkonto.
>
> Og news er vel det eneste sted hvor de kan læse om dårlige erfaringer med

Jeg plejer at bruge mund til mund metoden.

Per

Fra : Gerner Mo

Dato : 12-08-01 18:15

On Sun, 12 Aug 2001 11:51:52 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Henrik
> [...]

>Dette vil give god erfaring til en anden gang, hvor samme
>problem kunne opstå, men vil tage resourcer fra de

Og det vil vi ikke finde os i, da der mangler resourcer til newsserveren.

>eller
>
>2: Ønsker man at bruge resourcerne på eksisterende kunder.

Niks, se at få den newserver op at køre optimalt.

>Desværre tror jeg ikke man får tid i overskud.

>Ja, det er rigtigt.

Og det burde være alt han har krav på. Læs aftalevilkår som ligger tilgængelig
http://wanadoo.dk og indeholder bla.a. denne tekst, hvilket må være
standard for alle aftalevilkår hos samtlige isp.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-01 20:48

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

> 1: Jeg udtaler mig som privat, og ikke som ansat i det
> pågældende firma.

Har jeg skrevet det..?...Jeg konstaterede blot at du var ansat i det pgl
firma.

> 2: Jeg har ikke kundekontakt,

Pyyhhaa , det var godt.

> og har derfor ingen såkaldt
> "service-holdning", og skal ikke have det.

Hmmm...ingen service-holdning til _dèt_ som giver dig brød på bordet?!

> 3: Hvad er meningen med at fortsætte behandlingen af en
> given fejl, hvis den ikke kommer nogen til glæde ?

Tja, med den "respekt" du udviser over for de problemer brugerne har med
servicen i det firma du er ansat i , som du dog ikke representerer pt,
er det måske en idè at deltage i et kunde-pleje kursus.
.......Er den tanke ikke faldet dig ind, at dit firma stadigvæk ligger
inde med nogle mail's som tilhøre en af jeres kunder (x-kunde? ved ikke
hvilken dato det ophører), som han måske har meget brug for??
.......Er den tanke ikke faldet dig ind, at firmaet måske får løst nogle
andre problemer ved at fortsætte fejlsøgningen alligevel?

> Hvorfor fortsætte med at reparere på en bil, når den
> alligevel er kasseret ?

Dårlig analogi.... Den passer kun hvis det er firmaet der kasserer
kunden...og det er jo ikke lige tilfældet her.

> Så hellere bruge tiden på noget, som kommer nogen til glæde.

> Det går fint indtil videre.

Er det dit firma's normale politik, altså at dårlig omtale er bedre end
ingen omtale??

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 01:50

wrote in message

> Har jeg skrevet det..?...Jeg konstaterede blot at du var
ansat i det pgl
> firma.

Og det har ingen relevans i denne sammenhæng.

> Pyyhhaa , det var godt.

Og hvis jeg havde, så kunne jeg sagtens håndtere dette.
Men jeg har -ikke- kundekontakt, og -må- heller ikke
havde....det har de et KundeCenter til at håndtere.
De er uddannet til det, og håndterer det glimrende.
Til gengæld "blander" de sig ikke i teknikken.

> [...]
> servicen i det firma du er ansat i , som du dog ikke
representerer pt,
> er det måske en idè at deltage i et kunde-pleje kursus.

Jo...hvis jeg en dag skulle gå hen og blive aktuelt.
Men spild af tid/penge i denne situation.

> [...]
> inde med nogle mail's som tilhøre en af jeres kunder
(x-kunde? ved ikke
> hvilken dato det ophører), som han måske har meget brug

Joda...og det finder de sikkert også en løsning på.

> ......Er den tanke ikke faldet dig ind, at firmaet måske
får løst nogle
> andre problemer ved at fortsætte fejlsøgningen alligevel?

Nej....ikke hvis det er et enkeltstående problem.

> Dårlig analogi.... Den passer kun hvis det er firmaet der
kasserer
> kunden...og det er jo ikke lige tilfældet her.

Allright...vi vender den lige 180 grader.
Hvorfor reparere bilen, hvis føreren er død ?

> Er det dit firma's normale politik, altså at dårlig omtale
er bedre end
> ingen omtale??

Er det meget svært at forstå, at jeg stadig ikke udtaler mig
om hvad min arbejdsplads mener ?

For din skyld vil jeg præcisere det igen:
1: Jeg udtaler mig her som privatperson.
2: Mine udtalelser her er ikke ensbetydende med, at min
arbejdsgiver mener det samme, ej heller min forrige
arbejdsgiver.
3: Jeg alene, står til ansvar for mine udtalelser her.
4: Min arbejdsgiver står ikke til ansvar for mine udtalelser
her.

Hvis du ønsker at spørge min arbejdsgiver om et-eller-andet,
så kan du henvende dig til dem på 80404040.
De vil givetvis meget gerne svare på alle dine spørgsmål.

Mvh HAA:

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-01 13:26

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

> Og det har ingen relevans i denne sammenhæng.

Det er noget jeg selv afgøre...altså om _jeg_ mener at det er relevant.
Jeg skrev det, og jeg mener at det er relevant.

-snip-
> De er uddannet til det, og håndterer det glimrende.
> Til gengæld "blander" de sig ikke i teknikken.

Fint at i ansatte kan få det til at fungere....bare husk at det også
skal fungere for jeres fælles kunder.

> Jo...hvis jeg en dag skulle gå hen og blive aktuelt.
> Men spild af tid/penge i denne situation.

Tænk langsigtet.

> Joda...og det finder de sikkert også en løsning på.

Hmm, det må man jo håbe...for kundens skyld. Han har jo åbenbart ikke
fået løst problemet i 3 uger.

> Nej....ikke hvis det er et enkeltstående problem.

Det kan man jo ikke lige vide _før_ man konstatere _hvad_ der er
galt....måske har andre kunder samme problem...men ikke opdaget det
_fordi_ de ikke sender specielt mange e-mails... Men en dag begynder de
måske, og så ville det jo være rart for dem (og dit firma) at det
virkede.

> Allright...vi vender den lige 180 grader.
> Hvorfor reparere bilen, hvis føreren er død ?

Hmm dårlig analogi igen Bilen tilhører dødsboet, og har måske /
formentlig en værdi alligevel. (Stop de bil-analogier)

Forhold dig til problemet. En kunde har ikke kunnet få adgang til sin
pop3 konto i 3 uger.. han ved at der ligger mails og venter.. han
opsiger sit kundeforhold... men _hans_ mail ligger der stadigvæk og
venter??

Firmaet _har_ hans mails. Er det så svært at firmaet henter de mails
(når han nu ikke er kunde mere, måske) , kontakter ham, og
viderer-sender til en anden mail-box som han oplyser? Hvormange
minnutter / resourcer kan det må "koste" at lave den lille operation?
Ikke meget IMHO. Derefter kan firmaet gøre lige precis hvad de vil med
selve problemet...

> Er det meget svært at forstå, at jeg stadig ikke udtaler mig
> om hvad min arbejdsplads mener ?

Ja, hvis du ikke skriver det specifikt. Jeg stillede dig et simpelt
spørgsmål. Hvis du ikke kan/vil oplyse om firmaets politik, så kan du jo
bare skrive dèt.

> For din skyld vil jeg præcisere det igen:

-snip- [Noget _du_ ved at _jeg_ ved]

Og så kan du hoppe og danse [ ] lige så meget du vil... Dine udsagn
(og andre ISP ansattes for den sags skyld) vil _altid_ blive læst med
andre øjne når man _ved_ at der er et arbejdsforhold til en given ISP,
specielt hvis emnet omhandler en ISP hvor en af deltagerne er ansat.

> Hvis du ønsker at spørge min arbejdsgiver om et-eller-andet,
> så kan du henvende dig til dem på 80404040.

Det gør jeg ikke.

> De vil givetvis meget gerne svare på alle dine spørgsmål.

Det vil jo være spild af resourcer....de skulle hellerer bruges på at få
afleveret de e-mail til deres rette ejermand.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 16:26

wrote in message

> Ja, hvis du ikke skriver det specifikt.

Allright...så vender vi den om for din skyld.
Hvis jeg i fremtiden udtaler mig på min arbejdsgivers vegne
( hvilket ganske givet aldrig vil ske ), så skal jeg nok
gøre tydeligt opmærksom på det.
F.eks med en officiel signatur.

>Jeg stillede dig et simpelt
> spørgsmål. Hvis du ikke kan/vil oplyse om firmaets
politik, så kan du jo
> bare skrive dèt.

Nej....du må lære at jeg ikke udtaler mig på min
arbejdsgivers vegne, medmindre andet er udtrykkeligt anført.
Så du skal slet ikke spørge om sådan noget, når du udemærket
godt kan se, at jeg ikke udtaler mig på min arbejdsgivers
vegne.

> -snip- [Noget _du_ ved at _jeg_ ved]

Åbenbart ikke godt nok.

> [...]
en given ISP,
> specielt hvis emnet omhandler en ISP hvor en af deltagerne

Det er så dit problem, at du vælger at anskue tingene på
denne forkerte facon.

et-eller-andet,

spørgsmål.

> Det vil jo være spild af resourcer....de skulle hellerer
bruges på at få
> afleveret de e-mail til deres rette ejermand.

FYI, så er det ikke support-medarbejdere der fejlfinder på
sådanne problemer.
Så det vil ikke gå ud over fejlfindingen.

Mvh HAA:

Fra : Rea721

Dato : 12-08-01 18:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

> Allright...så vender vi den om for din skyld.
-snip- Igen noget jeg godt ved.

Nej du skal ikke vende noget om. [Se neden for]

> Nej....du må lære at jeg ikke udtaler mig på min
> arbejdsgivers vegne, medmindre andet er udtrykkeligt anført.

Det _ved_ jeg godt..... Jeg har heller ikke bedt dig om at tale på deres
_vegne_.[Se neden for]

> Så du skal slet ikke spørge om sådan noget, når du udemærket
> godt kan se, at jeg ikke udtaler mig på min arbejdsgivers
> vegne.

..... Jeg har spurgt om _du_ ville oplyse om _firmaets_ politik, det
betyder _ikke_ at du taler på _firmaets_ vegne.

[Citat]
Hvis du ikke kan/vil oplyse om firmaets politik,
så kan du jo bare skrive dèt.
[slut]

> Åbenbart ikke godt nok.

Jo, udemærket.

> Det er så dit problem, at du vælger at anskue tingene på
> denne forkerte facon.

Ja det er mit "problem", som jeg deler med rigtig mange andre brugerer,
og jeg anser det ikke for at være en "forkert" facon.

Men det er så tilgændgæld dit problem, at du ikke anerkender, at
brugerne opfatter tingene på den måde, og indretter dine svar derefter.

> FYI, så er det ikke support-medarbejdere der fejlfinder på
> sådanne problemer.
> Så det vil ikke gå ud over fejlfindingen.

Ok.

Fra : Christian Bak

Dato : 12-08-01 22:27

> vil... Dine udsagn
> blive læst med
> en given ISP,
> er ansat.
>
> Det er så dit problem, at du vælger at anskue tingene på
> denne forkerte facon.

Hvordan tror du din arbejdsgiver vil anskue tingene?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 23:09

"Christian Bak" <cvb@vus.image.dk> wrote in message

> Hvordan tror du din arbejdsgiver vil anskue tingene?

Den eneste der kan svare på det, er min arbejdsgiver.

Ring 80404040 og spørg.

Mvh HAA:

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 11-08-01 23:21

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> 2: Jeg har ikke kundekontakt, og har derfor ingen såkaldt
> "service-holdning", og skal ikke have det.

Hvem sikre dig at du stadig har et job imorgen? Kunderne! Hvis et firma ikke
tjener penge på deres kunder, har det ikke penge til at betale løn til sine
ansatte.

Det er ikke en kritik af dig, men en holding jeg desværre alt for ofte har
mødt hos folk uden kundekontakt. Jeg har heller ikke selv kundekontakt
længere. Det passer mig glimrende, men derfor mener jeg stadig at man skal
have en "service-holdning". Jeg tror det er sundt nok at tænke på, hvem det
egentlig er der betaler din og min løn.

Desuden har du jo netop kundekontakt når du skriver i denne nyhedsgruppe.
Nej, du repræsenterer ikke firmaet, men du kan vel godt være loyal over for
det.

> 3: Hvad er meningen med at fortsætte behandlingen af en
> given fejl, hvis den ikke kommer nogen til glæde ?

Er han stadig kunde, har han vel krav på de ting hans abonnement indeholder.
Når disse krav udløber, er det vil helt iorden at ignorere ham, men ikke
før.

Du skal også tænke på fremtidige kunder. Jeg tvivler på at Stefan L. vil
anbefale firmaet til hans venner, kollegaer, naboer osv. Han vil måske endda
lige frem gøre det modsatte, nemlig fortælle alle han kender, hvor dårlig
service han føler han har fået.

Så hvis Stefan L. får lidt god service nu, kommer det måske firmaet til
gode, fordi Stefan L. så ikke skræmmer fremtidige kunder væk.

Dette brev er ikke kun rettet mod Henrik og Orange. Som jeg vist skrev
ovenfor, så har jeg tidligere set eksempler på folk som opfører sig som
Henrik. Nu var det så lige Henrik dette brev blev rettet mod, men det var et
rent tilfælde.

Venlig hilsen

Anders
Som arbejder (men ikke repræcenterer) for TDC Internet, og måske desværre
selv nogle gange har opført sig som Henrik, hvilket jeg beklager.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 01:59

"Anders K. Olsen" <ako@post4.tele.dk> wrote in message

> Desuden har du jo netop kundekontakt når du skriver i
denne nyhedsgruppe.

Nej, det har jeg ikke.

> Nej, du repræsenterer ikke firmaet, men du kan vel godt
være loyal over for
> det.

Det er jeg også....meget

> [...]
abonnement indeholder.
> Når disse krav udløber, er det vil helt iorden at ignorere

Klart nok.

Mvh HAA:

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 16-08-01 12:30

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders K. Olsen" <ako@post4.tele.dk> wrote in message

> Nej, det har jeg ikke.

Nå nej, du befinder dig vel i et parallelt univers...

Erland

Fra : Gerner Mo

Dato : 16-08-01 16:50

On Thu, 16 Aug 2001 13:30:29 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Erland Stig
Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> wrote:

>Nå nej, du befinder dig vel i et parallelt univers...

Forlanger du at alle medarbejdere hos en isp, selv telefondamen og
rengøringsfolkene og andre der ikke sidder med kundekontakt, skal svare på
spørgsmål i en nyhedsgruppe ? Og når de svarer skal det være på vegne af deres
firma ? Vil du have dem fyret ?

Det er vist dig der befinder dig i den 5 dimension.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 16-08-01 17:05

> [...]

> spørgsmål i en nyhedsgruppe ? Og når de svarer skal det være på vegne af deres

Det har jeg intet sagt om. Jeg konstaterede bare, at Henrik tilsyneladende
manglede en smule realitetssans - eftersom det er svært at undgå kontakt
med kunderne i en offentlig nyhedsgruppe...

> Det er vist dig der befinder dig i den 5 dimension.

Fede farver

Erland

Fra : Gerner Mo

Dato : 16-08-01 20:28

On Thu, 16 Aug 2001 18:04:39 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Erland Stig
Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> wrote:

>Det har jeg intet sagt om. Jeg konstaterede bare, at Henrik tilsyneladende
>manglede en smule realitetssans - eftersom det er svært at undgå kontakt

Det vil sikkert være konsekvensen hvis nogen der ikke kan eller må, udtalte
sig på et firmas vegne.

>med kunderne i en offentlig nyhedsgruppe...

Da vi begge er brugere hos det samme firma, kunne du lige så godt forlange
svar fra mig. Jeg har heller ikke kundekontakt her. Og kan derfor lige så lidt
som henrik, have lyst til at besvare spørgsmål om firmaets politik på noget
punkt.

Jeg kan dog som kunde hos orange beskrive hvad der burde bruges resuerser på.
Og det skal ikke være til forhenværende kunder, ud over at sende de email der
måtte komme inden for 30 dage til en af kunden oplyst emailadresse.

jeg kan ikke se henrik kan gøre det anderledes.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 16-08-01 22:19

Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sikkert være konsekvensen hvis nogen der ikke kan eller må, udtalte
> sig på et firmas vegne.

I det foregående har jeg ikke forholdt mig til, om Henrik udtaler sig på
vegne af sit firma eller ej (eller om han må eller ej). Og I øvrigt anfægter
jeg ikke, at han i denne sammenhæng udtaler sig på egne vegne - og
det mener jeg naturligvis også, at vi skal respektere.

Men at han her udtaler sig på egne vegne er altså ikke det samme som
at han i dette forum ikke har _kontakt_ med (nogle af) sine kunder. Jeg
kunne blot ikke dy mig for en lidt ironisk kommentar til hans ordvalg...

> [...]
> som henrik, have lyst til at besvare spørgsmål om firmaets politik på noget

Jeg har ikke forlangt svar fra nogen. Men ja, du kan naturligvis også svare,
hvis du kender et godt svar

> jeg kan ikke se henrik kan gøre det anderledes.

Det må bero på Henriks egen vurdering.

Erland

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 10-08-01 21:29

Jeg har nu ikke nogen problemer med at hente post på min konto.
Min pop3 er sat til mail.wanadoo.dk

Hygsom
Leo

Fra : Stefan L.

Dato : 10-08-01 21:51

Min kæreste har heller ikke nogle problemer.

Leo Vaeversted <leo@venlig.dk> skrev i en news:9l1h8j$s0u$1@sunsite.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-08-01 22:00

Stefan L. skrev:

>Min kæreste har heller ikke nogle problemer.

Nu praler du vist

Fra : Stefan L.

Dato : 10-08-01 22:29

.... bortset fra at hun har mig

Rudi Stegen <OE4SP1@trashcan.dk> skrev i en

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 16:35

> [...]
> user mobXXXXX
> pass XXXXXXX
> så sker der ikke noget de næste par minutter, derefter

Send dine kontooplysninger ( uden password ) til mig på
haa@orangedk.com så kigger jeg på det i morgen.

Mvh HAA:

Fra : Rea721

Dato : 12-08-01 18:54

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

> Send dine kontooplysninger ( uden password ) til mig på
> haa@orangedk.com så kigger jeg på det i morgen.

Tænk hvis dette svar var kommet i første omgang Så havde der kun
været Roser ( uden torne)

Hygge anyway.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-08-01 19:12

"Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote in message
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev

> Tænk hvis dette svar var kommet i første omgang
havde der kun
> været Roser ( uden torne)
>
> Hygge anyway.

Det jeg egentligt mente med mine udtalelser var, at ofte
bruger vi mange timer på en given kunde, hvor det så
bagefter viser sig, at kunden alligevel ikke skal have
produktet.

Det ville være dejligt, hvis kunden havde givet besked om at
han ikke skulle have produktet alligevel...før det hele er
klart til levering.

F.eks:
XXX kunde bestiller et produkt.
Dette indebærer en masse opgaver, som skal udføres, før
produktet kan leveres.
F.eks: LL skal bestilles, indkøb af router + interfaces,
transmission skal laves, IPadresser skal requestes, router
skal konfigureres, DAS skal konfigureres, der skal evt
patches på POP og i HQ, domæne skal registreres, services
skal oprettes, end-to-end test af linie skal udføres, samt
en masse dokumentation.
Disse opgaver er usynlige for kunden.

Min pointe er: det ville være dejligt, hvis kunder gad at
ringe, når de har ombestemt sig.
Og ikke vente til sidste øjeblik, hvor en masse arbejde er
udført, og som så er forgæves.

Det sker jævnligt, og det er så bittert at have lavet en
masse spildt arbejde.

Men det sker da også, at kunder ringer i god tid, og
afbestiller.
Tak til dem.

Mvh HAA:

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-08-01 23:25

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det sker jævnligt, og det er så bittert at have lavet en
> masse spildt arbejde.

Det sker for leverandører hver eneste dag.

Tag eks. en El-installationsforretning.

Så det at spilde tid, hører med til enhver forretning.

> Men det sker da også, at kunder ringer i god tid, og
> afbestiller.

Tjaeee - Mange får det at vide når licitationstilbudene
åbnes.........................

mvh
Bjørn

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-08-01 00:05

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> Det sker for leverandører hver eneste dag.
>
> Tag eks. en El-installationsforretning.
>
> Tjaeee - Mange får det at vide når licitationstilbudene
> åbnes.........................

Jo...men der har du ikke lavet 98 % af arbejdet
færdigt....med mindre tilbud'et drejer sig om at skifte fra
grå til hvid på en 63'er kombi-ramme.

Mvh HAA:

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-08-01 00:22

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo...men der har du ikke lavet 98 % af arbejdet
> færdigt....med mindre tilbud'et drejer sig om at skifte fra
> grå til hvid på en 63'er kombi-ramme.

Du siger da ikke at alt materiel er indkøbt samt installeret (ca. 98%)
*inden* i har kundens accept?

mvh
Bjørn

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-08-01 19:45

> Du siger da ikke at alt materiel er indkøbt samt
installeret (ca. 98%)
> *inden* i har kundens accept?

Nejda....kunden skriver kontrakten under, inden den går i
ordre.

Men.....da vores leverandør af LeasedLines har en
leveringstid på 12 uger, så har kunden masser af tid til at
fortryde aftalen.

Og dette får man oftest af vide, når man står og banker på
døren, for at aflevere "skidtet".

Mvh HAA.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-08-01 19:53

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og dette får man oftest af vide, når man står og banker på
> døren, for at aflevere "skidtet".

Man fristes næsten til at s(kr)ige: " kunder er noget f..... har
opfundet"....

mvh
Bjørn