"Kemisk metal" sælges af bl. a. POlastic Padding, T-Hansen, Devcon,
Locktite og er en 2-komponent epoxymasse, en grødmasse egtnet til at
udfylde revner i murværk og metaller.
Vedhæftningen er så såm så og kan underløbes med benzin som
prøvemiddel.
Desværre, denne form for zigøjnertætning er ikke egnet til at pålægge
aksler og slet ikke hvor der forekommer slid. Her skal overfladen være
forarbejdet til en glat og hård flade.
Jeg vil næsten tro at reservedelsudskiftning vil være billigere end en
metalpålægning.
Mvh/Harding
On 19 Apr., 23:33, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen-net.dk> wrote:
> "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:a4f2101a-5e37-4388-b544-ddaf80d3e349@17g2000prr.googlegroups.com...
> Renovering kan foretages med p l gning af metaller se:
>
>
http://www.kb-maskinfabrik.dk/termisk_sproejtning.htm
>
> Mvh/Harding
>
> Ja, det er en dyr process og kr vet at akslen efterf lgende bliver
> bearbejdet.
>
> Alternativt kunne man jo bruge kemisk metal...
>
> Mvh
> JR