søgning i flere baser
Fra : Martin

Dato : 10-08-01 14:05

Hej NG

Jeg har flg. php kode som søger i flere felter (tekst, sted, type) i én
database.

Jeg vil gerne udvide søgningen til at søge i flere databaser på en gang,
(søge i 3 felter i én base, 4 felter i en anden base og 2 felter i en tredje
base).

Kan det lade sig gøre og hvordan?

<?
$result = mysql_db_query($db, "SELECT * FROM kalender where (tekst like
'%$tekst%' or sted like '%$tekst%' or type like '%$tekst%') ", $connection);
echo "Der er " . mysql_num_rows($result) ." forekomst(er) fundet<br><br>"
;?>

Venlig hilsen Martin
moellehuset@post.tele.dk

Fra : Martin

Dato : 10-08-01 15:27

Undskyld...Jeg byttede om på "database" og "tabel"
Det jeg gerne vil er at udvide søgningen til at søge i flere tabeller på en
gang,
(søge i 3 felter i een tabel i basen, 4 felter i en anden tabel i baseb og
2 felter i en tredje tabel i basen).
Martin

Martin <moellehuset@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b73dcb8$0$327$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...