/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
SKATS's medarbejdere skal lære om muslimsk~
Fra : DADK


Dato : 06-04-11 12:11

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece

"..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det »personligt,«
hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
mellemøstlige baggrund."

Hvis man tvivler på at islamiseringen er en realitet er ovenstående et
glimrende eksempel.

 
 
Bo Warming (06-04-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 06-04-11 14:03

On Wed, 06 Apr 2011 13:11:10 +0200, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

>http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>
>"..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det »personligt,«
>hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>mellemøstlige baggrund."
>
>Hvis man tvivler på at islamiseringen er en realitet er ovenstående et
>glimrende eksempel.

Belær hellere politi ikke at tage det personligt når autonomme gir dem
en uskadelig fuckfinder og politi svarer med vold

Bertel Brander (06-04-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 06-04-11 20:48

Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>
> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det »personligt,«
> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
> mellemøstlige baggrund."

Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...

Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

N_B.DK (06-04-2011)
Kommentar
Fra : N_B.DK


Dato : 06-04-11 20:58

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
news:4d9cc36e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>
> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

Det kommer ikke som en overraskelse at netop du ikke forstår det.

--
MVH. N_B_DK



Jens Bruun (06-04-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 06-04-11 21:06

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d9cc36e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det
>> »personligt,« hvis de bliver overdænget med skældsord fra en
>> kioskejer med mellemøstlige baggrund."
>
> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...

Ja, det er ganske uhørt. Der er tydeligvis carte blanche for muslimer.

> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

Jo, der er tale om helt specielle regler for nogen. Er du klinisk idiot,
Bertel Brandert?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bertel Brander (06-04-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 06-04-11 21:33

Den 06-04-2011 22:06, Jens Bruun skrev:
> Bertel Brander<bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4d9cc36e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det
>>> »personligt,« hvis de bliver overdænget med skældsord fra en
>>> kioskejer med mellemøstlige baggrund."
>>
>> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
>> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>
> Ja, det er ganske uhørt. Der er tydeligvis carte blanche for muslimer.

Så vidt jeg kan se er kurset arrangeret til gavn for skats
medarbejdere.

>> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
>> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.
>
> Jo, der er tale om helt specielle regler for nogen. Er du klinisk idiot,
> Bertel Brandert?

Med den svada har Bruun endnu en gang demonstreret at han
ikke er i stand til at deltage i en meningsfuld debat.

DADK (06-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 06-04-11 21:17

Bertel Brander wrote:
> Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
>> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>>
>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det »personligt,«
>> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>> mellemøstlige baggrund."
>
> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>
> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.

Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.

Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
loven, det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.

Hvis en skattemedarbejder overfuses af en kioskejer så er det en
politisag, ikke et spørgsmål om "forståelse" for den overfusendenes
religion.

Bertel Brander (06-04-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 06-04-11 21:36

Den 06-04-2011 22:16, DADK skrev:
> Bertel Brander wrote:
>> Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
>>> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>>>
>>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det »personligt,«
>>> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>>> mellemøstlige baggrund."
>>
>> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
>> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>>
>> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
>> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.
>
> Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.

Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.

> Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
> noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
> er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
> loven

Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
for nogen.

> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.

Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.

DADK (07-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 07-04-11 00:34

Bertel Brander wrote:
> Den 06-04-2011 22:16, DADK skrev:
>> Bertel Brander wrote:
>>> Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
>>>> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>>>>
>>>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det
>>>> »personligt,«
>>>> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>>>> mellemøstlige baggrund."
>>>
>>> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
>>> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>>>
>>> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
>>> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.
>>
>> Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.
>
> Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
> hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.

Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?
>
>> Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
>> noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
>> er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
>> loven
>
> Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
> for nogen.

Naturligvis ikke.
>
>> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
>> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.
>
> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.

Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
griseslagteren på Valby Langgade?

Bertel Brander (07-04-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 07-04-11 01:16

Den 07-04-2011 01:33, DADK skrev:
> Bertel Brander wrote:
>> Den 06-04-2011 22:16, DADK skrev:
>>> Bertel Brander wrote:
>>>> Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
>>>>> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>>>>>
>>>>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det
>>>>> »personligt,«
>>>>> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>>>>> mellemøstlige baggrund."
>>>>
>>>> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
>>>> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>>>>
>>>> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
>>>> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.
>>>
>>> Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.
>>
>> Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
>> hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.
>
> Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?

Det kan DF, ifølge artiklen.

>>
>>> Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
>>> noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
>>> er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
>>> loven
>>
>> Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
>> for nogen.
>
> Naturligvis ikke.

Hvad er så problemet?

>>> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
>>> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.
>>
>> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
>> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
>> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.
>
> Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
> medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
> kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
> griseslagteren på Valby Langgade?

Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
hukommelse er meget ringe?

DADK (08-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-04-11 20:01

Bertel Brander wrote:
> Den 07-04-2011 01:33, DADK skrev:
>> Bertel Brander wrote:
>>> Den 06-04-2011 22:16, DADK skrev:
>>>> Bertel Brander wrote:
>>>>> Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
>>>>>> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>>>>>>
>>>>>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det
>>>>>> »personligt,«
>>>>>> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>>>>>> mellemøstlige baggrund."
>>>>>
>>>>> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
>>>>> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>>>>>
>>>>> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
>>>>> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.
>>>>
>>>> Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se
>>>> problemet.
>>>
>>> Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
>>> hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.
>>
>> Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?
>
> Det kan DF, ifølge artiklen.
>
>>>
>>>> Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
>>>> noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og
>>>> det
>>>> er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
>>>> loven
>>>
>>> Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
>>> for nogen.
>>
>> Naturligvis ikke.
>
> Hvad er så problemet?
>
>>>> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
>>>> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.
>>>
>>> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
>>> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
>>> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.
>>
>> Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
>> medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
>> kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
>> griseslagteren på Valby Langgade?
>
> Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
> er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
> specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
> hukommelse er meget ringe?

Du forstår altså ikke, at det at fremhæve en kultur frem for en anden er
diskrimination? Jeg har boet i det mørke Jylland og set alle former for
skattesnyd, skulle politiet så gå på kursus for at "lære" det bestemte
jydske sindelag, eller hvordan?

Bertel Brander (08-04-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 08-04-11 20:31

Den 08-04-2011 21:00, DADK skrev:
>>>>> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
>>>>> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.
>>>>
>>>> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
>>>> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
>>>> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.
>>>
>>> Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
>>> medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
>>> kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
>>> griseslagteren på Valby Langgade?
>>
>> Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
>> er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
>> specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
>> hukommelse er meget ringe?
>
> Du forstår altså ikke, at det at fremhæve en kultur frem for en anden er
> diskrimination?

Hvem fremhæver en kultur frem for en anden?

DADK (08-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-04-11 20:41

Bertel Brander wrote:
> Den 08-04-2011 21:00, DADK skrev:
>>>>>> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
>>>>>> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.
>>>>>
>>>>> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
>>>>> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
>>>>> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.
>>>>
>>>> Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
>>>> medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
>>>> kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
>>>> griseslagteren på Valby Langgade?
>>>
>>> Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
>>> er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
>>> specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
>>> hukommelse er meget ringe?
>>
>> Du forstår altså ikke, at det at fremhæve en kultur frem for en anden er
>> diskrimination?
>
> Hvem fremhæver en kultur frem for en anden?

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece

J. Nielsen (08-04-2011)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 08-04-11 21:05

On Thu, 07 Apr 2011 02:16:12 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
>er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
>specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
>hukommelse er meget ringe?

Der er specielle regler. I dette tilfælde, forholdsregler.
--

-JN-

DADK (08-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-04-11 21:38

J. Nielsen wrote:
> On Thu, 07 Apr 2011 02:16:12 +0200, Bertel Brander
> <bertel@post4.tele.dk> wrote:
>
>> Er vi ikke lige (se ovenfor) blevet enige om at der ikke
>> er specielle regler? Hvorfor påstår du så nu at der er
>> specielle regler? Er det bare et udtryk for at din korttids
>> hukommelse er meget ringe?
>
> Der er specielle regler. I dette tilfælde, forholdsregler.

Men er det "normalt"...er det "godt"...?

Ivannof (07-04-2011)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 07-04-11 08:08



"DADK" skrev i meddelelsen
news:4d9cf859$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Bertel Brander wrote:
> Den 06-04-2011 22:16, DADK skrev:
>> Bertel Brander wrote:
>>> Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
>>>> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>>>>
>>>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage
>>>> det »personligt,«
>>>> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>>>> mellemøstlige baggrund."
>>>
>>> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
>>> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>>>
>>> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
>>> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.
>>
>> Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.
>
> Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
> hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.

Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?
>
>> Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
>> noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
>> er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
>> loven
>
> Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
> for nogen.

Naturligvis ikke.
>
>> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
>> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.
>
> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.

Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
griseslagteren på Valby Langgade?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
At man som dansk skatteindriver "forstår" griseslagteren på Valby Langgade
gør jo ikke at man ikke tilkalder politiet hvis det skulle være nødvendigt.

Derfor kan jeg heller ikke se, at det at man på kursus får indblik i
muslimsk "gedehyrdementalitet" skulle gøre at man ikke i samme omfang skulle
tilkalde ordensmagten og straffe krænkelser af embedsmand i funktion.

Så jeg kan ikke se problemet.

Hilsen Ivan


Carsten Riis (07-04-2011)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 07-04-11 22:14

Ivannof skrev den 07-04-2011 09:08:
>
......
> Så jeg kan ikke se problemet.

Når en situation er kommet til, at man skal have politiets
tilstedeværelse. Det gør bare opgaven dyrere, mere beværlig og fører
sandsynligvis ikke til højere regelefterlevelse hos personen.

Nogen gange opnår man mest uden alt for mange fagter og magter.

Lær lidt om konflikthåndtering (der er noget som hedder
konflikttrappen...ganske udemærket værktøj man kan have i baghovedet,
når man står med nogen der ikke helt har fanget konceptet at overholde
reglerne og man måske kommer utilsigtet på egen banehalvdel at optrappe
en konflikt).


Hvis et kursus i kulturforståelse kan hjælpe med at holde samtalen nede
på det laveste niveau muligt....så er det vist godt givet ud.
Og så kan politiet anvende deres ressourcer på egentlig politiarbejde.







*privat indlæg osv*


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Bertel Brander (07-04-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 07-04-11 22:37

Den 07-04-2011 23:13, Carsten Riis skrev:
> Ivannof skrev den 07-04-2011 09:08:
>>
> .....
>> Så jeg kan ikke se problemet.
>
> Når en situation er kommet til, at man skal have politiets
> tilstedeværelse. Det gør bare opgaven dyrere, mere beværlig og fører
> sandsynligvis ikke til højere regelefterlevelse hos personen.
>
> Nogen gange opnår man mest uden alt for mange fagter og magter.
>
> Lær lidt om konflikthåndtering (der er noget som hedder
> konflikttrappen...ganske udemærket værktøj man kan have i baghovedet,
> når man står med nogen der ikke helt har fanget konceptet at overholde
> reglerne og man måske kommer utilsigtet på egen banehalvdel at optrappe
> en konflikt).
>
>
> Hvis et kursus i kulturforståelse kan hjælpe med at holde samtalen nede
> på det laveste niveau muligt....så er det vist godt givet ud.
> Og så kan politiet anvende deres ressourcer på egentlig politiarbejde.

Man kunne godt få den tanke at DADK (og andre, f.eks. DF),
er tilhængere af mere uro, af optrapning af konflikterne,
så de bagefter kan komme og pege fingre. Integration og
det at få tingene til at fungere ude i virkeligheden, er
bestemt ikke deres boldgade.

DADK (08-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-04-11 20:07

Carsten Riis wrote:

> Hvis et kursus i kulturforståelse kan hjælpe med at holde samtalen nede
> på det laveste niveau muligt....så er det vist godt givet ud.
> Og så kan politiet anvende deres ressourcer på egentlig politiarbejde.

Det er en vigtig pointe. Men hvorfor kan den ikke gælde 74-årige
præster? Kun indvandrere?

DADK (08-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-04-11 20:06

Ivannof wrote:
>
>
> "DADK" skrev i meddelelsen
> news:4d9cf859$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Bertel Brander wrote:
>> Den 06-04-2011 22:16, DADK skrev:
>>> Bertel Brander wrote:
>>>> Den 06-04-2011 13:11, DADK skrev:
>>>>> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2392972.ece
>>>>>
>>>>> "..og at medarbejderne skal lære, at de ikke skal tage det
>>>>> »personligt,«
>>>>> hvis de bliver overdænget med skældsord fra en kioskejer med
>>>>> mellemøstlige baggrund."
>>>>
>>>> Ja, det er da ganske uhørt at skats medarbejdere skal lære
>>>> at omgå de mennesker de kan møde på deres vej...
>>>>
>>>> Der er jo ikke tale om at der skal være specielle regler
>>>> for nogen, så jeg forstår ikke rigtigt forargelsen.
>>>
>>> Jeg tror faktisk du er oprigtig, at du simpelthen ikke kan se problemet.
>>
>> Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at man
>> hjælper skats medarbejdere til at udføre deres arbejde.
>
> Næh, hvem kan dog fortænke nogen i det?
>>
>>> Det handler om at gøre én bestemt befolkningsgruppe til noget særligt,
>>> noget der er ekstra fint, eller bør behandles på en bestemt måde. Og det
>>> er vel at mærke skattevæsenet vi taler om! Alle burde være lige for
>>> loven
>>
>> Alle ér lige for loven, der gælder ikke specielle regler
>> for nogen.
>
> Naturligvis ikke.
>>
>>> , det burde være nøgne tal - kultur er ikke noget man kan trække
>>> fra i skat, at være muslim er ikke et handicap.
>>
>> Som sagt, der er ikke specielle regler for nogen, der
>> er ganske enkelt tale om at man har lavet et kursus for
>> at hjælpe skats medarbejdere med at passe deres arbejde.
>
> Så det er ikke udtryk for specielle regler, at man instruerer SKAT's
> medarbejdere i at de skal opfatte trusler som en del af "muslimsk
> kultur", hvorimod de jo nok ville tilkalde politiet hvis det var
> griseslagteren på Valby Langgade?
> ----------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> At man som dansk skatteindriver "forstår" griseslagteren på Valby
> Langgade gør jo ikke at man ikke tilkalder politiet hvis det skulle være
> nødvendigt.
>
> Derfor kan jeg heller ikke se, at det at man på kursus får indblik i
> muslimsk "gedehyrdementalitet" skulle gøre at man ikke i samme omfang
> skulle tilkalde ordensmagten og straffe krænkelser af embedsmand i
> funktion.

Jo, for hele kurset lægger jo direkte op til at man skal være mere
eftergivende. Altså, der skal være ét sæt regler for indvandrere, og et
andet sæt regler for danskere. Jeg tror allerede de regelsæt findes a
priori. F.eks ham Møllehave, havde det været lederen for Blågårdsbanden
var han ikke behandlet på denne måde. Johannes Møllehave fortjente det
helt sikkert, har selv oplevet ham stangstiv, men politiet havde ikke
haft den samme form for disrespekt ift én fra indvandrerbandemiljøet.

DADK (08-04-2011)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-04-11 20:09

DADK wrote:

> Jo, for hele kurset lægger jo direkte op til at man skal være mere
> eftergivende. Altså, der skal være ét sæt regler for indvandrere, og et
> andet sæt regler for danskere. Jeg tror allerede de regelsæt findes a
> priori. F.eks ham Møllehave, havde det været lederen for Blågårdsbanden
> var han ikke behandlet på denne måde. Johannes Møllehave fortjente det
> helt sikkert, har selv oplevet ham stangstiv, men politiet havde ikke
> haft den samme form for disrespekt ift én fra indvandrerbandemiljøet.

Vi bør være lige for loven.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste