Irriterende detalje vedr. disknavn, og et ~
Fra : Langgaard

Dato : 05-04-11 05:59

Hej

Først lidt forhistorie:

Jeg var nede for at se på den MacBook jeg ville købe, sælger havde
"formateret" maskinen så den startede op med en masse spørgsmål, hvad
er dit navn, adr osv. Pænt gjort af ham, men jeg havde ikke tid til at
sidde og udfylde alt det, og det var jo heller ikke sikkert jeg ville
købe maskinen, så jeg udfyldte alle rubrikkerne med tilfældige tegn,
for at komme videre ind til "Om denne Mac".
Alt så godt ud og alle data på maskinen stemte overens med de oplyste,
så vi handlede. Da jeg kom hjem, startede jeg maskinen op med "Snow
Leopard" i drevet og holdt d eller var det c tasten nede under
opstart, og systemet blev installeret på ny. Efterfølgende startede
jeg maskinen og udfyldte alt hvad der skulle udfyldes, og alt var
tilsyneladende helt i orden.
Det viser sig nu at de tilfældige tegn dukker op foran det disknavn
jeg gav disken da jeg havde lagt styresystemet i på ny.
Hvor kan jeg ændre dette underlige "disknavn"?

Pyha for en smøre, håber i forstår forløbet

Og så et andet spørgsmål:

Når man nu har købt en lækker bærbar, og været ude for at se på et
Sleeve med en enkelt lomme til strømforsyningen, eller en lille lækker
taske der ikke er for fyldig, men ikke fundet noget der passer 100%,
hvad gør man så?

Hvad slæber i jeres MBP med rundt i?

Jeg har set på denne, men den er ikke til en Wide-screen maskine:

http://www.mytrendyphone.dk/shop/macbook-notebooks-golla-17684p.html

--
Langgaard

Fra : Morten Lind

Dato : 05-04-11 13:37

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> jeg gav disken da jeg havde lagt styresystemet i på ny.
> Hvor kan jeg ændre dette underlige "disknavn"?

Du glemte at formatere, inden du reinstallerede, så du begynder blot
forfra

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Langgaard

Dato : 05-04-11 06:48

On 5 Apr., 14:37, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Du glemte at formatere, inden du reinstallerede, s du begynder blot
> forfra
>
> M.
> --
> [Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

S.... og h......, nu har jeg lige sat maskinen op med programmer, net,
mail og hvad ved jeg

Kan jeg måske, formatere og genskabe via "Time machine", eller er jeg
så bare lige vidt?

Ellers overlever jeg nok også det underlige disknavn

--
Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-11 13:55

> [...]

> så bare lige vidt?
>
> Ellers overlever jeg nok også det underlige disknavn

Måske du skulle fortælle helt nøjagtigt hvor det er du ser det
"disknavn" ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-04-11 13:55

Langgaard wrote:
> [...]
> jeg gav disken da jeg havde lagt styresystemet i på ny.
> Hvor kan jeg ændre dette underlige "disknavn"?
>
> Pyha for en smøre, håber i forstår forløbet

Hvis det er harddiskens navn på skrivebordet, klikker du blot på den og
trykke på linieskift, så kan du selv give den det navn, du vil have.

Er det selve computernavnet, så gå i 'Systemindstillinger' -> 'Deling'
og vælg knappen 'Rediger' øverst til højre, så kan du ændre computerens
navn.

> [...]
> hvad gør man så?
>
> Hvad slæber i jeres MBP med rundt i?
>
> Jeg har set på denne, men den er ikke til en Wide-screen maskine:

Prøv at kigge her:
http://www.qxl.dk/pris/computer-elektronik-software/apple-mac/brbare/diverse/nye-154-apple-macbook-taske-beskyttelse-sort/v/an639712948/
http://www.qxl.dk/pris/computer-elektronik-software/brbare-computere/alt-til-brbare/alukufferet-til-din-baerbare/v/an635450460/

Prøv også at kigge hos Dustin. De plejer at have en del forskellige også
tril fornuftige priser. - Eller tag en tur ind til Salling i Ålborg, dér
har de ofte Adax til særdeles billige penge. - Jeg gav 139kr. for en
Adax sleeve til min 17" PowerBook i Salling her i Århus.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 05-04-11 07:13

On 5 Apr., 13:59, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> [...]
> købe maskinen, så jeg udfyldte alle rubrikkerne med tilfældige tegn,
> for at komme videre ind til "Om denne Mac".
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal bede sælger om at restaurere systemet, synes jeg. Grunden er
at ændringen i systemet er foretaget før købet.
Alle Mac starter op på den beskrevne måde når de starter op for første
gang. Den tager endda billede af brugeren. Det er standard system
opstart.
Den laver en hjemmemappe som det ikke er til at fjerne. Men i butikken
har de gerne en mand der kan gøre det.
Ellers hænger du på de dumme tegn til evig tid!

> [...]
> jeg gav disken da jeg havde lagt styresystemet i på ny.
> Hvor kan jeg ændre dette underlige "disknavn"?
>
> Pyha for en smøre, håber i forstår forløbet
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg forstår. Men hvordan man fjerner den falske hjemmemappe véd jeg
simpelt hen ikke. Min kone og jeg byttede iMac og hendes navn kan jeg
ikke få ud af maskinen. Selv efter en nyinstallation! Det er derfor
jeg synes du skal gå i butikken.

> [...]
> Sleeve med en enkelt lomme til strømforsyningen, eller en lille lækker
> taske der ikke er for fyldig, men ikke fundet noget der passer 100%,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
En sleeve jeg købte på Amazon.co.uk
Men bagefter så jeg at Wupti.com også har dem. Søg på Sleeve for
eksempel:
http://www.wupti.com/Pages/SearchResults.aspx?side=4&keyword=sleeve

MvH og tillykke med...ja hvad var det for en?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-11 14:39

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Den laver en hjemmemappe som det ikke er til at fjerne. Men i butikken
> har de gerne en mand der kan gøre det.
> Ellers hænger du på de dumme tegn til evig tid!

Hvis det er hjemmemappen som hedder noget forkert så er det nemmeste at
oprette en ny bruger, logge ind som den nye bruger, slette den gamle,
vælge at gemme indholdet i et disk image, åbne samme når den er færdig
og kopiere indholdet ind i den nye brugermappe.

/thomas

Fra : Langgaard

Dato : 05-04-11 07:40

On 5 Apr., 14:54, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Måske du skulle fortælle helt nøjagtigt hvor det er du ser det
> "disknavn" ?
>
> /thomas

Sidst det dukkede op var da jeg skulle indstille Bluetooth enheder,
men der kunne jeg redigere navnet, men også i "navn på computer" i
"Deling", så det underlige disknavn må ligge dybt et sted!

--
Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-11 14:42

> [...]

> men der kunne jeg redigere navnet, men også i "navn på computer" i
> "Deling", så det underlige disknavn må ligge dybt et sted!

Navnet på maskinen under "deling" kan du jo bare rette ..

/thomas

Fra : Langgaard

Dato : 05-04-11 08:08

On 5 Apr., 15:41, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Navnet på maskinen under "deling" kan du jo bare rette ..
>
> /thomas

Ja, som Erik også skriver, så har jeg nu rettet de steder det er
muligt, så nu kan jeg nok få fred, ellers prøver jeg dit forslag!

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 05-04-11 08:13

On 5 Apr., 15:12, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> har de gerne en mand der kan gøre det.
> Ellers hænger du på de dumme tegn til evig tid!

Det er en brugt maskine jeg har købt

> [...]
> simpelt hen ikke. Min kone og jeg byttede iMac og hendes navn kan jeg
> ikke få ud af maskinen. Selv efter en nyinstallation! Det er derfor

Igen, der er ikke nogen butik at gå til.

> [...]
> eksempel:http://www.wupti.com/Pages/SearchResults.aspx?side=4&keyword=sleeve
>
> MvH og tillykke med...ja hvad var det for en?

Jeg kikker ind til Wupti.

Maskinen er en 15" MBP 2,5Mhz 4Gb ram fra 2008.

--
Langgaard