variabel i kommandofil
Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 24-12-00 02:23

Hvordan set'er jeg en environment variabel som kommer fra resultatet af
en kommando?

Jeg vil gerne benytte resultatet af komandoen:
date '+%Y%m%d' (som giver 20001224)
til at navngive et directory fx breve20001224

Hvordan får jeg 20001224 lagt ind i en variabel som jeg så kunne bruge
fx

mkdir /privat/breve$dato

God Jul - Henrik

--
Henrik Hammerschmidt. Copenhagen. Denmark ..
When we learn all the answers, they change the questions.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-12-00 02:25

On Sun, 24 Dec 2000 02:23:18 +0100, Henrik Hammerschmidt wrote:

> Hvordan set'er jeg en environment variabel som kommer fra resultatet
> af en kommando?

Det kommer vist an på hvilken shell du bruger. Her er et eksempel
(bash):

virgil$ ./test.sh
20001224
#!/bin/bash

wheehee=`date '+%Y%m%d'`

echo $wheehee

cat $0
virgil$

Mvh.

--
"Play your saddest song, play it all night long" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 24-12-00 02:41

Det virker fint,