OT: uploade billeder til web-side
Fra : thohei

Dato : 03-04-11 08:47

Jeg vil gerne uploade nogle billeder et sted hvor andre (familie) kan
gå ind og se dem. Jeg har ikke selv en hjemmeside. Jeg har kigget på
dropbox, men så vidt jeg kan se, skal 'modtageren' selv installere
dropbox og det duer ikke til den målgruppe. Ind imellem er der nogen i
denne gruppe som illustrerer noget ved at gøre et billede
tilgængeligt. Jeg kan ikke huske om det er på egen hjemmeside eller I
kan noget smart jeg kan lære af?
På forhånd tak,
Thomas

Fra : Niels

Dato : 03-04-11 09:06

On Apr 3, 4:46 pm, thohei <heine...@mail.dk> wrote:
> [...]
> dropbox, men så vidt jeg kan se, skal 'modtageren' selv installere
> dropbox og det duer ikke til den målgruppe.

Det er ikke nødvendigt. Du uploader blot billedet til Dropbox og
sender et link til brugeren, som så ser billedet i en browser.

Bare prøv - det er gratis!

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-11 16:15

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> denne gruppe som illustrerer noget ved at gøre et billede
> tilgængeligt. Jeg kan ikke huske om det er på egen hjemmeside eller I

Du smider det i "Public" mappen i din Dropbox, højreklikker, finder
"public link", smider linket til modtager ...

/thomas

Fra : thohei

Dato : 03-04-11 09:33

> Du smider det i "Public" mappen i din Dropbox, h jreklikker, finder
> "public link", smider linket til modtager ...
>
> /thomas

Hmm, jeg kan finde public link til et billede af gangen. Hvad hvis
det er et helt album? Kan jeg finde public link til public-folderen?
Tak for hurtige svar.
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-11 16:43

> Hmm, jeg kan finde public link til et billede af gangen. Hvad hvis
> det er et helt album? Kan jeg finde public link til public-folderen?

Så skal du bruge "Photos" mappen istedet ...

/thomas

Fra : thohei

Dato : 03-04-11 09:56

> Så skal du bruge "Photos" mappen istedet ...
>
> /thomas

Men er vi så ikke derhenne hvor den næste bruger skal downloade
dropbox for at kunne se billederne, eller hvordan gør jeg hele photos
mappen tilgængelig.
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-11 18:08

> Men er vi så ikke derhenne hvor den næste bruger skal downloade
> dropbox for at kunne se billederne, eller hvordan gør jeg hele photos
> mappen tilgængelig.

næh .. du kan linke til en galleri mappe

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-11 18:11

> Men er vi så ikke derhenne hvor den næste bruger skal downloade
> dropbox for at kunne se billederne, eller hvordan gør jeg hele photos
> mappen tilgængelig.

<http://www.dropbox.com/gallery/693028/1/test?h=bbb11f>

/thomas

Fra : thohei

Dato : 03-04-11 11:21

Nu ser jeg det. 1000 tak.
Thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-04-11 18:34

thohei <heinesen@mail.dk> writes:

> [...]
> dropbox, men så vidt jeg kan se, skal 'modtageren' selv installere
> dropbox og det duer ikke til den målgruppe. Ind imellem er der nogen i

Der er en offentligt folder i dropbox, hvor du kan smide billederne i.

Ellers har iPhoto '09 let mulighed for at publicere direkte til Facebook
og Flickr. Det har jeg været meget glad for.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-04-11 18:35

> SÃ¥ skal du bruge "Photos" mappen istedet ...

Smart ninja-trick. Det havde jeg slet ikke opdaget :)