10.6.6 skifter til nyt virtual desktop af ~
Fra : Per Jensen

Dato : 03-04-11 11:42

Hej.

Jeg kører 10.6.6 på min MacbookPro3,1

Før er det lykkedes min maskine at te sig højst besynderligt - maskinen
lukkede ned fordi at batteriet var fladt, og jeg skyndte mig at sætte
strømforsyningen til maskinen - men da den vågnede igen et par sekunder
senere, fik jeg en lyseblå skærm, og kort efter min desktop, men med en
dock hvor at alle programmer var lukket - åbne filvinduer i finder
huskede den dog ligesom efter en restart, så de dukkede op igen, men
programmerne var lukket.

Jeg fandt så hurtigt ud af, at både Chrome, AdiumX og andre stadig var
åbne, det kunne jeg høre på lyde fra Facebook, AdiumX osv.

Så maskinen starter en frisk brugerflade op oven i den gamle - meget sært.

Jeg kunne efterfølgende åbne Chrome osv oven i igen, og køre videre som
om at intet var hændt, men jeg genstartede dog lige for en sikkerheds
skyld, så der ikke lå en masse åbent "bag ved"

Idag skete det samme - jeg åbnede en 11 GB MKV fil fra min Popcorn Hour
via SMB share i VLC mediaplayer, da jeg så maksimerede VLC fryste
maskinen, og efter et par sekunder kom den lyseblå skærm og et friskt
desktop med alle programmerne i dock'en lukket - musikken jeg havde
spillende i Chrome fortsatte dog ufortrødent hele tiden imens at den
"bluescreenede" og startede en ny desktop.

Er der andre der har set denne bug ? Jeg har ikke Spaces slået til...

// Per.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 12:30

Hej,

> desktop med alle programmerne i dock'en lukket - musikken jeg havde
> spillende i Chrome fortsatte dog ufortrødent hele tiden imens at den
> "bluescreenede" og startede en ny desktop.

Du er ikke bare kommet til at trykke cmd-alt-h? (skjul alle andre
programmer)

Har du efterkontrolleret at du ikke har fået spaces slået til ved et
uheld alligevel?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Per Jensen

Dato : 03-04-11 15:43

On 03/04/11 13.30, Jens Kristian Søgaard wrote:
> Hej,

> Du er ikke bare kommet til at trykke cmd-alt-h? (skjul alle andre
> programmer)

Nej, jeg er ikke n00b, jeg ved godt hvad der foregår. Det er hele den
grafiske brugerflade der genstartes oven på.

> Har du efterkontrolleret at du ikke har fået spaces slået til ved et
> uheld alligevel?

"Spaces is not enabled" - det siger vidste det hele.

Desuden, hvis jeg enabler spaces, så vil de åbne applikationer jo stadig
vise sig som åbne i dock'en, selvom at man er på et andet space...

Jeg må nok hellere prøve at fange fænomenet på video, siden at ingen
tror på min forklaring.

// Per.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 15:52

Hej,

> Jeg må nok hellere prøve at fange fænomenet på video, siden at ingen
> tror på min forklaring.

Det handler ikke om, at ingen tror på din forklaring. Det handler bare
om at afdække, hvad der sker. Når man ikke kender folk, er det svært at
vide hvilket niveau, man skal starte på.

Har du checket i din log, hvad systemet har at sige til situationen?

Hvor mange window servers har du kørende nu - og når det sker?

Fra : Per Jensen

Dato : 05-04-11 21:48

On 03/04/11 16.51, Jens Kristian Søgaard wrote:

> Har du checket i din log, hvad systemet har at sige til situationen?

Jeg tjekker log'en næste gang den laver det stunt.

> Hvor mange window servers har du kørende nu - og når det sker?

Pas, hvor ser jeg det ? (Jeg er ikke n00b, men har sku ingen idé hv0r
jeg skal kigge henne)

// Per.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-11 22:02

Hej Per,

> Pas, hvor ser jeg det ? (Jeg er ikke n00b, men har sku ingen idé hv0r
> jeg skal kigge henne)

Det kan du se i fx Activity Monitor eller med ps i en terminal.