Brenne rip fra DVD til DVD
Fra : Snorre Berg

Dato : 02-04-11 15:29

Nå har jeg rippet an DVD med sone 1 med Handbrake. Sitter med ei fil på
skrivebordet som jeg vil brenne på en DVD som kan spilles på DVD-spilleren.

Hvordan gjør man det enklest og best?

--
SB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-11 16:25

Snorre Berg <snorreberg@gmail.com> wrote:

> Nå har jeg rippet an DVD med sone 1 med Handbrake. Sitter med ei fil på
> skrivebordet som jeg vil brenne på en DVD som kan spilles på DVD-spilleren.
>
> Hvordan gjør man det enklest og best?

Toast eller iDVD kan nok gøre det ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 02-04-11 11:22

On 2 Apr., 16:29, Snorre Berg <snorreb...@gmail.com> wrote:
> N har jeg rippet an DVD med sone 1 med Handbrake. Sitter med ei fil p
> skrivebordet som jeg vil brenne p en DVD som kan spilles p DVD-spilleren.
>
> Hvordan gj r man det enklest og best?
>
> SB

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er en ommer!

Det "Handbrake" kan levere afspilles normalt ikke i en DVD afspiller.
En DVD-afspiller afspiller som navnet antyder, DVD-er! Det du har
lavet i "Håndbremsen" er en mp4 eller en mkv.
Såååå...om igen!

I 2011 burde man bruge en fuld kopi. Det kan gøres ved at brænde en
kopi af originalen på en dobbeltlagsskive.
Vil man bare have den på harddisken og afspille den derfra kan man
bruge dette program:
http://www.dvdsmith.com/mac-movie-backup.html

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-11 18:43

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> En DVD-afspiller afspiller som navnet antyder, DVD-er! Det du har
> lavet i "Håndbremsen" er en mp4 eller en mkv.

en gang imellem vil det være rart hvis du kunne svare på folks indlæg
uden at fornærme dem samtidigt ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 02-04-11 12:01

On 2 Apr., 19:42, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> en gang imellem vil det v re rart hvis du kunne svare p folks indl g
> uden at forn rme dem samtidigt ...
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er forskel på måden at udtrykke sig på, preusser!
Jeg udtrykker mig som man gør i Sydhavnen hvor jeg kommer fra! Du ved
"Erik Clausen"-måden.
Og så må du godt trække pikkelhuen ned om ørene og holde kæft!

jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-11 19:15

> [...]

> preusser!

preusser ?

> Jeg udtrykker mig som man gør i Sydhavnen hvor jeg kommer fra! Du ved

Ja, og det kan være det er fint på sydhavnen ...

> Og så må du godt trække pikkelhuen ned om ørene og holde kæft!

pikkelhuen ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-11 05:25

> pikkelhuen ?
>
> /thomas

Han mener sådan en, Thomas: <http://no.wikipedia.org/wiki/Pigghjelm>

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-11 07:55

> Han mener sådan en, Thomas: <http://no.wikipedia.org/wiki/Pigghjelm>

Ja, det er jeg klar over. Men jeg vil gerne høre fra Jens hvorfor jeg
skal ha sådan én på ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-11 13:21

> Ja, det er jeg klar over. Men jeg vil gerne høre fra Jens hvorfor jeg
> skal ha sådan én på ?
>
> /thomas

Fordi han har en underlig tilgang til mennesker, og for mange dekader
siden sagde man i Danmark om tyskere: Preusser, og man gjorde
pikkelhjelmen ekvivalent med den danske narrehat, altså en nedgøring af
din oprindelse.

Man kaldte, ligesom englænderne og amerikanerne, tyskerne for Fritz,
uanset, hvad de hed.

Jeg véd ikke, hvorfor Jens bruger den retorik, men jeg er gammel nok til
at kende den, og klog nok til ikke at bryde mig om den.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Lyrik

Dato : 02-04-11 12:03

On 2 Apr., 19:37, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110402) wrote:

> Kan ovenstående program håndtere hvis der er fysiske fejl på dvd'en for
> at forhindre en direkte filkopiering?
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det aner jeg faktisk ikke en dyt om.
Er DVD'en uerstattelig? Hvis det var et unika, så kunne man afspille
samtidig med at man optog med screenrecorder eller videokamera.
Ellers prøv at rense den. Polere med sølvpudsecreme eller
komfurglasplade-puds. Pudse efter med finere pudsemiddel. Prøv på et
testeksemplar først.

MvH
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-11 20:09

Lyrik wrote:

> [...]
> En DVD-afspiller afspiller som navnet antyder, DVD-er! Det du har
> lavet i "Håndbremsen" er en mp4 eller en mkv.

?? - Handbrake kan lave udmærkede ripninger, der er fuldt kompatible med
Toast. - Det eneste, der så sker, når man trækker filen til Toast
(mindst ver. 9.x), er, at Toast resampler og rekomprimerer filen til et
Video_TS format, der kan afspilles _regionsfrit_ på en normal DVD afspiller!

> I 2011 burde man bruge en fuld kopi. Det kan gøres ved at brænde en
> kopi af originalen på en dobbeltlagsskive.

Og har filen en afspille varighed på under 2:20 timer, vil den sagtens
kunne være på en ganske alm. DVD skive, så der er ingen grund til at
eksperimentere med DL skiver. - Det er heller ikke alle stationære DVD
afspillere, der kan afspille DVD-DL medier.

> Vil man bare have den på harddisken og afspille den derfra kan man
> bruge dette program:
> http://www.dvdsmith.com/mac-movie-backup.html

Det samme kan VLC. Og VLC afspiller fint både .mp4, h264 mp4, .mkv -
både med og uden DDTS sampling samt +100 andre formater alene i DVD delen
http://sourceforge.net/projects/vlc/files/1.1.8/macosx/vlc-1.1.8.dmg/download

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 02-04-11 17:36

On 2 Apr., 20:15, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110402) wrote:

> Det er ikke fordi den er ridset, men fordi der er mange købeskiver der
> er lavet bevidst med fysiske fejl netop for at undgå at folk bare lige
> kopierer dem.
>
> Hvis du ejer en købeskive i den dyrere ende kan du eventuelt selv prøve
> efter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kunne du komme med eksempler på DVD'er du ikke kan kopiere? Måske er
jeg ikke stødt på det fordi jeg ikke kopierer DVD-er til kopi-DVD'er,
som jeg gider at beholde. Jeg interesserer mig for hvad kopi-
programmerne kan præstere, mere end jeg interesserer mig for kopierne.
Jeg kan lide at have mulighedernes vifte af kort på hånden.

Min interesse lige nu er virtuelle DVD'er med klikbare menuer "i
skyen." Det er noget som "Adobe Premiere Elements 9" kan lave. Op til
1280 x 720 "Blu-ray!" Det er fremtiden! Og det er FLASH!!! "f4v"

Iøvrigt er "Xilisoft" kommet med en DVD Copy til Mac. Uden at betale
kan den lave en DVD kopi på cirka 2,5 Gigabyte. Skal kvaliteten
forfines, skal man betale. Man kan vælge enten "fuld skive" eller
"Filmen". Det er der ikke noget mærkeligt i. Men det unikke er, at den
kan give originalmenu til at klikke på, selv om man kun vælger
"Filmen."
Det har jeg aldrig set før.

Hilsen
Jens

Fra : Heine Svendsen

Dato : 03-04-11 10:59

> [...]
> programmerne kan præstere, mere end jeg interesserer mig for kopierne.
> Jeg kan lide at have mulighedernes vifte af kort på hånden.

Mange DVD-film - især fra Sony - har rod i stukturen, så man
ikke kan kopiere dem, eller i hvert fald kun så kapitlerne
kommer i tilfældig rækkefølge.
Min stue-DVD-afspiller har et problem med disse DVD'er, fx.
filem "Looking for Eric", hvor sidste kapitel afspilles lige
efter kapitel 1.
Nogle DVD'er har andre fejl, som gør det næsten umuligt at
kopiere dem. Kan ikke lige komme i tanke om et eksempel.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-04-11 18:37

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-04-11 19:16

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-11 20:24

Snorre Berg wrote:
> Nå har jeg rippet an DVD med sone 1 med Handbrake. Sitter med ei fil på
> skrivebordet som jeg vil brenne på en DVD som kan spilles på DVD-spilleren.
>
> Hvordan gjør man det enklest og best?

Det bedste vil være at anskaffe Toast, hvis du ikke allerede har den. Du
skal minimum have en ver. 9.x, hvis du fx. har lavet .mp4, h264 mp4
eller .mkv filer for at kunne både resample og rekomprimere filerne til
en Video_TS fil til DVD brænding.

Den nye Toast 11 kan gøre det hele i én arbejdsgang, - rippe, resample
og rekomprimere direkte til Video_TS. - Men det kan godt tage sin tid,
hvis der både skal resamples og rekomprimeres.

Bemærk også, at det ikke er alle konsum DVD afspillere, der kan afspille
hjemmelavede DVD-DL medier. Så hvis originalen varer mere end 2:20
timer, vil det bedste være at køre hele processen fra Toast 11, da den
har en form for 'auto-deling' (kan også sættes manuelt efter minuttal),
så den kan dele en længere (+2:20 timer) fil i to på et passende sted.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-04-11 09:04

> [...]

> programmerne kan præstere, mere end jeg interesserer mig for kopierne.
> Jeg kan lide at have mulighedernes vifte af kort på hånden.

Det hjælper jo ikke sagen meget at JEG har sådan en dvd, når du skal
eksperimentere, og jeg bruger det ikke meget mere da behovet for at have
børnesikrede kopier på harddiskrecorderen er dalet drastisk da DR
Ramasjang åbnede.

Lad mig blot konstatere at de findes og ikke tillader at lave en filkopi
af dvd'en fordi der er læsefejl på skiven.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-04-11 18:31

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jeg véd ikke, hvorfor Jens bruger den retorik, men jeg er gammel nok til
> at kende den, og klog nok til ikke at bryde mig om den.

Tjah, hver fugl synger som bekendt med sit næb.

Noget er så kønnere end andet...