Error type -127
Fra : Jørgen Angel

Dato : 31-03-11 14:40

For anden gang i de 20 år jeg har haft mac, har jeg et seriøst problem.
Jeg slettede en mail i indbakken på Eudora - mens den hentede mails. Det
kunne den ikke lide. Genstartede flere gange osv. Ville lave en
sikkerhedskopi på en anden HD. Fik besked om
Error Type -127 Occurred
om jeg ville fortsætte kopieringen. Tog chancen. Bombe! (det er på
OS9.22) Det er dæleme mange år siden jeg har set sådan en.
Ved at kopiere en fil ad gangen til den anden HD fik jeg lokaliseret
problemet til min In Box-fil.
Hev filen ud af mappen og erstattede den med tilsvarende fra back-up'en.
Det er bare flere måneder siden jeg lavede den back-up, så nu mangler
jeg en masse ind-mails.

Jeg har prøvet om jeg overhovedet kunne noget med den defekte fil.
Komprimere den med StuffIt, kopiere den med Æble D osv. Nope Fejl -127
kommer op.

Er der overhovedet noget at gøre?

Tak
Jørgen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-11 14:45

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet om jeg overhovedet kunne noget med den defekte fil.
> Komprimere den med StuffIt, kopiere den med Æble D osv. Nope Fejl -127

Nu er mine OS 9 dage langt væk, men mon ikke det lufter af en disk fejl
?

/thomas

Fra : Jørgen Angel

Dato : 31-03-11 15:06

> Nu er mine OS 9 dage langt væk, men mon ikke det lufter af en disk fejl
> ?

Og så er der ikke en disse at gøre?

Fra : Jørgen Angel

Dato : 31-03-11 15:06

Jeg ved ikke om jeg kan slette filen. Men er det ikke bedst at lade
være? Så kommer der ikke noget andet og lægger sig i det spor...

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-03-11 17:17

> [...]

> Hev filen ud af mappen og erstattede den med tilsvarende fra back-up'en.
> Det er bare flere måneder siden jeg lavede den back-up, så nu mangler

Jeg går ud fra, at du bruger POP3 til at hente e-mail, og du lader
Eudora slette e-mail fra serveren med det samme. Så er dine e-mail jo
væk. Du kunne vælge ikke at slette e-mail fra serveren. Evt. kan du
slette dem efter nogen tid. Kan Eudora ikke det? Det bedste og mest
tidssvarende ville dog være at gå over til IMAP i stedet for POP3.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 31-03-11 17:22

> [...]
> slette dem efter nogen tid. Kan Eudora ikke det? Det bedste og mest
> tidssvarende ville dog være at gå over til IMAP i stedet for POP3.

Serveren sletter efter 4 uger.
Jeg kan se den står til POP. Hvad sker der hvis jeg klikker i IMAP??

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-04-11 00:22

> Serveren sletter efter 4 uger.

Det er da en ganske god sikring, men jeg kan da godt se, at hvis det er
flere måneder siden, du lavede backup, så er der et hul.

> Jeg kan se den står til POP. Hvad sker der hvis jeg klikker i IMAP??

Først og fremmest skal din e-mail-udbyder tilbyde IMAP. Jeg ved ikke, om
alle gør det. Nogle har i hvert fald været imod det. Det betyder nemlig,
at man har de samme e-mail og de samme postkasser både på serveren og på
sin computer. Det tager altså mere serverplads op. Omvendt forsvinder
mail og postkasser ikke, hvis man har et nedbrud på computeren og ikke
selv har lavet backup. Hvis udbyderen tilbyder web-mail, giver det også
adgang til præcis de samme e-mail både på webmail og på sin egen
computer. Det er også en fordel, hvis man har flere computere. Hvis man
læser e-mail og evt. besvarer den, vil man også kunne se på den anden
computer, at en e-mail er læst og evt. besvaret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 01-04-11 10:17

> [...]
> læser e-mail og evt. besvarer den, vil man også kunne se på den anden
> computer, at en e-mail er læst og evt. besvaret.

Jeg har mit site og mail hos Avalonia.
De tilbyder web-mail. De tilbyder en rasende masse og er gevaldig søde.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-04-11 11:44

> Jeg har mit site og mail hos Avalonia.
> De tilbyder web-mail. De tilbyder en rasende masse og er gevaldig søde.

Du skal ASAP have flyttet dine mails til at køre IMAP. Det understøtter
Avalonia og så ville du slet ikke have dette problem.

Alle dine mails ligger altså på en OS 9 maskine?

I så fald ville jeg installere en alternativ mailklient som både
understøtter IMAP og kan importere fra Eudora.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-11 21:18

> [...]
>
> I så fald ville jeg installere en alternativ mailklient som både
> understøtter IMAP og kan importere fra Eudora.

Hvis ikke min hukommelse spiller mig et puds, det er jo mange år siden,
så kørte jeg da IMAP med Eudora under Mac OS 9 i flere år. Så vidt jeg
husker, fungerede det da fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Angel

Dato : 03-04-11 22:27

> [...]
>
> I så fald ville jeg installere en alternativ mailklient som både
> understøtter IMAP og kan importere fra Eudora.

Jeg må tale med Avalonia, kan jeg høre.

Tak,
Jørgen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-04-11 18:42

> Jeg må tale med Avalonia, kan jeg høre.
>
> Tak,
> Jørgen

Hils fra mig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-03-11 17:27

Jørgen Angel wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet om jeg overhovedet kunne noget med den defekte fil.
> Komprimere den med StuffIt, kopiere den med Æble D osv. Nope Fejl -127

Error code -127 = fsDSIntErr = Internal file system error

En fejl, der kan opstå, hvis fx. kopiering, sletning, flytning eller
forsøg på åbning, hvis en anden handling er igang på Mac System 7.1.x
til OS 9.2.2. Det, der sker i praksis, er, at file headeren ødelægges.

> Er der overhovedet noget at gøre?

Eneste chance for at komme i kontakt med indholdet er ved at bruge
BBEdit 6.x eller nyere til OS 9 / OS X + en masse pillearbejde, når man
skal sortere ud i hvad der står i inbox filen.

Du /kan/ forsøge med Textwrangler på OS X, men Textwrangler mangler en
plug-in, der følger med BBEdit 6.x og nyere som standard, der billedligt
talt lægger en 'snyde' header ind i åbningen.

Def. og forkl. på de klassiske koder er her:
http://support.apple.com/kb/HT1618

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Angel

Dato : 01-04-11 10:17

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> talt lægger en 'snyde' header ind i åbningen.
>
> Def. og forkl. på de klassiske koder er her:

Tusind tak. Men det lyder for avanceret til mig.
Jeg må bare lære at lave back-up lidt oftere.