Et ?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-03-11 22:22

Jo, et sprøgsmål om et ?

Når jeg åbner en mappe er der i menubarren et gårt "?". Når jeg klikker
på det kommer der en besked om at emnet ikke findes. Det gør det da, jeg
kan få adgang til mappen og alle filerne i den.

Hvad sker der?

--
v.h., Mich

Fra : Jesper

Dato : 30-03-11 02:46

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> på det kommer der en besked om at emnet ikke findes. Det gør det da, jeg
> kan få adgang til mappen og alle filerne i den.

Ikke andet end at henvisningen i docken er gået i udu. Træk
spørgsmålstegnet ud så det siger 'puf' og træk det rigtige emne ind
igen.
--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-03-11 22:41

> Ikke andet end at henvisningen i docken er gået i udu. Træk
> spørgsmålstegnet ud så det siger 'puf' og træk det rigtige emne ind
> igen.

Tak for indspark, Jesper.

Spørgsmålstegnet er _ikke_ i docken, det er i den øverste del af mappens
åbne vindue. Lige til venstre for de tre ikoner, der giver mulighed for
visning af mappens struktur. Hvis du forstår, hvad jeg mener.

Jeg har prøvet at trække i det grå "?", men det kan ikke lade sig gøre.

--
v.h., Mich

Fra : Jesper

Dato : 30-03-11 22:19

> [...]

> visning af mappens struktur. Hvis du forstår, hvad jeg mener.
>
> Jeg har prøvet at trække i det grå "?", men det kan ikke lade sig gøre.

Jamen så åbner du bare i Finder og åbner Oversigt -> Indstil
værktøjslinie..., så kan du trække spørgsmåltegnet ud så det siger PUF,
luk så indstillingsvinduet. Det kræver ikke at indstillingsvinduet er
åbent for at trække det rigtige emne ind igen.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-04-11 23:46

> [...]
> luk så indstillingsvinduet. Det kræver ikke at indstillingsvinduet er
> åbent for at trække det rigtige emne ind igen.

Tak for rådet. Det hjalp. Så nu er det grå "?" væk fra ale mapper. Fint
nok.

Nu undrer jeg mig så bare over: hvor kommer det fra? Må nok have fat i
kranens MBP og tjekke hvordan hendes mapper ser ud?

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-11 07:41

> [...]

> Nu undrer jeg mig så bare over: hvor kommer det fra? Må nok have fat i
> kranens MBP og tjekke hvordan hendes mapper ser ud?

Det var en henvisning til en fil/mappe/applikation som du efterfølgende
har slettet.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-03-11 22:28

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Spørgsmålstegnet er _ikke_ i docken, det er i den øverste del af mappens
> åbne vindue. Lige til venstre for de tre ikoner, der giver mulighed for
> visning af mappens struktur. Hvis du forstår, hvad jeg mener.

Kan du ikke snuppe et skærmudsnit så man kan se hvad du mener?