Klone en mac
Fra : Henry Vest

Dato : 29-03-11 17:56

Hvis man nu skal installere og konfigurere fx 10 mac-computere der er
fuldstændig ens, hvordan gør man så det? Til pc'er med Windows eller Linux
har jeg brugt programmet clonezilla, der kan lave et "image" af en harddisk
og skrive det til en anden harddisk (via en ekstern harddisk tilsluttet usb-
porten). Findes der noget lignende software til mac? Eller en anden løsning.

--
Henry Vest

Fra : dufur

Dato : 29-03-11 18:10

On 29/03/11 18.55, Henry Vest wrote:
> [...]
> porten). Findes der noget lignende software til mac? Eller en anden løsning.

hvorfor ikke fortsætte med clonezilla?
ellers kan du bruge dd fra terminalen.
den kan det samme som clonezilla, men tager sig betydeligt mere tid til det.

Fra : Henry Vest

Dato : 29-03-11 18:57

dufur wrote:

> hvorfor ikke fortsætte med clonezilla?

Hvordan? Kan man boote en mac fra en cd med clonezilla?

--
Henry Vest

Fra : dufur

Dato : 29-03-11 18:59

On 29/03/11 19.56, Henry Vest wrote:

> Hvordan? Kan man boote en mac fra en cd med clonezilla?

må indrømme at jeg aldrig har prøvet, men den booter fint fra en ubuntu
skive, så monikke også den kan med clonezilla boot cd?

Fra : Henry Vest

Dato : 30-03-11 17:09

dufur wrote:

> må indrømme at jeg aldrig har prøvet, men den booter fint fra en ubuntu
> skive, så monikke også den kan med clonezilla boot cd?

Jo - det lykkedes faktisk! Men man skal åbenbart lige først gå ind et sted
og fortælle at den (altså mac'en) skal boote fra cd'en.

Tak for alle svar.

--
Henry Vest

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-11 18:18

Henry Vest <henryvest@gmail.com> wrote:

> [...]
> porten). Findes der noget lignende software til mac? Eller en anden løsning.

Du kan gøre det med Disk Utility ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-03-11 19:14

Henry Vest <henryvest@gmail.com> writes:

> Hvis man nu skal installere og konfigurere fx 10 mac-computere der er
> fuldstændig ens, hvordan gør man så det? Til pc'er med Windows eller Linux

Installation og så gendan fra samme Time Machine sikkerhedskopi?

Fra : Jesper

Dato : 30-03-11 02:49

> [...]

> porten). Findes der noget lignende software til mac? Eller en anden løsning.

Diskværktøj er fin: Opret en diskkopi og brug den til at gendanne fra
med Diskværktøj. Meget enkelt.
--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-03-11 10:40

> [...]

> porten). Findes der noget lignende software til mac? Eller en anden løsning.

Jeg bruger SuperDuper:
http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Snorre Berg

Dato : 30-03-11 13:24

Den 30.03.2011 11:40, skreiv Franz Berliner:

> Jeg bruger SuperDuper:
> http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html

Jeg har også meget god erfaring med den gjennom flere års bruk.

Koster noe rundt 200 kroner.

Carbon Copy Cloner ser ut til å ha noen av de samme features og er
donateware.

http://www.bombich.com/ccc_features.html

--
SB

Fra : samir

Dato : 07-04-11 08:46

On 29 Mar., 18:55, Henry Vest <henryv...@gmail.com> wrote:
> [...]
> porten). Findes der noget lignende software til mac? Eller en anden løsning.

bare for at være sikker på at det er muligt. jeg kører selv
timemachine. Har aldrig haft brug for at geninstallere maskinen eller
hente gamle versioner af dokumenter frem.

men worst case - hvis nu min maskine bliver stjållet og jeg køber en
ny maskine, så kan jeg bare geninstalere hele maskinen/computeren
direkte fra timemashine-kopien ik?

samir

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-11 10:16

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> men worst case - hvis nu min maskine bliver stjållet og jeg køber en
> ny maskine, så kan jeg bare geninstalere hele maskinen/computeren

næsten .. fra et friskt system, f.eks. fra en ny maskine, får du
mulihged for at rulle en timemachine backup på i løbet af setup
processen ..

/thomas