Hvilken ældre MacBook Pro skal man undgå a~
Fra : Langgaard

Dato : 29-03-11 03:28

Hej

Belært af nettet, eller rettere forvirret af at læse om de forskellige
modellers "sygdomme", vil jeg gerne have lidt gode råd vedr. køb af
brugt Macbook pro.
Jeg leder i området op til ca 8.000,-kr.
Er der modeller man skal undgå og andre der bare er super stabile og
kører uden problemer?

--
Langgaard

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-03-11 14:10

Den 29/03/11 11.28, Langgaard skrev:
> [...]
> brugt Macbook pro.
> Jeg leder i området op til ca 8.000,-kr.
> Er der modeller man skal undgå og andre der bare er super stabile og

Jeg har en 2.33 GHz Intel Core 2 Duo med 3 Gb ram
den er jeg rigtig glad for og den fandt jeg for bare
3,000,- og smed så et nyt batteri i !!

Fra : Langgaard

Dato : 29-03-11 08:28

On 29 Mar., 15:09, Henry Lerche Madsen <henrylerchemad...@mac.com>
wrote:

> Jeg har en 2.33 GHz Intel Core 2 Duo med 3 Gb ram
> den er jeg rigtig glad for og den fandt jeg for bare
> 3,000,- og smed så et nyt batteri i !!

Det lyder fornuftigt, men de Macbooks der annonceres er til helt andre
priser, op til 8000,- for maskiner fra 2007, det mener jeg er lidt hen
i vejret

Ved du om der er steder de handles, ud over DBA og G&G?

--
Langgaard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-03-11 20:38

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

<snip>

> Det lyder fornuftigt, men de Macbooks der annonceres er til helt andre
> priser, op til 8000,- for maskiner fra 2007, det mener jeg er lidt hen
> i vejret

Jeg gav 4.750,- for en pæn 2,5 GHz MBP Early 2008 for 2 mdr siden. Den
blev udbudt i dk.marked.privat.edb.mac. Batteriet holder 2 - 3 timer og
man kan selv udskifte det.

> Ved du om der er steder de handles, ud over DBA og G&G?

Fona, Epplehuset, Ølgiganten.

8K er prisen for en ny MB.

Ellers poste en meddelse med "K: Macbook Pro" i Subject i ovennævnte
nyhedsgruppe og se om du ikke får respons.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Langgaard

Dato : 29-03-11 15:01

On 29 Mar., 21:37, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Jeg gav 4.750,- for en pæn 2,5 GHz MBP Early 2008 for 2 mdr siden. Den
> blev udbudt i dk.marked.privat.edb.mac. Batteriet holder 2 - 3 timer og
> man kan selv udskifte det.

Det er lige sådan en jeg mangler

> Fona, Epplehuset, Ølgiganten.

Jeg mangler en brugt

> 8K er prisen for en ny MB.

Sådan en har jeg, det er en "Pro" jeg mangler

> Ellers poste en meddelse med "K: Macbook Pro" i Subject i ovennævnte
> nyhedsgruppe og se om du ikke får respons.

Det er nu gjort, så må jeg se om der sker noget!

--
Langgaard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-03-11 22:18

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> On 29 Mar., 21:37, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

<snip>

> Det er nu gjort, så må jeg se om der sker noget!

Suk!

Det er ikke sådan - med at sælger skal kontakte dig pr e-mail - du skal
gøre. Du bør formulerer det, så der kan kommer flere på banen i
nyhedsgruppen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-03-11 22:34

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> On 29 Mar., 21:37, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

<snip>

> Sådan en har jeg, det er en "Pro" jeg mangler

Ølgiganten.dk: ny 13" MB Pro, 8.759,- kr.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-03-11 07:10

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Ølgiganten.dk: ny 13" MB Pro, 8.759,- kr.

Den primære fordel ved en ny, er at den kan klare mere RAM.

OS X er ret krævende på den konto.

Fra : Niller

Dato : 30-03-11 01:31

On 30 Mar., 08:10, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110329) wrote:

> Den primære fordel ved en ny, er at den kan klare mere RAM.
>
> OS X er ret krævende på den konto.
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Man bør nok ikke købe en 2,4 GHz MBP late 2007 og early 2008. Den er
nok den mest ustabile af alle MB/MBP, og da det som regel er
bundkortet, der er defekt, kan det ikke betale sig at reparere på den.
Der er en udvidet garanti på 2,4 GHz maskiner med grafikfejl på 4 år,
da en del af fejlene skyldtes en defekt nvidia grafikchip. Men i
praksis havde bundkortene alle mulige og umulige fejl, som Apple meget
sjældent dækkede.

Men jeg selv har lige spillet Russisk roulette og købt MBP 2,4 early
2008 for 4000 kr. i DBA - den har så et lille problem med
strømforsyning som jeg måske kan fixe - men den kører fint. Men jeg
går med en følelse af at det nvidia grafikchip kan stå af når som
helst, fordi jeg har læst så meget dårligt om den model..

Nils

Fra : Niller

Dato : 30-03-11 01:37

On 30 Mar., 09:31, Niller <nil...@gmail.com> wrote:

> [...]
> går med en følelse af at det nvidia grafikchip kan stå af når som
> helst, fordi jeg har læst så meget dårligt om den model..

Nåå ja - jeg ville nok helst have købt en her eller på mediamac og
macnyt fordi det føles mere trygt - men man ved det jo ikke..

Nils

Fra : Langgaard

Dato : 30-03-11 08:00

> [...]
> går med en følelse af at det nvidia grafikchip kan stå af når som
> helst, fordi jeg har læst så meget dårligt om den model..

Hej Nils, mener du denne:

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/stats/macbook-pro-core-2-duo-2.5-15-early-2008-penryn-specs.html

Også hører med til de mere ustabile?

--
Langgaard

Fra : Niller

Dato : 30-03-11 10:47

On 30 Mar., 15:59, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> Hej Nils, mener du denne:
>
> http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/stats/macbook-pro-c...
>
> Også hører med til de mere ustabile?
>
> --
> Langgaard

Jeg VED det faktisk ikke - men det er jo den samme maskine - "næsten"
såååå !! Men prøv at google det..

Men det er fede maskiner ( 2,4 - 2,5 - 2,6 ) når de kører og man
finder dem til en 4000 kr. - men du er jo oppe i en anden prisklasse
( 8000 kr ) så spring da dem over og find en 2009 eller 2010...

Nils

Fra : Langgaard

Dato : 30-03-11 12:24

On 30 Mar., 18:47, Niller <nil...@gmail.com> wrote:

> [...]
> finder dem til en 4000 kr. - men du er jo oppe i en anden prisklasse
> ( 8000 kr ) så spring da dem over og find en 2009 eller 2010...

Hej

Nej, Nej, det var absolut max beløb, og for de sidste 4000,- føler jeg
ikke rigtigt jeg får noget jeg kan bruge til noget, eller har brug
for

Jeg skal se på en 2,5 i morgen, det bliver spændende!

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 31-03-11 11:04

Hej

Jeg har købt!

Fra : Niller

Dato : 01-04-11 01:36

On 31 Mar., 19:03, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg har købt!

Hvad blev det så for en ? Og en OK pris ?..... )

Nils

Fra : Langgaard

Dato : 01-04-11 03:54

On 1 Apr., 09:36, Niller <nil...@gmail.com> wrote:

> Hvad blev det så for en ? Og en OK pris ?..... )
>
> Nils

En ud over det sædvanligt velholdt 15" Pro fra 2008, model 4,1 MB134LL/
A 2198 A1260, med 2,5Mhz, 4Gb ram og 250Gb HD, modellen med 6Mb level
2 chches.

Der fulgte Office 2008 Pakken med (original), en Snow Leopard, or
selvfølgelig de originale program DVD'er.

Batteriet (Sony) er ikke for godt, maskinen foreslår det skiftet, men
det holder alligevel op til et par timer, dette er mere end husets
meget nyere Windowsmaskiner kan klare
Men jeg vil have fundet et nyt, har du erfaring med batterier fra
ebay.de til de meget billige penge. Til mit kamera købte jeg batterier
til 40,- som Canon tog 550,- for, i drift var der ingen forskel på
dem, så hvis batterier il Mac'en er ligeså gode fra ebay.de, så bliver
det sådan et.

Prisen ja, jeg måtte slippe 4500,-

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 01-04-11 04:26

On 1 Apr., 11:53, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> [...]

Den har forresten også fået nyt drev "late 2010"

--
Langgaard

Fra : Esben

Dato : 01-04-11 12:59

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Den har forresten også fået nyt drev "late 2010"

Du har vist alt i alt gjort en strålende handel! Må den holde godt!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Langgaard

Dato : 01-04-11 06:47

On 1 Apr., 13:58, e...@nospamget2net.dk (Esben) wrote:

> Du har vist alt i alt gjort en str lende handel! M den holde godt!

Ja, og tak, men maskinerne er vel også bedre ende deres rygte, man
høre jo kun om dem der går i stykker, og sjældent om alle dem der
kører fint hver dag, uden problemer

Jeg har for øvrigt lige bestilt et af de billigste batterier fra
Ebay.de, prisen var 350,- inc. porto, og hvis det så også virker, er
det jo fint

--
Langgaard

Fra : Niller

Dato : 01-04-11 10:10

On 1 Apr., 14:46, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har for øvrigt lige bestilt et af de billigste batterier fra
> Ebay.de, prisen var 350,- inc. porto, og hvis det så også virker, er

Lyder som et godt køb.... )

Nils