Mor er en bedste i verden
Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-11 23:52

Mo   I sin moders øjne er billen en gazelle. Tuaregisk
ordsprog
mo   In the mind of a woman, to give birth to a child is the short
cut to omniscience.      Gelett Burgess
Mo   Jeg tror på gud fordi min mor gjorde det. Grundtvig
mo   Man kan ikke banke noget ind i sine børn, men man kan klappe
meget ud af dem. Astrid Lindgren
mo   Mennesket er det eneste dyr, der tillader sit afkom at vende
tilbage til hjemmet. Bill Cosby
Mo   Min mor havde mange genvordigheder med mig, men jeg tror hun
nød det. Mark Twain (1835-1910
Mo   Never marry a man who hates his mother, because he'll also
hate you    Anonym
mo   Nis Petersen 1897-1943 skrev "Jeg læser at i Moabit-fængslet
i Berlin har en mor dræbt sit nyfødte barn. Avisen kalder hende
morder. Jeg tænker >Hvor må hun have lidt<."
MO   Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede børn,
andre behøver ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere
deres godhed som mødre.Nietzsche
mo   Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at
man i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens
ånd det Nietzsche
mo   Psychiatry enables us to correct our faults by confessing our
parents' shortcomings. Laurence Peter
mo   The mother-child relationship is paradoxical and, in a sense,
tragic. It requires the most intense love on the mother's side, yet
this very love must help the child grow away from the mother and to
become fully independent.      Erich Fromm
mo   Vi er alle genier, til vi fylder ti. Aldous Huxley og
Goethe
mo   Woman understands children better than man does, but man is
more childlike than woman. Friedrich Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher
mo**   Kæ   tiltræk "Everyone carries within him an image of the
woman, that he gets from his mother; that determines whether he will
honor women in general or despise them og be generally indiferrent to
them. Nietzsche    Never marry a man who hates his mother,
because he'll also hate you    Simone Beauvoir
MOa   What the mother sings to the cradle goes all the way down to
the coffin.      Henry Ward Beecher
modtagelse, som man havde forberedt om aftenen.
modz   No woman can shake off her mother. There should be no mothers,
only women.       BERNARD SHAW
mokæ   I alle slags kvindelig kærlighed viser der sig et element af
moderkærlighed. Nietzsche
MOms   Mødre med opofrende sønner kan aldrig lide unge piger
AgatheChristie
mony   Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche
moo   En moders omhu når videre end hendes erfaring.       Meïr
Aron Goldschmidt
mooo   "Everyone carries within him an image of the woman, that he
gets from his mother; that determines whether he will honor women in
general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche
mooo   Det er svært at slås med en fjende, der har forposter i ens
eget hovede.      Sally Kempton
mooo   Lykkens børn må rose deres moder.      Danske
Ordsprog
mooo   Min søn er den mægtigste person i Grækenland. For
athenienserne regerer Grækenland, jeg athenienserne, min kone mig og
min søn min kone.    Themistokles
mooo   Sandelig, mødrene, der opdrager børnene for fremtiden de
første fem år af deres liv, grundlægger lande og byer.       Jean
Paul
Mooo   This is the reason why mothers are devoted to their children
more than fathers: it is that they suffer more in giving them birth
and are more certain that they are their own.      Aristotle
Mooo   What the mother sings to the cradle goes all the way down to
the coffin.      Henry Ward Beecher
Mooo+   "Mother is the name for God in the lips and hearts of
children" W M Thackeray
moood   "Vil du gøre noget godt for (dine) børn, så gør moderen glad"
Jødisk ordsprog
   Mennesker er,hvad deres mødre gjorde dem til    . Ralph Waldo
Emerson
   In our society a man who does not cry at his mothers funeral,
will risk death penalty. Albert Camus
moseng   There never was child so lovely but his mother was glad to get
him asleep.      Emerson
most often envisaged. For the soul takes on
moud   Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige. Freud.
moud   Fra moderen. - Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra
moderen: af dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte
kvinderne eller ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig
over for dem.Nietzsche
moud   Min største præstation har været, at jeg kunne befri mig fra
min mors, min svigermors og mine tanters for-mynderskab. Rosalyn
Carter
moud   Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at
man i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens
ånd det Nietzsche
moud   Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery
that the toilet is the seat of the soul. Alexander Chase
moud   Tired mothers find that spanking takes less time than
reasoning and penetrates sooner to the seat of the memory.Trætte mødre
finder at lussinger tager mindre tid end fornufts-snak, og trænger
hurtigere ind i barnets hukommelse      Will Durant
moud+   An ounce (gram) of mother is worth a pound (kilogram) of
clergy.       Spanish proverb
moudd   Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare
mouddd   Hvor gammel en mor end bliver, leder hun altid efter tegn på,
at hendes midaldrende børn skal blive til noget. Florida Scott-Maxvell
moudg   Det evigt-kvindelige drager os opad      Goethe
moudg   Fordi Gud ikke kunne være overalt, opfandt han mødre Jødisk
ordsprog
moudg   Lige fra verdens begyndelse udgår en kæde af årsager. Lukan
moudg   The chief cause of human errors is to be found in the
prejudices picked up in childhood.      Rene Descartes
Moudh   Some are kissing mothers and some are scolding mothers, but it
is love just the same, and most mothers kiss and scold together. Pearl
Buck