TM gjør ekstremt store backups??
Fra : Jon

Dato : 28-03-11 08:57

Flere dager på rad har nå min TM gjort backups som ser ut til å omfatte
alt som skal tas backup av - altså ikke inkrementelt, men alle data hver
gang. Naturlig nok tar dette en del tid, lagerplass og CPU.

Hva kan det skyldes? Den siste endring jeg kan huske, er at jeg
installerte Sikkerhetsoppdatering 2011-001 for noen dager siden. Jeg
tror ikke dette skjedde før det.

Jeg har også forsøkt å begrense TM til én backup daglig med TimeMachine
Editor, men det ser ikke ut til å virke, i alle fall ikke slik jeg
ønsker (den tar færre, men ikke en, og ikke på det tidspunkt som er satt
opp).

Hva kan skje som gjør at TM begynner å ta komplette backuper?
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : P.J.Berg

Dato : 28-03-11 12:42

On Mon, 28 Mar 2011 08:57:06 +0100, Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> [...]
> opp).
>
> Hva kan skje som gjør at TM begynner å ta komplette backuper?

Ingen aning hva som skjer men det samme skjedde med meg etter siste
oppdatering.
Hadde satt Download mappen til ikke å bli tatt med men den gjorde det like
fullt første gangen.
Nå er den tilbake til inkrementell backup.

Måtte forøvrig slette hele TM. disken etter oppdatering til 10.6.7

Jørn B.

Fra : Jon

Dato : 28-03-11 13:42

P.J.Berg <BergRace@invalid.invalid> wrote:

> Ingen aning hva som skjer men det samme skjedde med meg etter siste
> oppdatering.

Godt å ikke være helt alene i verden...

> Hadde satt Download mappen til ikke å bli tatt med men den gjorde det like
> fullt første gangen.
> Nå er den tilbake til inkrementell backup.

Det var det jeg håpet at skulle skje. Ser ikke sånn ut foreløpig. Og det
bekreftes av antall ledige GB på backup-disken, som går ned alarmerende
fort.

> Måtte forøvrig slette hele TM. disken etter oppdatering til 10.6.7

Er som du ser på 10.5.8, men opplevde det altså først etter den
oppdateringen, uten at jeg skal påstå en kausal sammenheng der,
selvsagt. Nå holder den på igjen - har holdt på le-e-enge! Hm.

Fra : Espen Vestre

Dato : 28-03-11 11:58

see_signature@invalid.com (Jon) writes:

> Hva kan det skyldes? Den siste endring jeg kan huske, er at jeg
> installerte Sikkerhetsoppdatering 2011-001 for noen dager siden. Jeg
> tror ikke dette skjedde før det.

Kan ikke huske jeg har installert noe slikt for noen dager siden. Er den
bare for Leopard?

(TM oppførte seg forøvrig helt normalt etter 10.6.7-oppdatering)
--
(espen)