God telnet klient til Win32 (lidt off-topi~
Fra : Steffan Søndermark

Dato : 23-12-00 17:12

Hej Gruppe,

Jeg ved godt min forespørgsel er lidt off-topic, men jeg har vurderet at jeg
har gode muligheder for hjælp her. Det drejer sig om at jeg har tre
GNU/Linux servere stående som jeg gerne vil kunne telnette til fra Windows,
men windows klient er ikke noget at råbe hurra for.

Derfor søger jeg en telnet klient som mapper tasterne ordentlig (også F1-F12
og Insert mv.), det ville også være godt hvis den supportere farver.

Der må snart være en som kender et sådant program. Håber at en venlig sjæl
vil hjælpe.

God jul, og på forhånd tak!

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-12-00 19:15

Steffan S skrev:

> Derfor søger jeg en telnet klient som mapper tasterne ordentlig
> (også F1-F12 og Insert mv.), det ville også være godt hvis den
> supportere farver.

Standardsvaret er PuTTY: <URL:http://www.google.com/search?q=putty>.

// Klaus

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 23-12-00 20:06

> Standardsvaret er PuTTY: <URL:http://www.google.com/search?q=putty>.

Et standard svar kan også være godt, det var det i hvert fald i dette
tilfælde. Mange tak for hjælpen, det program har alt hvad jeg efterlyste.

God jul!

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 23-12-00 19:24

CRT fra vandyke, er både billy og let konfigurerbart

finn

Fra : Tommi L. Jensen

Dato : 02-01-01 04:41

In article <922qi7$69s$1@news.inet.tele.dk>, "CykelSmeden fra Aalborg"
<outlook@acnord.slet.dk> wrote:

> CRT fra vandyke, er både billy og let konfigurerbart
putty or GPL og ogsaa nem at configurere :P
--
Yours Digitally,
Tommi Jensen

Fra : frank damgaard

Dato : 23-12-00 19:22

Steffan Søndermark <ssf@servage.com> wrote:

> [...]

> Derfor søger jeg en telnet klient som mapper tasterne ordentlig (også F1-F12
> og Insert mv.), det ville også være godt hvis den supportere farver.

Jeg bruger terraterm, der findes sågar et ssh addon.

Og der findes Ewan Telnet som også kan anvendes.

Der er sikkert flere, men terraterm (fin det på tucows) + ssh addon er
jeg ganske tilfreds med.

--
Frank Damgaard

Fra : Mogens Christensen

Dato : 29-12-00 19:14

On 23 Dec 2000 18:21:30 GMT, frank damgaard <frank.damgaard@no.spam>
wrote:

>Jeg bruger terraterm, der findes sågar et ssh addon.
>
>Og der findes Ewan Telnet som også kan anvendes.
>
>Der er sikkert flere, men terraterm (fin det på tucows) + ssh addon er
>jeg ganske tilfreds med.

Hmm.. Det der TerraTerm kan jeg simpelthen ikke finde nogen steder..
Mig der er helt galt på den, eller er det ikke på TuCows?!

/Mogens Christensen

Fra : frank damgaard

Dato : 29-12-00 22:38

Mogens Christensen <mol@hillbilly.dk> wrote:

> Hmm.. Det der TerraTerm kan jeg simpelthen ikke finde nogen steder..
> Mig der er helt galt på den, eller er det ikke på TuCows?!

Men jeg kom vist til at tilføje et "r" for meget i
navnet : Tera Term Pro 2.3

http://tucows.inet.tele.dk/term95.html

For ssh : http://www.freessh.org/
-> http://www.zip.com.au/~roca/ttssh.html
--
Frank Damgaard

Fra : Mikkel Gjoel

Dato : 29-12-00 23:28

> Hmm.. Det der TerraTerm kan jeg simpelthen ikke finde nogen steder..
> Mig der er helt galt på den, eller er det ikke på TuCows?!

Hvorfor ikke bare bruge Putty?? www.google.com - søg på putty og
download ;)

Med venlig hilsen
\\Mikkel Gjøl