Hvorfor - snow leopard - kan ikke ?
Fra : Niller

Dato : 27-03-11 11:48

Har en macbook pro 2,4 2008 med snow leopard ( har lige købt den ) så
har ikke helt tjek på den

Hvorfor kan jeg ikke sætte firewall til - den er bare grå, så man ikke
kan trykke på den ?

Hvorfor kan jeg ikke dobbelt klik på menuline så den ryger i dock`en ?

Nils

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-11 19:14

Hej,

> Hvorfor kan jeg ikke sætte firewall til - den er bare grå, så man ikke
> kan trykke på den ?

Du skal trykke på låsen i nederste venstre hjørne for at åbne for
muligheden.

> Hvorfor kan jeg ikke dobbelt klik på menuline så den ryger i dock`en ?

Tryk på æblet i øverste venstre hjørne og vælg System Preferences. Tryk
derefter på Appearance og sæt et hak i "Double-click a window's title
bar to minimize".

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Niller

Dato : 27-03-11 13:44

On 27 Mar., 20:14, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> Hej,

> Du skal trykke p l sen i nederste venstre hj rne for at bne for
> muligheden.

> Tryk p blet i verste venstre hj rne og v lg System Preferences. Tryk
> derefter p ç og s t et hak i "Double-click a window's title
> bar to minimize".
>
> --
> Jens Kristian S gaard, Mermaid Consulting ApS,
> j...@mermaidconsulting.dk,http://www.mermaidconsulting.com/

Tak - klart nok, det burde jeg have fundet ud af ... )

Der kommer flere spørgsmål, der er nogen ting som jeg ikke forstår -
jeg har et rigtigt grimt et jeg ikke bryder mig om, jeg kan lige
fortælle lidt om det ..

Som sagt har købt en macbook pro 2,4 early 2008 uden strømforsyning
og måtte købe en ny, - den lader - men går først igang med at lade
efter en 30 - 50 sek. - den lyse ikke hverken grøn eller rød - Når
jeg vil lave en software opdatering komme der som det første en besked
om at jeg skal lave en firmwareopdatering 1.4 fordi jeg har en " L-
formet MagSafe strømadapter " hvilket jeg ikke har, jeg har bare den
normale. Jeg tør så bare ikke lave den firmwareopdatering 1.4 da det
ikke er lykkes mig at finde en på nettet det er lykkes for se link`s
- Og da den nu sådan set lader fint ved jeg ikke om jeg skal gå i gang
med det ?
Lader virker fint på andre mac ( har prøvet 2 )

http://support.apple.com/kb/TS3499?viewlocale=da_DK

http://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20019081-263.html&ei=dI2NTfGdO4jOswbah8yRCg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=6&ved=0CE8Q7gEwBQ&prev=/search%3Fq%3Dfirmwareopdatering%2B1.4%26hl%3Dda%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26prmd%3Divns

vh ..... Nils

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-11 22:54

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
anslate&ct=result&resnum=6&ved=0CE8Q7gEwBQ&prev=/search%3Fq%3Dfirmwareop
datering%2B1.4%26hl%3Dda%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26prmd%3Divns>

Jeg forstår ikke. Du har den almindelige oplader, siger du, men den
almindelige oplader nu om dage er den L-formede. Forskellen er blot
stikket, da det nye stik også kan bruges på MacBook Air. Hvorfor tør du
ikke lave firmware-opdatering? Har du hørt om, at der er problemer med
den? Det står der da ikke noget om i de links, du angiver. Normalt skal
man bare køre Softwareopdatering fra æble-menuen oppe til venstre, og så
kommer de rigtige opdateringer til ens computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niller

Dato : 27-03-11 16:48

On 27 Mar., 23:53, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> man bare k re Softwareopdatering fra ble-menuen oppe til venstre, og s
> kommer de rigtige opdateringer til ens computer.

Det var en ny oplader som min ven havde haft et par år, men aldrig
brugt..

Jo lidt længer nede i links står der om problemer fra folk..

Jeg kan godt komme til Softwareopdatering - men den kommer altid først
med at jeg skal lave en firmwareopdatering 1.4 opdatering - den siger
jeg så nej til - og så kommer alle de opdateringer jeg mangler og så
funker det normalt med Softwareopdatering

Nils

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-03-11 10:07

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Det var en ny oplader som min ven havde haft et par år, men aldrig
> brugt..

OK, så kan det godt være den "gamle" model. Den er jo lige så god.
Stikket passer bare ikke til en MacBook Air.

> Jo lidt længer nede i links står der om problemer fra folk..

Der er altid nogle, der har problemer. Der er jo tusindvis af brugere,
der skal opdatere. Det kan næsten ikke undgås, at nogle få har
problemer. Der er jo tale om en gammel firmware-opdatering fra sidste
efterår. Havde der virkelig været store, generelle problemer med den,
havde vi nok hørt om det, og Apple havde nok lavet en rettelse.
Personligt opdaterer jeg altid alle vores Mac her i familien til
det nyeste. Jeg har en tyrkertro på, at der bliver rettet forskellige
fejl hver gang. Jeg vil ikke påstå, at opdateringer altid virker. Der er
skam kommet opdateringer til Apple produkter, der har indeholdt fejl. De
bliver som regel rettet hurtigt. Jeg kan ikke huske, at jeg selv har
haft problemer. Nogle anbefaler, at man lige venter et par dage med at
opdatere. Så kan man se på nettet, om der er generelle problemer med en
opdatering. Jeg plejer nu ikke selv at have tålmodighed til det.
Som sådan vil jeg derfor anbefale dig at installere den nye
firmware til din MacBook Pro. Desværre kan jeg ikke garantere dig, at du
ikke er en af de få, der vil få problemer, men risikoen er ikke stor.
Husk bare at følge vejledningen nøje.

> [...]
> jeg så nej til - og så kommer alle de opdateringer jeg mangler og så
> funker det normalt med Softwareopdatering

Du har ret. Jeg var lidt for hurtig. Firmwareopdateringen skal hentes
fra den side hos Apple, du har linket til. Alle andre opdateringer kan
hentes via Softwareopdatering, og som nævnt er jeg tilhænger af altid at
opdatere til nyeste version.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-03-11 03:32

Niller <nilsba@gmail.com> writes:

> [...]
> jeg så nej til - og så kommer alle de opdateringer jeg mangler og så
> funker det normalt med Softwareopdatering

Som udgangspunkt bør du installere alt hvad Software Update synes du
skal installere. Synes jeg.

Fra : Niller

Dato : 28-03-11 04:13

On 28 Mar., 11:07, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> opdatering. Jeg plejer nu ikke selv at have t lmodighed til det.
>         Som s dan vil jeg derfor anbefale dig at installere den nye
> firmware til din MacBook Pro. Desv rre kan jeg ikke garantere dig, at du
> ikke er en af de f , der vil f problemer, men risikoen er ikke stor.
> Husk bare at f lge vejledningen n je.

> Du har ret. Jeg var lidt for hurtig. Firmwareopdateringen skal hentes
> fra den side hos Apple, du har linket til. Alle andre opdateringer kan
> hentes via Softwareopdatering, og som n vnt er jeg tilh nger af altid at

OK - tak for indput..

Jeg vil tænke over det, indtil videre funker alt jo..

Nogen der har en macbook pro 2,4 early 2008 og kan fortælle mig om der
også går en 30-50 sek. før den begynder at lade - man kan se et på
batteri symbol på macen når den går igang ..

OG hvad et Firmware nr. står der på jeres macbook pro 2,4 early 2008
- jeg går ud fra det er den der hedder SMC-version som man finder i
"Om denne mac" - min er SMC-version (system) 1.27f2

vh..... nils

Fra : Esben

Dato : 04-04-11 21:14

> [...]

> - jeg går ud fra det er den der hedder SMC-version som man finder i
> "Om denne mac" - min er SMC-version (system) 1.27f2

1.27f3

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad