HCAndersen blotter sig
Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-11 11:14

HCAndersen blotter sig
For 11 og for 20 år siden samlede jeg på Strøget underskrifter for
Mogens Glistrup og blottede mig anmassende verbalt, om hvorfor vort
demokrati ku have gavn af at have MG på tinge.
Ved begge lejligheder mødte jeg en mager højhattet kejtet "udklædt
HCAndersen" der som Kierkegaard når han "tog menneskebad" i den indre
by faldt i snak med folk og søgte at påvirke til respekt for sine
synspunkter
I går var foto af den selvbestaltede, selv-udklædte , statsstøttede
standupper i avisen(JP) og samme dag forærede min kone mig lækkert
bagerbrød fra" HCAndersen bageren , "Vesterbrogade1, og på posen var
siluet af den højhattede, neddæmpede , spradebasse
HCA var meget forhippet på at blive holdt af og gik i flæsket på alle
af betydning og var heldig at tyske fyrster og intelektuelle med stor
smagsdommermagt i DK fandt ham en god Grimm-wanabe , så han blev
verdensberømt. Uden det tyske held, var han nok døet ukendt i DK,
måske ikke helt så gammel - 70 år - som i 1875
Verbal ekshibitionisme har aldrig været forbudt, udover støjsenderi,
overdøvning af møder, og at råbe "Brand" i et fuldt teater.
Årsagen til at blotteri er kriminaliseret er nok delvis, at det kan
være et råb om hjælp.
Jeg havde en venlig, ufarlig, civilingiørkollega, der ved midnatstid
gik ned på sit Østerbro-fortov en septembernat og stod der nøgen
indtil politi tvangsindlagde ham.
En anden årsag er, at overforsigtige mødre, der gerne vil opreklamere
deres rolle som supervigtig, har opdigtet, at det at udtrække penis
kan være forberedelse til voldtægt - det er jo en forudsætning
I 1961 sagde statistikken, at dette er en myte.Ingen dansk blotter har
gradvis opgraderet til vold.
Vi opnår næppe ny HCAndersen særlinge ved at afkriminalisere den
fysiske blottelse, som nogen finder anmassende, når begået af en mand
,
Man kan dog sagtens forestille sig, at der blandt pædofili-dømte
slikonkler er mange, der var så generte og ufarlige som vor berømte
digter, der havde flair for eventyrfortælling med børn på skødet.

Men politiet bør begrænse deres nidkærhed og lade et minimum være
synlig penis kombineret med sexuel adfærd eller pædofil-adfærd

1805-75 HC Andersen Selvindsigt gjorde hans korpsånd klog
Hans sociale arv var nok en tro på at være kongesøn med kald og få god
stimulation så han udviklede selvindsigt og omsorg for sit land
"Man falder ikke, når man ikke selv troer det! H.C. Andersen
Lidt efter lidt lyser mit navn op, det er også det eneste jeg lever
for.Jeg higer efter æren som den gærrige efter guldets klang, begge
dele er vist nok tomme, men een ting må man dog være begejstret for i
denne verden, ellers falder man sammen og rådner. H.C. Andersen
Må jeg ikke tale om mine smerter, har jeg ingen fornøjelse af dem.
H.C. Andersen
'But the Emperor has nothing on at all!' cried a little child. Hans
Christian Andersen
Man er for verden, hvad verden tror om en      HC Andersen
Han har skarpt blik for SNOBBERI: Stoppenålen regner sig for synål og
senere endog for en brystnål Strygejernet bilder sid ind det er en
dampkedel, der skal ud på jernbanen og trække vogne. Hjulbøren anser
sig for en kvartkaret fordi den går på et hjul,
Gyngehesten taler ikke om andet end træning og fuldblodsheste.
- Enhver har sin specielle livsløgn, alle vil leve over deres forhold,
bryste sig og kaste blår i øjnene på hver andre.(Friedell om HC
Andersen)
Mellem min tidsalders gode digtere må man nævne mig. Gud forlene mig
kraft dertil, mellem Danmarks første digtere, mellem Holberg og
Oehlenschlæger vil jeg nævnes H.C. Andersen

Om den sovende landsfader Holger Danske - som vi nu behøver mod Islam
> Hver juleaften kommer en Guds engel og siger ham at det er rigtigt,
> som han har drømt, og at han godt kan sove igen, for Danmark er endnu
> ikke i nogen ordentlig fare! men kommer det i en, ja, så vil den gamle
> Holger Danske rejse sig så bordet revner, når han trækker skægget til
> sig! så kommer han frem og slår så det høres i alle verdens lande.
> [Hans Christian Andersen]

At have øje for blomster tyder på et godt sind.H.C. Andersen
En kritik er enkelt mands mening, der tit kun viser os, om den
dømmende står over eller under den, han bedømmer. H.C. Andersen

"Da tankelyset udsprang fra din pande/
en støre sekraft videnskaben fik./
En umålt skat du gav til verdens lande/
og gennem alt det skønne i det sande/
til Gud du fører os med åbent blik "(HC Andersen om HC Ørsted, i
historiekapitlet midt i Carstensen&Frandsen MAT1
   "Uforskammet!", sagde den portugisiske and, "ligner De mig med
katten, det rovdyr! Ikke en ond blodsdråbe er der i mig; jeg har taget
mig af Dem og god omgang skal jeg lære Dem". Og så bed hun hovedet af
sangfuglen, den lå død. "Hvad er nu det!", sagde hun, "kunne han ikke
tåle det Ja, så var han såmænd ikke for denne verden. Jeg har været
som en moder mod ham, det ved jeg! For hjerte har jeg! Og alle ænderne
samlede sig om den lille døde sangfugl; ænderne har stærke passioner,
enten har de det med misundelse eller med medlidenhed, og da der her
ikke var noget at misunde, så var de medlidende." H.C.
Andersen

Nu skal jeg fortælle en historie om LYKKEN KAN LIGGE I EN PIND
"Vikender alle sammen lykken.nogle ser den år ud, år ind. andre kun i
visse åringer, på en enkelt dag, ja der gives de mennesker, som kun
een eneste gang i deres liv ser den, men se den gør vi alle. HC
Andersen

Det er tungt forbandet tungt at dø, mens hjertet stadig er ungt. HC
Andersen

Da ingen snegle længere bliver kogt og spist, regnede sneglefamilien
det for en afgjort sag, at menneskeheden måtte være uddød. HC Andersen
"Det er en mageløs blomsterpragt, hvor den vil smage , når den går i
forrådnelse" sagde skarnbassen ved synet af blomsterne i drivhuset. HC
Andersen
MER KALDSSNOBBERI: Det er med kærlighed som med skildpadde. De fleste
kender kun forloren.      H.C. Andersen
.... Jeg har nu på hele denne rejse været hidset på at besøge
fruentimmer Hvor træt jeg var, besluttede jeg dog at se denne slags;
gik op i et hus; der kom en dame, som solgte menneskekød, fire
fruentimmer trådte op for mig. Den yngste var, sagde de, atten år. Jeg
bad hende blive; hun var så god som i bar særk; jeg havde så ondt af
hende. Jeg betalte madammen 5 frank, gav hende, da hun bad mig derom,
men gjorde ikke noget; så kun på det stakkkels barn, der aldeles
blottede sig og syntes forundret over, at jeg kun så på hende. H.C.
Andersen

Just fordi han ikke kunne få hende, tog kærligheden til. HC Andersen
Lidt efter lidt lyser mit navn op, det er også det eneste jeg lever
for.Jeg higer efter æren som den gærrigge efter guldets klang, begge
dele er vist nok tomme, men een ting må man dog være begejstret for i
denne verden, ellers falder man sammen og rådner. H.C. Andersen
Sandheden er ikke altid behagelig, men sandheden er det højeste! H.C.
Andersen
Jeg tror simpelthen ikke, H.C.Andersen har nogen angst. Han er så skør
og så meget en original, at han ikke engang har noget en original, at
han ikke engang har nogen fornemmelse af at være overskygget af
forgængere, af sin gæld til folklore og folkeeventyr. Jeg kan næsten
ikke forklare, hvor unik han er.Yale professoren Howard Bloom

For hvert år, der går, beundrer og elsker jeg H.C. Andersen
inderligere som digter og sætter mindre og mindre pris på ham som
menneske. Hvor er jeg dog taknemmelig for, at jeg ikke har kendt ham.
Henry Hellssen