Se tv fra Danmark i USA
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-11 00:20

Min søn sidder ovre i USA og vil gerne se fodboldkampen mellem Danmark
og Norgen lørdag kl. 19.00. Han havde tænkt på at melde sig til Viaplay,
men det må man ikke benytte udenfor Norden. Jeg har EyeTV på computeren,
og vi chatter gerne med iChat. Er der en måde, man kan sende tv-billedet
med iChat, eller er der en anden måde, han kan se fodboldkampen i USA?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 26-03-11 04:12

> [...]
> og vi chatter gerne med iChat. Er der en måde, man kan sende tv-billedet
> med iChat, eller er der en anden måde, han kan se fodboldkampen i USA?

SÃ¥ skal du vel over i noget Slingbox?
http://www.slingbox.com/get/countrySelect?page=/go/slingbox-prohd-help-me-choose

Men det er jo en dyr løsning og måske ikke en her og nu løsning. Til
gengæld er der ikke noget problem fremover, hvis altså du har kanalen inde?

Jeg kender kun produktet fra So Ein Ding skal jeg nok tilføje.

--
Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-11 09:01

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> gengæld er der ikke noget problem fremover, hvis altså du har kanalen inde?
>
> Jeg kender kun produktet fra So Ein Ding skal jeg nok tilføje.

Hvad med noget så simpelt som skærmdeling? Så kunne jeg have EyeTV
kørende, mens han så min skærm på sin computer. Vi prøvede lidt med
"Back to my Mac", men vi kunne ikke rigtig få det til at virke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 09:06

> [...]
> og vi chatter gerne med iChat. Er der en måde, man kan sende tv-billedet
> med iChat, eller er der en anden måde, han kan se fodboldkampen i USA?

EyeTV sharing ... prik hul i din firewall og få ham til at tilgå
følgende adresse:

http://xxx.xxx.xxx.xxx:2170/eyetv

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-11 14:34

> EyeTV sharing ... prik hul i din firewall og få ham til at tilgå
> følgende adresse:
>
> http://xxx.xxx.xxx.xxx:2170/eyetv

Det lyder godt nok smart. Jeg skal så finde mit IP-nummer, for det er
vel det, du har erstattet med x'er? Hvordan kan den vide, hvilken
computer der er min på vores AirPort-netværk? Min firewall er i øvrigt
slet ikke slået til, har jeg lige fundet ud af. Jeg ved så ikke, om der
også er en firewall på min Time Capsule. Det er ikke lige mit fagområde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 14:40

> [...]
> slet ikke slået til, har jeg lige fundet ud af. Jeg ved så ikke, om der
> også er en firewall på min Time Capsule. Det er ikke lige mit fagområde.

du skal rode med din router og mappe portnummeret til den maskine som
kører eyetv internt.

Din offentlige ip kan du finde på http://myip.dk

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-11 14:57

> du skal rode med din router og mappe portnummeret til den maskine som
> kører eyetv internt.
>
> Din offentlige ip kan du finde på http://myip.dk

Uha. Min IP-adresse kan jeg godt finde. Det er vel til min Time Capsule.
Når jeg går ind i AirPort-værktøj, så skal jeg indtaste offentlige og
privante UDP- og TCP-porte. Hvilke porte er det? 2170? Min private
IP-adresse er udfyldt, men den har Time Capsule vel selv delt ud til min
Mac.
Skal man i øvrigt slå noget til i EytTV, eller skal det bare
køre på computeren?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 14:59

> Uha. Min IP-adresse kan jeg godt finde. Det er vel til min Time Capsule.
> Når jeg går ind i AirPort-værktøj, så skal jeg indtaste offentlige og
> privante UDP- og TCP-porte. Hvilke porte er det? 2170?

ja, hvis din TC er sidste led inden det store internet ...

> Min private IP-adresse er udfyldt, men den har Time Capsule vel selv delt
> ud til min Mac.

Det skal være den mac som EyeTV på ..

> Skal man i øvrigt slå noget til i EytTV, eller skal det bare køre
> på computeren?

I EyeTV skal du slå iPhone deling til under indstllinger ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-11 15:33

> ja, hvis din TC er sidste led inden det store internet ...

Jeg ved godt, at jeg spørger dumt. Skal der stå 2170 alle fire steder?
Der er jo både UDP- og TCP-port både privat og offentligt.

> Det skal være den mac som EyeTV på ..

Så meget havde jeg næsten gættet

> I EyeTV skal du slå iPhone deling til under indstllinger ..

Det er vel også vigtigt Den havde jeg ikke set, den indstilling.
Tak for vejledningen, men jeg har ikke rigtig mulighed for at afprøve
det, og det skulle gerne virke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 16:04

> Jeg ved godt, at jeg spørger dumt. Skal der stå 2170 alle fire steder?
> Der er jo både UDP- og TCP-port både privat og offentligt.

jep ..

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-11 20:03

> jep ..

Nå, det virker ikke (surprise!), men så fik jeg da et par timer til at
gå. Tak for jeres hjælp.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 20:22

> Nå, det virker ikke (surprise!), men så fik jeg da et par timer til at gå.
> Tak for jeres hjælp.

hmm .. det burde være ligetil .. her er setup fra min airport extreme:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/eyetv.png>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-11 22:33

> hmm .. det burde være ligetil .. her er setup fra min airport extreme:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/eyetv.png>

Sådan endte jeg også med at sætte min op. Jeg blev lidt i tvivl om min
Mac's IP-nummer. IP-nummeret i opsætningen ovenfor endte på 201. I
netværk i kontrolpaneler stod det til at ende på 5. De andre tal var
identiske. Jeg prøvede begge dele.
Jeg syntes, det ville være helt fantastisk, hvis man virkelig
kunne sidde i USA og se det, EytTV viser på min computer. Det viste sig
så altså at være for godt til at være sandt. Jeg blev derfor lidt træt
af det i går. Dels var jeg på vagt her i weekenden. Tilkaldevagt, men
man er kaldt meget ind. Dels skulle min søn jo se fodboldkampen. Da jeg
var inde på arbejdet en stor del af dagen, kneb det pludselig med tiden.
Det endte med, at jeg satte EyeTV på min iMac til at vise landskampen i
fuldskærm. Så satte jeg min kones MacBook Pro op lige overfor og
startede en video-iChat med vores søn i USA. Så kunne han se kampen på
den måde i en nogenlunde kvalitet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-03-11 10:23

> hmm .. det burde være ligetil .. her er setup fra min airport extreme:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/eyetv.png>

Hej Thomas

Nu har jeg fået skuffelsen lidt på afstand og mere tid efter min
weekendvagt. Jeg vil da egentlig gerne have det til at virke. I den port
mapping, du viser billeder af, hvad er det så for et "Private IP
Address", du bruger? Er det den, AirPort-værktøj vælger selv? Eller er
det den, din Mac har på dit private netværk? Det er nemlig en anden hos
mig. Den skifter vel også, når man bruger DHCP. Kan AirPort-værktøj
finde ud af det? Jeg går ud fra, at der på en eller anden måde skal
henvises til den rigtige computer på netværket, for vi har da flere
computerer på samme AirPort-netværk her hos os.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-11 10:57

> [...]
> henvises til den rigtige computer på netværket, for vi har da flere
> computerer på samme AirPort-netværk her hos os.

Det skal være det IP nummer som din maskine har internet .. og ja, hvis
du kører DHCP så vil den kunne ændre sig ...

Evt. lav opsætningen om til DHCP with static IP på den maskine ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-03-11 15:53

> [...]
> slet ikke slået til, har jeg lige fundet ud af. Jeg ved så ikke, om der
> også er en firewall på min Time Capsule. Det er ikke lige mit fagområde.

Det lyder heller ikke sådan........

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-03-11 09:48

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> og vi chatter gerne med iChat. Er der en måde, man kan sende tv-billedet
> med iChat, eller er der en anden måde, han kan se fodboldkampen i USA?

Du kan slå iPhone-deling til i EyeTV (og sætte en konto op hos Elgato).
Så kan man komme til din EyeTV udefra, OG se live tv på en iPhone med
Elgatoappen (koster vist en 40 kroner). Det er vel det nemmeste.

Man kan også tilgå din maskine direkte på port 2170, og navigere sig
frem til Live-tv menuen, så kan han se det direkte der :)

Fra : Robert Piil

Dato : 26-03-11 10:25

Den 26/03-11 09.47, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110326 skrev:

> Man kan også tilgå din maskine direkte på port 2170, og navigere sig
> frem til Live-tv menuen, så kan han se det direkte der :)

Det kan jeg ikke få til at virke - jeg får bare en XML-side, der ikke
rigtig giver mening eller hints om hvordan man finder vej videre.

Jeg går ud fra at man tilgår den via en browser?

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 10:36

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> wrote:

> Det kan jeg ikke få til at virke - jeg får bare en XML-side, der ikke
> rigtig giver mening eller hints om hvordan man finder vej videre.
>
> Jeg går ud fra at man tilgår den via en browser?

du skal have /eyetv bagefter

Og det virker vist kun godt i Safari ...

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 26-03-11 11:03

Den 26/03-11 10.36, Thomas von Hassel skrev:

> du skal have /eyetv bagefter
>
> Og det virker vist kun godt i Safari ...

Tak, og så mangler jeg bare at finde ud hvilken konto det er den beder
om bruger/pass til. (det har jeg sikkert selv sat op på et tidspunkt).

--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 26-03-11 11:07

Den 26/03-11 11.03, Robert Piil skrev:

> Tak, og så mangler jeg bare at finde ud hvilken konto det er den beder
> om bruger/pass til. (det har jeg sikkert selv sat op på et tidspunkt).

Found it - Det var så hele brugerens navn der skulle bruges.

--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 26-03-11 11:26

Den 26/03-11 11.06, Robert Piil skrev:

> Found it - Det var så hele brugerens navn der skulle bruges.

.....og det er en MAC-only ting.

"Live TV streaming requires Safari on iPhone OS og Mac OS X 10.6"

Øv.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 11:27

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> wrote:

> ....og det er en MAC-only ting.
>
> "Live TV streaming requires Safari on iPhone OS og Mac OS X 10.6"

jep, De bruger http streaming (samme standard som apple brugte til de
keynotes det streamede live sidst)

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 26-03-11 11:36

Den 26/03-11 11.27, Thomas von Hassel skrev:

> jep, De bruger http streaming (samme standard som apple brugte til de
> keynotes det streamede live sidst)

Ok, det ser også ud til at den ikke kan streame alle digitale kanaler
(mpeg2 only, måske).

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-11 11:58

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> wrote:

> Ok, det ser også ud til at den ikke kan streame alle digitale kanaler
> (mpeg2 only, måske).

den streamer alting her ... sd eller hd no matter

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-03-11 13:52

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> du skal have /eyetv bagefter
>
> Og det virker vist kun godt i Safari ...

Uden popupblocker... Det har jeg aldrig helt forstået

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-03-11 13:53

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> du skal have /eyetv bagefter
>
> Og det virker vist kun godt i Safari ...

Det dukker faktisk op i Bonjour-oversigten :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-03-11 15:06

> [...]

> slet ikke slået til, har jeg lige fundet ud af. Jeg ved så ikke, om der
> også er en firewall på min Time Capsule. Det er ikke lige mit fagområde.

Jeg kan anbefale "Port Map" til at prikke hul i routeren med.

Det gør mange ting meget nemmere. Selv bruger jeg det til at få port 22
til at pege på den rigtige maskine.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-03-11 22:56

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Nå, det virker ikke (surprise!), men så fik jeg da et par timer til at
> gå. Tak for jeres hjælp.

Prøvede du med Port Map?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-03-11 22:59

nospam0002+20110326@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110326)
writes:

> Prøvede du med Port Map?

Nu tænkte jeg mig lige om. Jeg har aldrig åbnet for min router så det
må EyeTV selv have gjort.

Har du registreret dig hos Elgato og fortalt EyeTV hvad din konto er?
SÃ¥ burde det virke med din iPhone...

Fra : Martin Bech

Dato : 27-03-11 14:18

In article <m2sju98rwj.fsf@gmail.com>,
wrote:

> Nu tænkte jeg mig lige om. Jeg har aldrig åbnet for min router så det
> må EyeTV selv have gjort.

Det gør den nemlig selv, ja. Men det kræver, at routeren giver lov,
altså uPnP er sat til "on" eller "allowed" i routeren. Min Telenor stod
som standard til "off", så det kunne være forklaringen.
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-11 22:33

Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> wrote:

> [...]
> altså uPnP er sat til "on" eller "allowed" i routeren. Min Telenor stod
> som standard til "off", så det kunne vÜre forklaringen.

Det kan jeg ikke lige finde i Airport-værktøj. Hedder det noget andet,
eller hvor er det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-11 22:33

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110326 <nospam0002+20110326@gmail.com> wrote:

> Har du registreret dig hos Elgato og fortalt EyeTV hvad din konto er?
> Så burde det virke med din iPhone...

Nej. Vi ville også have det over på en Mac. Det kræver da ikke
registrering hos Elgato, vel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-03-11 03:30

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Nej. Vi ville også have det over på en Mac. Det kræver da ikke
> registrering hos Elgato, vel?

Det var for at få al funktionaliteten på plads. Når det så var i orden,
kunne man tilgå med en Mac bagefter.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-11 07:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110327 <nospam0002+20110327@gmail.com> wrote:

> Det var for at få al funktionaliteten på plads. Når det så var i orden,
> kunne man tilgå med en Mac bagefter.

Registeringen var kun til for at man ikke skulle huske sit eget eksterne
IP nummer ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-03-11 16:19

> Registeringen var kun til for at man ikke skulle huske sit eget eksterne
> IP nummer ...

Sikker? Det er nok at lave iPhone-deling for at den prikker hul i
firewall?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-11 19:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110327 <nospam0002+20110327@gmail.com> wrote:

> Sikker? Det er nok at lave iPhone-deling for at den prikker hul i
> firewall?

Nej, du skal sandsynligvis selv prikke hul i din firewall ..

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-03-11 21:26

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Nej, du skal sandsynligvis selv prikke hul i din firewall ..

Som nævnt har jeg ikke selv prikket hul i min firewall til EyeTV. Jeg
har UPnP slået til, så det er min kraftige formodning at den kunne den
skam selv hitte ud af.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-11 08:54

> [...]

> Som nævnt har jeg ikke selv prikket hul i min firewall til EyeTV. Jeg
> har UPnP slået til, så det er min kraftige formodning at den kunne den

Jo, men UPnP er noget hø .. jeg vil gerne selv bestemme :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-03-11 15:25

> Jo, men UPnP er noget hø .. jeg vil gerne selv bestemme :)

Hvis det er en TimeCapsule du har, er det ikke UPnP men noget andet, og
SÃ… er det i orden

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-11 15:27

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110329 <nospam0002+20110329@gmail.com> wrote:

> Hvis det er en TimeCapsule du har, er det ikke UPnP men noget andet, og
> SÅ er det i orden

Det tætteste du kommer er vist MobileMe og Back to my mac der kan lave
noget magi ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-03-11 15:29

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Det tætteste du kommer er vist MobileMe og Back to my mac der kan lave
> noget magi ...

Whatever. Jeg er helt overbevist om at den gode doktor vil finde UPnP
meget lettere at have med at gøre end routerhjernekirurgi...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-11 15:42

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110329 <nospam0002+20110329@gmail.com> wrote:

> Whatever. Jeg er helt overbevist om at den gode doktor vil finde UPnP
> meget lettere at have med at gøre end routerhjernekirurgi...

jojo, lige indtil russiske gangstere overtager hans netværk og bruger
til at formidle postordre piger ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-03-11 16:17

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> jojo, lige indtil russiske gangstere overtager hans netværk og bruger
> til at formidle postordre piger ...

Alt andet lige tror jeg ikke det er UPnP der er den afgørende faktor
lige dér.

Bare se hvordan Skype klarer den lille detalje med at få to computere
bag hver sin firewall til at snakke sammen...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-11 18:16

> [...]

> Bare se hvordan Skype klarer den lille detalje med at få to computere
> bag hver sin firewall til at snakke sammen...

Njaeh .. det er jo ikke UPnP ... der er jo fordi der er en server i
midten ... det samme som f.eks. TeamViewver gør ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-03-11 19:15

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Njaeh .. det er jo ikke UPnP ... der er jo fordi der er en server i
> midten ... det samme som f.eks. TeamViewver gør ...

Det er mere avanceret end som så. Serveren i midten behøves kun til de
indledende knæbøjninger - herefter snakker de to direkte sammen.