Boxee boks
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 25-03-11 15:20

Hej.

Jeg overvejer at købe en Boxee boks, men bliver i tvivl om den virker
med en Mac - altså kan jeg på mit fjernsyn se de film og andet indhold,
som jeg har liggende på min iMac og eventuelle tilsluttede eksterne
harddiske til samme iMac? Eller virker en Boxee boks kun med Windows?

Et yderligere spørgsmål som hænger lidt sammen med ovenstående:

Hvis jeg køber en NAS disk, vil den så virker på både Mac og Windows
maskiner? Det kunne jo være dejligt at have alle sine filer liggende et
og samme sted (og så lave backup på en eller anden måde, så det hele
ikke forsvinder ud i den blå luft ved fejl...

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-11 17:49

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
> som jeg har liggende på min iMac og eventuelle tilsluttede eksterne
> harddiske til samme iMac? Eller virker en Boxee boks kun med Windows?

Boxee (når du installerer det på en mac / pc virker fint med indhold på
mac ... så jeg kan ikke se hvorfor Boksen skulle opføre sig anderledes.

Hvilke formater har du dit indhold liggende i nu ?

ja

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 25-03-11 19:09

Den 25-03-2011 17:49, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> mac ... så jeg kan ikke se hvorfor Boksen skulle opføre sig anderledes.
>
> Hvilke formater har du dit indhold liggende i nu ?

Hej Thomas.

Takker for dit svar.

Min musik er typisk mp3 og f.s.v. angår videoer ligger de i alle mulige
formater - men jeg har downloadet en del fra YouTube og til det formål
anvender jeg RealPlayer downloader - men præcist hvilket format det
lagres i ved jeg faktisk ikke. For er der ikke noget med, at det ikke er
nok at se på filens "endelse" for at se filformatet...? men jeg ved
desværre ikke hvordan man ser det faktiske format.... Jeg anvender
typisk VLC til at se disse videoer og det virker fint....hvis det var en
hjælp.....

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-11 19:11

> [...]

> desværre ikke hvordan man ser det faktiske format.... Jeg anvender
> typisk VLC til at se disse videoer og det virker fint....hvis det var en

Det var mere for at lure om en Boxee boks er den rigtige løsninger. Hvis
du f.eks. allerede havde rippet/konvereteret dine video så de kan
afspille på iOS enheder så ville et Apple TV give mere mening.

/thomas