Handrake og dansk 4:3 format ???
Fra : h

Dato : 23-03-11 10:42

Hejsa

Jeg har forsøgt at rippe mine gamle danske dvd'er i 4:3 format med
HandBrake, men resultatet er rimelig dårligt.

Hvis jeg ripper en Engelsk/Amerikansk film i 16:9 bliver det prima.

Jeg gætter på det er formatet der driller, men syntes ikke lige google
giver mig brugbare hints.

Nogen herinde der kan hjælpe ?
Meget gerne CLI linie der kan bruges :)

/H

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-11 11:47

h <hhandresen@XXXgmailXXX.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg ripper en Engelsk/Amerikansk film i 16:9 bliver det prima.
>
> Jeg gætter på det er formatet der driller, men syntes ikke lige google

hvilke indstillinger ?

/thomas

Fra : h

Dato : 23-03-11 11:49

Jeg vil gerne rippe til AppleTV

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-11 12:30

h <hhandresen@XXXgmailXXX.com> wrote:

> Jeg vil gerne rippe til AppleTV

Hvilke indstllinger bruger du ? .. bare Apple TV preset ?

Hvad er der galt med den fil du får ud af handbrake ?

/thomas

Fra : h

Dato : 23-03-11 12:58

Der kommer en masse striber/linier, og det ses især på hvid.

F.eks. Ørkenens Sønner har hvidt bånd på deres tøj, og det flimmre helt
vildt når de bevæger sig.

Det gør det altså ikke når man afspiller dvd'en.

Og ja, det er AppleTV preset jeg bruger.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-11 13:07

> [...]

> vildt når de bevæger sig.
>
> Det gør det altså ikke når man afspiller dvd'en.

Du skal lege med de-interlacing.

/thomas

Fra : h

Dato : 23-03-11 13:21

Se eksempel her

http://bertha.5330.dk/dvd.m4v

Lige hvor han 'rejser' sig op, læg da mærke til det hvide bånd og hans
klud om hovedet.

Ingen problemer når han står stille, men når han bevæger sig bliver det
dårligt i kanten.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-11 13:31

> [...]

> klud om hovedet.
>
> Ingen problemer når han står stille, men når han bevæger sig bliver det

Ja, det er for lidt de-interlacing ...

/thomas

Fra : h

Dato : 23-03-11 13:36

Jeg har kigget og kigget, hvor stilles det i handbrake ?

Og hvorfor er det ikke et problem ved amerikanske dvd'er ?

Fra : h

Dato : 23-03-11 13:47

Fundet :)

Og det det hjalp. Takker mange gange.

Tilbage står spørgsmålet - hvorfor er det kun et problem med visse
danske film ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-11 13:48

h <hhandresen@XXXgmailXXX.com> wrote:

> Fundet :)
>
> Og det det hjalp. Takker mange gange.
>
> Tilbage står spørgsmålet - hvorfor er det kun et problem med visse
> danske film ?

Det afhænger af kildematerialet .. hvis det f.eks. kommer fra TV
optagelser så er det som regel værst ...

/thomas

Fra : h

Dato : 23-03-11 13:52

Okay, det giver mening :)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-03-11 12:42

> [...]

> Hvis jeg ripper en Engelsk/Amerikansk film i 16:9 bliver det prima.
>
> Jeg gætter på det er formatet der driller, men syntes ikke lige google

Filmen kan jo aldrig blive bedre end originalen.

Du skal bare rippe dem til h.264 format og så er den i vinkel.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : h

Dato : 23-03-11 12:59

Det er forsøgt. :(

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-03-11 15:11

h <hhandresen@XXXgmailXXX.com> wrote:

> Det er forsøgt. :(

Så gør du det forkert. Hvad er dine indstillinger i HB?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-03-11 18:39

h <hhandresen@XXXgmailXXX.com> writes:

> Hejsa
>
> Jeg har forsøgt at rippe mine gamle danske dvd'er i 4:3 format med
> HandBrake, men resultatet er rimelig dårligt.

Hvordan dårligt?

Man skal huske at deinterlace.