Hvad er forskellen mellem Duron og Athlon ~
Fra : Soren Pedersen

Dato : 10-08-01 10:01

Og hvad er bedst ?. Gerne KORT fortalt.

Mvh
Søren

Fra : Sjur Jensen Bay

Dato : 10-08-01 10:01

durun er amds svar på celeron
athlon er amds svar på PIII/PIV

athlon har mer cache som gjør at du får bedre ytelse i forhold til duron.
Athlon CPU blir klokket høyere enn Duron (1.4ghz mot 950mhz)

Athlon kan kjøres på 266mhz bus (mot 200mhz duron / athlon) C-versjonen (med
266mhz bus) er ikke multiplier lås i motsetning til de fleste andre amd cpu

er du ute etter en rimelig prossessor velger du duron. ønsker du litt mer av
cpu velger du athlon.

legg merke til å duron 950mhz (200mhz bus) koster mer!!! en 1.0ghz athlon
(200mhz bus)

Fra : Soren Pedersen

Dato : 10-08-01 10:51

Det var lige hvad jeg skulle bruge - Tak for hjælpen.

Mvh
Søren