Macbook Pro 2,4 2008
Fra : Niller

Dato : 21-03-11 14:45

Bare for at være sikker !!

Jeg har ikke nogen system CD til min Macbook Pro 2,4 early 2008
( alt virker fint ) men hvis jeg kan finde en anden der sælger sin
system CD fra samme mac som min vil den så virke ?
OG hvor langt kan jeg gå til hver side - vil en system CD fra en
Macbook Pro 2,4 2007 eller Macbook Pro 2,4 2009 virke osv. ? Hvor er
grænsen ?

Nils

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-03-11 23:11

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
> OG hvor langt kan jeg gå til hver side - vil en system CD fra en
> Macbook Pro 2,4 2007 eller Macbook Pro 2,4 2009 virke osv. ? Hvor er

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil. Men jeg anskaffede for nyelig en
brugt Macbbok Pro 2,4 GHz fra Early 2008 og havde ikke system CDen.

Jeg prøvede at lægge en 10.5 Retail på, men det ville den ikke
accepterer. Det skulle mindst være en 10.5.x.

Det er vist ikke muligt at en "slip stream" version med OS X.

Men jeg lå inde med en ubrugt Snow Leopard (osse Retail) og det gik fint
med den.

Snow Leopard (10.6) er så billig, at det ikke kan betale sig at rode med
system CDer.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-11 08:29

> [...]
> med den.
>
> Snow Leopard (10.6) er så billig, at det ikke kan betale sig at rode med

Det eneste du får ekstra ved system cd'erne er de bundlede programmer
som ikke er med i OS X Retail .. dvs. iLife.

/thomas

Fra : Niller

Dato : 22-03-11 01:31

On 21 Mar., 23:11, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Jeg er ikke helt sikker p hvad du vil. Men jeg anskaffede for nyelig en
> brugt Macbbok Pro 2,4 GHz fra Early 2008 og havde ikke system CDen.
>
> Jeg pr vede at l gge en 10.5 Retail p , men det ville den ikke
> accepterer. Det skulle mindst v re en 10.5.x.
>
> Det er vist ikke muligt at en "slip stream" version med OS X.
>
> Men jeg l inde med en ubrugt Snow Leopard (osse Retail) og det gik fint
> med den.
>
> Snow Leopard (10.6) er s billig, at det ikke kan betale sig at rode med
> system CDer.

Hmm - Jeg troede at hvis man skulle lægge et helt ny system på -
først skulle smide en leopard system CD i og derefter opdatere til
snow leopard.

Men det du siger er - at jeg bare kan købe en Snow Leopard Retail hos
apple og så har man et fuldt system på sin Macbook Pro 2,4  early
2008 ?

Er det den Snow Leopard der bare koster en 300 kr. ?

Ved ikke hvad du mener med "Det er vist ikke muligt at en "slip
stream" version med OS X"

Nils

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-11 09:05

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Hmm - Jeg troede at hvis man skulle lægge et helt ny system på -
> først skulle smide en leopard system CD i og derefter opdatere til
> snow leopard.

Ikke nødvendigt ... det er et licensspørgsmål, ikke en teknisk
forhindring. Hvis du maskine er født med 10.5 så har du ingen problemer

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-03-11 20:58

> Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

<snip>

> Ikke nødvendigt ... det er et licensspørgsmål, ikke en teknisk
> forhindring. Hvis du maskine er født med 10.5 så har du ingen problemer

Og det er en MBP 2,4 Early 2008.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-11 08:29

> [...]

> OG hvor langt kan jeg gå til hver side - vil en system CD fra en
> Macbook Pro 2,4 2007 eller Macbook Pro 2,4 2009 virke osv. ? Hvor er

Det skal som regel være system dvd'en til _netop_ den maskine.

Men en nyere retail OS X vil altid virke ..

/thomas

Fra : Niller

Dato : 23-03-11 01:47

Er det mig du spørg Axel ? - Ja det er en MBP 2,4 Early 2008.

Nils