iPad programmer
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 09:26

Er der et databaseprogram med iPad eller findes der et hvor man kan
importere fra MS Access.
Jeg har f. eks. mine madopskrifter i MS Access.

mvh
agge

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-03-11 10:17

agge <> wrote:

> Er der et databaseprogram med iPad eller findes der et hvor man kan
> importere fra MS Access.
> Jeg har f. eks. mine madopskrifter i MS Access.

Du kan eksportere dem fra Access til .csv eller lignende og så importere
hive dem ind i Filemaker Mobile eller Bento til iPad.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 15:07

On Mon, 21 Mar 2011 10:17:19 +0100, stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz
Berliner) wrote:

>Du kan eksportere dem fra Access til .csv eller lignende og så importere
>hive dem ind i Filemaker Mobile eller Bento til iPad.

Ser ikke ud til at kunne bruges alene men kræver vist Filemaker Pro
til flere tusinde kroner .

Findes der ikke et stand alone databaseprogram til iPad til
opskrifter.

agge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-03-11 15:56

agge <> wrote:

> Ser ikke ud til at kunne bruges alene men kræver vist Filemaker Pro
> til flere tusinde kroner .
>
> Findes der ikke et stand alone databaseprogram til iPad til
> opskrifter.

Bento kan nu godt bruges standalone...

http://www.filemaker.com/products/bento/ipad.html

men det er jo nok importen der er det store problem for dig

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-11 17:26

On Mon, 21 Mar 2011 15:56:11 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>Bento kan nu godt bruges standalone...
>
>http://www.filemaker.com/products/bento/ipad.html
>
>men det er jo nok importen der er det store problem for dig

Har hentet en Bento trial til mac og har med held importeret en csv
fil. Så nu skal jeg lige se om databasen kan tilrettes efter min smag.

agge

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-11 10:49

agge <> wrote:

> [...]

FMTouch ville her være en bedre løsning. FileMaker Go er ikke alene
væsentlig dyrere (239 kroner), men er også bedst til serverløsninger,
med mange brugere.

FileMaker Mobile er forlængst død og begravet ...

> Ser ikke ud til at kunne bruges alene men kræver vist Filemaker Pro
> til flere tusinde kroner .

Også FMTouch kræver adgang til FMP.

> Findes der ikke et stand alone databaseprogram til iPad til
> opskrifter.

Prøv at søge i iTunes efter »database«; her er rigtig mange hits.

Personligt bruger jeg FileMaker Pro Advanced 9 sammen med FMTouch. Eller
gjorde, da jeg stadig havde brug for det (kan komme igen).
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-11 22:24

On Wed, 23 Mar 2011 10:48:51 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Personligt bruger jeg FileMaker Pro Advanced 9 sammen med FMTouch. Eller
>gjorde, da jeg stadig havde brug for det (kan komme igen).

Ja men er FileMaker Pro Advanced ikke et program til ca. kr. 2500,00,
så er det helt udelukket for mit vedkommende. Skal kun bruges til et
par små private databaser.

agge

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 06:58

agge <> wrote:

> Ja men er FileMaker Pro Advanced ikke et program til ca. kr. 2500,00,

Snarere det dobbelte. Min FMPA 9 er dog købt til »akademisk« pris; det
kunne jeg som gymnasielærer gøre. 9'eren kan i øvrigt slet ikke bruges
med Filemaker Go; her skal man opgradere til mindst 10 (hvilket ingen
ville gøre, da det koster der samme at opgradere til den nyeste
version).

> så er det helt udelukket for mit vedkommende. Skal kun bruges til et
> par små private databaser.

Og her finder jeg umiddelbart 168 databaser i iTunes, når jeg søger i
den (på 'database'), mange af dem helt gratis. Så der er bare om at gå i
gang med at kigge dem igennem ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-11 08:45

On Thu, 24 Mar 2011 06:57:49 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Og her finder jeg umiddelbart 168 databaser i iTunes, når jeg søger i
>den (på 'database'), mange af dem helt gratis. Så der er bare om at gå i

Jo det er rigtigt, men som jeg skrev i mit første indlæg så skulle den
bruges til iPad, og så er udbudet ikke så stort, og hvis det så også
skal bruges til madopskrifter som jeg anførte bliver det næsten
umuligt at finde men OK jeg leder videre.

agge

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-11 09:08

agge <> wrote:

> [...]
> skal bruges til madopskrifter som jeg anførte bliver det næsten
> umuligt at finde men OK jeg leder videre.

De 168 hits jeg nævner er for databaseprogrammer til /iPad/. Det vil
sige at de enten er udviklet direkte til iPad eller er universelle.

Der er ikke tale om iPhone-applikationer der skal »forstørres« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk