Demonstranter i Bahrain får klar besked
Fra : Martin Larsen

Dato : 19-03-11 00:51

Shiaoprørerne får lært ikke at diskutere med ordensmagten i
US-flådebase-landet Bahrain.
http://www.youtube.com/watch?v=D9W_-0uGN1E&feature=player_embedded&skipcontrinter=1

Hvad siger mon sensitive senator John Kerry, SF og EL nu?

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 19-03-11 01:23

Martin Larsen wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=D9W_-0uGN1E&feature=player_embedded&skipcontrinter=1
>

> Hvad siger mon sensitive senator John Kerry, SF og EL nu?

Da lader som ingenting, så sker det heller ikke. Alene i dag blev 40
også dræbt i Yemen, for øvrigt. Det er et gigantisk teaterstykke vi er
vidne til, man udråber Gaddafi til skurk, vedtager en resolution og et
enigt folketing går i krig. Og man taler om et "historisk vendepunkt"
fordi FN nu er på banen alene af "humanitære årsager". Enten er
politikerne dumme, eller også tror de at resten af verden er dumme.

Det skal dog siges at Lene Espersen faktisk mindst 2 gange har
kommenteret situationen i Bahrain, udtryk "bekymring" osv.

Fra : @

Dato : 19-03-11 13:33

On Sat, 19 Mar 2011 01:23:00 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>enigt folketing går i krig. Og man taler om et "historisk vendepunkt"
>fordi FN nu er på banen alene af "humanitære årsager".

hvorfor først nu

folkemord fordrivelser og undertrykkelse har været hverdag i Somalia
og Sudan i mange år i langt større skala end den lille batalje i
Libyen -

skinhellige løgnere og hyklere - det er hvad politikerne er

> [...]
>
>Det skal dog siges at Lene Espersen faktisk mindst 2 gange har
>kommenteret situationen i Bahrain, udtryk "bekymring" osv.

gad vide hvorfor hun ikke foreslår at FN skal indføre flyveforbud for
Bahrains og USA's luftvåben i det område?

Fra : DADK

Dato : 19-03-11 19:44

@ wrote:

> hvorfor først nu
>
> folkemord fordrivelser og undertrykkelse har været hverdag i Somalia
> og Sudan i mange år i langt større skala end den lille batalje i
> Libyen -

Ja, men det er jo snart diskuteret til hudløshed, dette skisma overalt.

> skinhellige løgnere og hyklere - det er hvad politikerne er

Det er jo bare kørt i selvsving. Politikere og medier har gejlet
hinanden op. Der er konstrueret et god-ond scenarie. Jeg synes ikke
politikerne kan klandres så meget, har heller ikke høje forventninger,
men medierne burde have været ude tidligere, lidt mere skeptisk og
fact-tjekkende. Hvis ikke regeringen var gået med i krig ville den have
fået på nakken, for så havde det ikke været i orden heller.

> gad vide hvorfor hun ikke foreslår at FN skal indføre flyveforbud for
> Bahrains og USA's luftvåben i det område?

Ja, netop. Men du kender vel godt svaret. I Bahrain kan du virkelig tale
om en konflikt med perspektiver. Iran på den ene side og SA og USA på
den anden. Også i dag annonceredes flere troppeforstærkninger til Bahrain.