MacBook og SonyEricsson
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-03-11 00:00

En storesøster til en af vores søns klassekammerater har en MacBook.
Hendes musik ligger i iTunes. Hun vil gerne overføre musikken til sin
SonyEricsson mobiltelefon. Hun siger, at hun er vant til, at telefonen
dukker op på skrivebordet, og så kan hun bare trække musikken over på
den. Jeg går ud fra, at det er på Windows, hun er vant til det. Jeg har
spurgt, hvor musikken kommer fra. Det er rippede CD'er og MP3-numre, så
det er ikke musik købt på iTunes Music Store. Jeg går nemlig ud fra, at
det ikke kan afspilles på en SonyEricsson. Med mindre det er anderledes
med iTunes+.
Kan nogen fortælle, hvordan man får musik fra en Mac over på en
SonyEricsson mobil? Der må vel være en måde at mounte telefonens
hukommelse i Finder, så man kan trække numrene over ligesom i Windows.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-03-11 03:03

Henrik Münster wrote:
> [...]
> SonyEricsson mobil? Der må vel være en måde at mounte telefonens
> hukommelse i Finder, så man kan trække numrene over ligesom i Windows.

Nogle modeller dukker faktisk op på skrivebordet blot ved at tilslutte
enten via USB eller BlueTooth. - Det gjorde fx. min gamle Z600i
(firmware opd. til Z610i) med OS X 10.5.x, men ikke 10.4.x, - men ikke
den noget større W660i. Den kunne jeg til gengæld tilgå via isync, men
ikke synche, kun overføre mp3 filer. - Jeg har ikke orket at afprøve, om
min nuværende W995i kan...

Hm, - hun er vel ikke kommet til at slukke for BlueTooth forbindelsen på
telefonen? På nogle modeller slukker den automatisk, hvis man skifter
'Profil' tilstand... Men det kan selvfølgelig også være, at BT
forbindelsen er røget sig en tujr, så er det blot at slette kontoen i
kontrolpanelet 'BlueTooth' og huske at slette den på telefonen også, før
man opretter en ny....

Ellers er det bedste nok at købe programmet 'PhoneAgent' eller BluePhone
Elite'. Jeg har prøvet begge med W660i, og det fungerede fint. - Og
ellers er der jo 'Missing Sync for Sony-Ericsson'....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-03-11 08:09

> [...]
> det er ikke musik købt på iTunes Music Store. Jeg går nemlig ud fra, at
> det ikke kan afspilles på en SonyEricsson. Med mindre det er anderledes

iTunes+ musik er ikke DRM beskyttet så ingen problemer med at afspille
dem på andre enheder.

> Kan nogen fortælle, hvordan man får musik fra en Mac over på en
> SonyEricsson mobil? Der må vel være en måde at mounte telefonens
> hukommelse i Finder, så man kan trække numrene over ligesom i Windows.

Hvilken nøjagtig model hun har vil hjælpe med at finde en bedre løsning.

Men som regel kan du bluetoothe dem sammen og overføre sangene den vej.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-03-11 23:08

> [...]
> SonyEricsson mobil? Der må vel være en måde at mounte telefonens
> hukommelse i Finder, så man kan trække numrene over ligesom i Windows.

Til nyere Sony Ericsson mobiler (fx X10 mini) kan man hente programmet
Sony Ericsson Media Sync. I det kan man indstille hvilke ting fra iTunes
som skal kopieres til telefonen.

http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/media
sync/xperiax10?cc=gb&lc=en

--