Time Machine og tiltro
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-03-11 18:53

Har tidl. spurgt til en melding fra min Time Machine backup som ikke
lige var til at tolke betydningen af

http://cl.ly/251F0X3c0Z1d1f111Z1f

Mit setup består af en WD 2Gb ekstern disk koblet op mod en Airport
Extreme. Disken bruges trådløst af to MacBooks og trådet af en iMac. Den
første melding kom fra den ene MacBook, og den har nu fået lov til at
lave en ny komplet backup. Men nu sker det samme for iMac'en, hvilket
betyder en backup på over 500Gb skal køres fra ny.

Så nu kommer en mistanke snigende: Kan det være WD 2Gb disken der ikke
er som den skal være?

.... eller er dette helt normalt for Time Machine backups?

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-03-11 19:15

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> betyder en backup på over 500Gb skal køres fra ny.
>
> Så nu kommer en mistanke snigende: Kan det være WD 2Gb disken der ikke

Hvad siger DiskVærktøj om den når du kobler den direkte til en Mac?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-03-11 19:47

> Hvad siger DiskVærktøj om den når du kobler den direkte til en Mac?

Det vil jeg lige afprøve.

.... og netop som jeg skriver dette melder MacBook'en fejlen igen (

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-11 19:49

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Det vil jeg lige afprøve.
>
> ... og netop som jeg skriver dette melder MacBook'en fejlen igen (

den fejl har jeg fået med Time Machine diske (sat direkte til maskiner
godt nok) som var på randen af at dø ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-03-11 20:33

> den fejl har jeg fået med Time Machine diske (sat direkte til maskiner
> godt nok) som var på randen af at dø ...

Ikke så godt - og min disk er nærmest ny!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-11 21:05

> Ikke så godt - og min disk er nærmest ny!

en disk fejler som regel også én af to steder i dens liv: lige i starten
eller om mange år ...

/tyhomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-03-11 12:02

> Hvad siger DiskVærktøj om den når du kobler den direkte til en Mac?

Diskværktøj siger alt OK!?

Effter hvad jeg kan læse på nettet er der ingen grund til at finde
software der kan scanne for bad clusters idet disken selv holder styr på
det. Men er der andet man kan gøre for at afprøve sundhedstilstanden på
den?