92% af arabiske unge ønsker demokrati
Fra : /John

Dato : 17-03-11 03:53

Arabiske unge: Vi vil ha' demokrati!

"92 procent af de unge arabere ser demokrati som den ændring, de helst vil
se i deres land":
http://politiken.dk/udland/ECE1225635/den-arabiske-ungdom-droemmer-om-demokrati/

"Around 92 percent of Arab youth placed democracy as the most important
change that they would like to see in their countries":
http://www.alarabiya.net/articles/2011/03/16/141795.html

Og vi la'r tallene stå et øjeblik...

Den dårlige nyhed er bare, at islam og demokrati er to uforenelige
størrelser, så de arabiske unge kan kun drømme videre.

John

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-11 13:20

On Thu, 17 Mar 2011 03:52:39 +0100, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>Den dårlige nyhed er bare, at islam og demokrati er to uforenelige
>størrelser, så de arabiske unge kan kun drømme videre.

Umodne drenge drømme er sandsynlige - bakket op af fransk og
usa-godhedsindustri om at arabere pludselig kan alt, men de har jo
ikke fattet omkostningerne ved demokrati og de har ikke eksportboom
som vi havde haft i hundred år fra stavnsbåndophævelse til
grundlovsindførsel og skønne landboreformer om sædskifte og selveje
fra 1750-1813

De har MÅSKE ikke andet end på facebook debateret
"stænderforsamlingerne som springbræt til parlamenter" og næppe det
heller
Alsidig diskussion er hvad gør et folk modent til flertalsstyre

"   Ingen ved, hvad "folk" helst vil have, hvis de satte sig ind i
sagerne i
alle deres sammenhænge. Mogens Glistrup 1994-bog

Demokrati betyder folkeherredømme og intet andet. Det går ikke an, at
kalde alt, hvad man synes om for demokratisk.   Georg Brandes

Jeg for min del er ikke demokrat. Jeg vil ikke tjene demokratiet.
Kunde jeg, ville jeg bruge det - til at tjene folket.   Georg Brandes

   Jeg må følge folket. Er jeg da ikke deres leder? Benjamin
Disraeli (1804-1881)
   Kun den statsforfatning kan jeg anerkende, der gør det lettere
for enhver at tænke ret, men aldrig er afhængig af, at han gør det.
Goethe
   Lade folket tro, det regerer, og det vil lade sig regere.
William Penn
   Magt har tendens til at korrumpere; absolut magt korrumperer
absolut. Lord Acton
   Man må følge massen for at kunne lede den. Give den alt for at
kunne tage alt fra den. Antonin Artaud
   My people and I have come to an agreement which satisfies us
both. They are to say what they please, and I am to do what I
please.Frederick the Great
   No Government can be long secure without a formidable
Opposition. Benjamin Disraeli 1804 - 1881

Fra : Isachsen

Dato : 17-03-11 16:47

/John wrote:
> [...]
>
> Den dårlige nyhed er bare, at islam og demokrati er to uforenelige
> størrelser, så de arabiske unge kan kun drømme videre.

Det kunne være artig å få vite hva de 92 prosentene mener de kommer til
å få hvis drømmen blir til virkelighet. Fri hasj og frie valg?

Isachsen

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-11 18:39

On Thu, 17 Mar 2011 16:46:41 +0100, " Isachsen" <tavekkorigi@c2i.net>
wrote:

>Det kunne være artig å få vite hva de 92 prosentene mener de kommer til
>å få hvis drømmen blir til virkelighet. Fri hasj og frie valg?

Muslimlande er kloge mht ikke at gøre hashsalg ufrit, men du har ret i
at frie valg forstår de ikke - de vil- i hundredtusindvis ,- alle have
villa og indtægt som cheferne. Så hurtigt får de værre chefer end
Gadaffi og Mubarak