Tekstsøgning i mange filer
Fra : Niels

Dato : 16-03-11 07:39

Jeg skal lave nogle tekstændringer i et WordPress site.

Findes der et program, som kan søge efter en tekststreng i mange (txt,
css og php) filer i et hug? I TextWrangler kan man godt søge i en
mappe med filer, men den "dykker" ikke ned i filerne.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-11 14:51

Hej,

> Findes der et program, som kan søge efter en tekststreng i mange (txt,
> css og php) filer i et hug? I TextWrangler kan man godt søge i en
> mappe med filer, men den "dykker" ikke ned i filerne.

Kommer lidt an på, hvilken type program, du leder efter. Du kan jo fx
bruge den indbyggede Spotlight i en snæver vending. Alternativt et
kommandolinjeværktøj som det medfølgende grep.

Ellers kan du bruge et tredjepartsprogram som fx TextMate, som giver dig
mulighed for at søge igennem alle filer i et "projekt".

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-11 14:54

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> css og php) filer i et hug? I TextWrangler kan man godt søge i en
> mappe med filer, men den "dykker" ikke ned i filerne.

"dykke ned i" kan TextWrangler godt ... jeg bruger det hver dag ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-11 14:56

> [...]

> css og php) filer i et hug? I TextWrangler kan man godt søge i en
> mappe med filer, men den "dykker" ikke ned i filerne.

<http://dl.dropbox.com/u/693028/tw.png>

/thomas

Fra : Niels

Dato : 16-03-11 08:33

On Mar 16, 2:56 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/tw.png>
>
> /thomas

Ups, ja. Det kan den sgu også. Takker og bukker.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-11 16:07

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Ups, ja. Det kan den sgu også. Takker og bukker.

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor textwrangler er gratis ....

/thomas

Fra : Niels

Dato : 16-03-11 13:52

> Jeg forstår faktisk ikke hvorfor textwrangler er gratis ....
>
> /thomas

Næh, og på mit husmandsniveau har jeg næppe brug for de faciliteter,
som storebror BBedit tilbyder:

http://www.barebones.com/products/bbedit/comparison.html

--
Niels

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-11 22:04

> Næh, og på mit husmandsniveau har jeg næppe brug for de faciliteter,
> som storebror BBedit tilbyder:
>
> http://www.barebones.com/products/bbedit/comparison.html

Jeg kan se, man kan hente/købe dem begge to i App Store. Det er jo
dejligt nemt, og så bliver man vel automatisk mindet om opdateringer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 24-03-11 13:29

On 16-03-2011 22:04, Henrik Münster wrote:

> Jeg kan se, man kan hente/købe dem begge to i App Store. Det er jo
> dejligt nemt, og så bliver man vel automatisk mindet om opdateringer.

Jeg faldt lige over et par begrænsninger i App store-versionen - bare
til orientering - det er ikke noget det store flertal vil mangle:

"Due to Mac App Store rules, the version of TextWrangler available
through the Mac App Store differs a bit from the version, also 3.5.3,
available for download from the Bare Bones Website. Specifically, Bare
Bones had to remove two features for inclusion in the Mac App Store. The
first is a set of command-line tools for using TextWrangler as the
editor for the edit command in Terminal. If you prefer to use the Mac
App Store version of TextWrangler, but you still want these tools, Bare
Bones provides them as a separate download on the company’s Website. The
other missing feature is the capability to do authenticated saves,
which, for example, allows you to save changes to files that you don’t
own, such as hidden files that start with a period (.), files in hidden
folders such as /bin and /usr, and system files. The company says it’s
working on a solution for this limitation."

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-11 22:11

> Næh, og på mit husmandsniveau har jeg næppe brug for de faciliteter,
> som storebror BBedit tilbyder:
>
> http://www.barebones.com/products/bbedit/comparison.html

De har sku humor, feature listen indeholder punktet "Ponies"

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 16-03-11 22:24

http://www.listsearch.com/BBEdit/Thread/index.lasso?5864#24879

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-11 22:29

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> wrote:

> http://www.listsearch.com/BBEdit/Thread/index.lasso?5864#24879

Hvad kan man eller forventa fra et firma hvis slogan er: "it does'nt
suck" :)

/thomas
/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 16-03-11 23:40

Den 16/03-11 22.28, Thomas von Hassel skrev:

> Hvad kan man eller forventa fra et firma hvis slogan er: "it does'nt
> suck" :)

Det har de jo sådan set ret i - jeg er også textwrangler-fan.

--
Robert Piil