Konverteringsprogram lyd.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-03-11 21:53

Hejsa.

Kender I et godt program til lydkonvertering (mp3 til aiff, aiff til
mp3, til wave etc) udover iTunes (det er tungt arkivmæssigt når
jeg blot skal konvertere og dette intet har med iTunes arkivet at gøre i
øvrigt).

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-11 22:09

http://sbooth.org/Max/

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-03-11 23:53

On 2011-03-15 22:08:55 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> http://sbooth.org/Max/

Kan Audacity ikke klare den opgave...?
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-03-11 10:21

> http://sbooth.org/Max/

Det ser ud til at være OK.

Michael C.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-11 11:50

On 2011-03-16 10:20:39 +0100, michael-corfitsen@stofanet.invalid
(Michael Corfitsen) said:

> Det ser ud til at være OK.

Når jeg arbejder med lyd, så bruger jeg Audacity, det er helt gratis,
og kan mere end mange af de dyre købe programmer -
http://audacity.sourceforge.net/

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-03-11 06:18

> [...]

> mp3, til wave etc) udover iTunes (det er tungt arkivmæssigt når
> jeg blot skal konvertere og dette intet har med iTunes arkivet at gøre i

Eller AmadeusPro
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Heine Svendsen

Dato : 16-03-11 10:45

Bare af nysgerrighed: Hvorfor vil du konvertere MP3 til AIFF
og Wav?

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-03-11 16:03

> Bare af nysgerrighed: Hvorfor vil du konvertere MP3 til AIFF
> og Wav?

Final Cut - så slipper jeg for at rendere hele tiden.

Michael C.

Fra : Niels

Dato : 16-03-11 02:12

On Mar 15, 9:52 pm, michael-corfit...@stofanet.invalid (Michael
Corfitsen) wrote:
> Hejsa.
>
> Kender I et godt program til lydkonvertering (mp3 til aiff, aiff til
> mp3, til wave etc) udover iTunes (det er tungt arkivm ssigt n r
> jeg blot skal konvertere og dette intet har med iTunes arkivet at g re i
> vrigt).

Kig på Hindenburg:

http://nsaka.com/

Der er en gratis version, som også kan editere - nemt og enkelt.

Og så er programmet fra Hvidovre...

--
Niels

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-03-11 09:17

Den 15/03/11 21.52, Michael Corfitsen skrev:
> [...]
> mp3, til wave etc) udover iTunes (det er tungt arkivmæssigt når
> jeg blot skal konvertere og dette intet har med iTunes arkivet at gøre i

Jeg benytter XLD
<http://www.macupdate.com/app/mac/23430/x-lossless-decoder>.

Mvh Jonas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-03-11 10:23

> Jeg benytter XLD
> <http://www.macupdate.com/app/mac/23430/x-lossless-decoder>.

Den ser også OK ud.
Michael C.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-03-11 10:28

Den 16/03/11 10.22, Michael Corfitsen skrev:

> Den ser også OK ud.

Jeg benytter den primært til at konvertere FLAC (som hele min
musiksamling ligger i) til noget som iTunes forstår. Jeg trækker blot
det ønskede album ned på XLD-ikonet i docken, hvorefter det bliver
konverteret og lagt ind i mit iTunes bibliotek.

Mvh Jonas

Fra : Snorre Berg

Dato : 18-03-11 08:02

Den 15.03.11 21.52, skrev Michael Corfitsen:
> [...]
> mp3, til wave etc) udover iTunes (det er tungt arkivmæssigt når
> jeg blot skal konvertere og dette intet har med iTunes arkivet at gøre i

http://www.dekorte.com/projects/shareware/SoundConverter/

Finnes i AppStore for 55 NOK.

--
SB