MacBook Pro 2,4 2008 og batteri
Fra : Niller

Dato : 14-03-11 14:38

Nogen der kender til det her problem ?

En MacBook Pro 2,4 2008 hvor mus og tastatur ikke virker når der er et
slidt batteri er i ?

Så siger Eplehusets værksted " at når batteriet er slidt, så hæver det
i størrelsen og derved trykker det på indmaden nedenfra"

Hvad siger i til deres forklaring ?

Nils

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-03-11 21:48

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så siger Eplehusets værksted " at når batteriet er slidt, så hæver det
> i størrelsen og derved trykker det på indmaden nedenfra"

Det kan sagtens være at batteriet er begyndt at bule ... du kan som
regel se det hvis du tager der ud og ser det fra siden af ..

/thomas

Fra : Per Jensen

Dato : 14-03-11 22:55

On 14/03/11 21.37, Niller wrote:
> [...]
>
> Så siger Eplehusets værksted " at når batteriet er slidt, så hæver det
> i størrelsen og derved trykker det på indmaden nedenfra"

Det er 100 % korrekt.

Lithium Polymer batterier har det med at de kan puste sig lidt op når de
er færdige, og også imens at de virker fint.

Der udvikles brintgas og ilt når denne process finder sted, og går der
hul på cellerne og der er en antændelseskilde får man en af de kedelige
Lithium-batteri-brande, der stort set er umulig at slukke (da
forbrændingen er selvforsynende med brændsel og ilt)

Jeg har dog ikke hørt før, at tastaturet holder op med at virke, men det
må være connectoren til fladkablet der er godt mast siden at det holder
op med at virke...

Skift batteriet.

// Per.