Hvilken distrubution...
Fra : Brian Mortensen

Dato : 10-08-01 03:55

af Linux er værd at vælge når man ikke
tidligere har beskæftiget sig med det?

Har kig på Suse, men hvad mere I andre?

--
~ ~
(@@)
---------o00o-(_)-o00o----
Venlig Hilsen - Best regards

Brian Mortensen

E-Mail: brmo@twozero.dk
Web: www.twozero.dk
---------------Oooo--------
oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-08-01 07:03

"Brian Mortensen" <twozero@nospam.cool.dk> writes:

> af Linux er værd at vælge når man ikke
> tidligere har beskæftiget sig med det?

Bruger nogle af dine bekendte linux?

Hvis du gør det, så spørg dem og følg deres anbefalinger. Det er
alligevel dem du vil komme til at spørge mest, så det vil være rart
hvis de ved så meget om din distribution som overhovedet muligt.

--
http://peter.makholm.net/

Fra : Steen Suder

Dato : 10-08-01 07:06

Brian Mortensen wrote:

> af Linux er værd at vælge når man ikke
> tidligere har beskæftiget sig med det?
>
> Har kig på Suse, men hvad mere I andre?

Personligt vil jeg sige enten Mandrake 8.0; den er ret lækker for
nybegyndere. Alternativt RedHat 7.1 (der er en ny version på trapperne -
den er ude i beta).

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-08-01 09:18

Steen Suder wrote:

> Personligt vil jeg sige enten Mandrake 8.0; den er ret lækker for
> nybegyndere.

Det er SuSE Linux 7.2 i høj grad også.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Karsten

Dato : 11-08-01 11:08

In article <9kvid1$28ts$1@news.cybercity.dk>, "Brian Mortensen"
<twozero@nospam.cool.dk> wrote:

> af Linux er værd at vælge når man ikke tidligere har beskæftiget sig med
> det?
>
> Har kig på Suse, men hvad mere I andre?

Med fare for at få et par på hovedet. Der er ikke nogen speciel stor
forskel. De der sværger ved en distribution, gør det som regel med de
samme argumenter, som en bilejer der gør nar af farven på naboens, i
øvrigt identiske, bil.

Hvis du vælger en uptodate distribution er du godt dækket ind.

--
/Karsten

Hjælpe med at stoppe Copy-Dans tyveri! Underskriv protesten her:
http://www.stopcopydan.dk/

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-08-01 11:57

On Sat, 11 Aug 2001 12:08:09 +0200, karsten wrote:

> [...]
> forskel. De der sværger ved en distribution, gør det som regel med
> de samme argumenter, som en bilejer der gør nar af farven på

Hvilke distributioner har du prøvet?

Mvh.

--
"Obviously my body doesn't believe Adam Sjøgren
a word my brain is saying." asjo@koldfront.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-08-01 17:27

Jeg er fuldstændig uenig. Det er rigtigt, at der ikke er den store forskel
på et færdigtinstalleret system med f.eks. SuSE og så et
færdigtinstalleret system med SlackWare. Problemet er bare installationen -
dér er der en verden til forskel på de forskellige distributioner. Hvis man
kommer fra en Windows-verden og begynder med den forkerte distribution, så
går man hurtigt kold i den kommandolinjebaserede installation, og så rører
man aldrig Linux igen. Prøver man derimod SuSEs, Mandrakes, Red Hat eller
andre distributioner med grafiske, peg-og-klik-baserede
installationsprogrammer, så får man det langt lettere.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mickey

Dato : 11-08-01 18:47

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre distributioner med grafiske, peg-og-klik-baserede
> installationsprogrammer, så får man det langt lettere.

enig - RedHat og Suse (som er dem jeg har prøvet) har en rimelig nem
installation, specielt RedHat der har valget mellem workstation, server
eller custom

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.stopcopydan.dk

Fra : Svenne Krap

Dato : 11-08-01 20:59

On Sat, 11 Aug 2001 19:47:19 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

> [...]
>
>enig - RedHat og Suse (som er dem jeg har prøvet) har en rimelig nem
>installation, specielt RedHat der har valget mellem workstation, server

Ja, lige med den bonus, at RH svjh nakker alt på disken i alle andre
valg end custom.. og der stod ikke noget om det i manualen :)

Jeg vidste det, men kender til en del, der prøve at miste et par
dokumenter eller hundrede på det trick....

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Kent Friis

Dato : 12-08-01 01:19

Den Sat, 11 Aug 2001 21:58:54 +0200 skrev Svenne Krap:

> [...]
>
>Jeg vidste det, men kender til en del, der prøve at miste et par
>dokumenter eller hundrede på det trick....

Det kan ikke være folk der er vandt til windows der bliver overraskede
over det trick... Jeg mistede en linux-partition, da jeg installerede
win98, på trods af at jeg havde lavet en FAT-partition på forhånd.

Mvh
Kent
--
Object orientation: the idea, that humans find it easier to understand
"you.car.engine.start" than "start your car engine".

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-08-01 15:57

On Sat, 11 Aug 2001 21:58:54 +0200, "Svenne Krap" <usenet@krap.dk> wrote:

> Ja, lige med den bonus, at RH svjh nakker alt på disken i alle andre
> valg end custom.. og der stod ikke noget om det i manualen :)

Det står da højt og tydeligt under installations-proceduren, hvis éns
valg resulterer i sletning af partitioner.