Personlig hotspot
Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-11 06:41

Ja, efter at have opgraderet til iOS 4.3 kan jeg se at personlig hotspot
automatisk er aktiveret, i hvert fald når man bruger 3, og naturligvis
uden ekstra betaling. Så jeg kører stadig med 79 kroner om måneden for
op til 500 MB i datatrafik (sidste måned brugte jeg kun 32 MB).

Men jeg har nu lagt mærke til at er personlig hotspot aktiveret går
iPhone automatisk over til 3G i stedet for at koble op på det lokale,
trådløse netværk. Personlig hotspot skal altså kun aktiveres når man har
brug for det, for mit eget vedkommende vel højst en gang om måneden.

Der har været debat om hvorvidt der kunne sluttes op til tre eller fem
enheder til gennem WiFi; jeg kan kun konstatere at det fungerer med én
tilknyttet enhed, min MacBook. Er der andre der har erfaringer med
antallet af enheder (i hvert fald på AT&T skal der max kunne sluttes 3
til, plus en gennem Harald Blåskæg og en gennem usb).
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Bach

Dato : 14-03-11 06:24

Den 11/03/11 06.41, Per Rønne skrev:
> [...]
> antallet af enheder (i hvert fald på AT&T skal der max kunne sluttes 3
> til, plus en gennem Harald Blåskæg og en gennem usb).

Jeg har en Jailbreaket 4.2 og har mange gange benyttet mig af funktionen
der (Der ligger nogle apps på Cydia). Det kører OK hvis man tager hensyn
til afstand etc. og ikke alt for mange brugere. Mere end 4 er ikke for
godt. Det største problem er at den trækker rigtig meget strøm, men det
er jo til at løse.
Jeg ved godt jeg ikke har svaret direkte på dit spørgsmål - men der kan
vel ikke være den store forskel?

MVH Frank Bach

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-11 10:12

Hej,

> [...]
> trådløse netværk. Personlig hotspot skal altså kun aktiveres når man har
> brug for det, for mit eget vedkommende vel højst en gang om måneden.

Telefonen kan svjv rent hardwaremæssigt ikke både være koblet på et
trådløst netværk og samtidigt selv udbyde et trådløst netværk. Derfor
denne begrænsning. Det tror jeg i øvrigt heller ikke nogen andre
smartphones kan.

> [...]
> antallet af enheder (i hvert fald på AT&T skal der max kunne sluttes 3
> til, plus en gennem Harald Blåskæg og en gennem usb).

Det er nu ikke helt korrekt. De rette tal er:

iPhone 4 på GSM (dvs. dem vi bruger i Danmark og fx AT&T som nævnt): Max
3 på wifi, 3 på bluetooth og 1 på USB.

iPhone 4 på CDMA (fx Verizon i USA): Max 5 på wifi, 3 på bluetooth og 1
på USB.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 14-03-11 12:36

On 14-03-2011 10:11, Jens Kristian Søgaard wrote:
> [...]
> trådløst netværk og samtidigt selv udbyde et trådløst netværk. Derfor
> denne begrænsning. Det tror jeg i øvrigt heller ikke nogen andre

min Android kan ikke.
Så snart hotspot aktiveres, deaktiveres WLAN forbindelsen.

Jesper \