Keyboard til Ipad?
Fra : Marianne

Dato : 13-03-11 10:51

Hej

Jeg skal ud og shoppe ipad den 25. marts Min første - men jeg tænker at
skaffe et tastatur også, sådan at jeg kan bruge den til at skrive
(ordentligt) på, når jeg er på farten.

Hvordan ser det ud med tastaturmuligheder? Hos Humac har de en integreret
'dock og tastatur', som i mine øjne har den ulempe, at der fysisk er for
kort afstand mellem tastatur og skærm.

Kan man få noget, der ligger løst? Skal jeg være opmærksom på at tastaturet
skal bruges til en ipad 2 og ikke en ipad - eller er det ligemeget?

mvh
Marianne
.... som tæller dagene!

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-11 11:11

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> Kan man få noget, der ligger løst?

Ja, Apples lille bluetooth tastatur

http://store.apple.com/dk/product/MC184DK/A?fnode=MTY1NDA1Mg&mco=MTMzNzk
xODc

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Marianne

Dato : 13-03-11 12:30

"Martin Bredthauer" <spam@talentmedia.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Apples lille bluetooth tastatur
>
> http://store.apple.com/dk/product/MC184DK/A?fnode=MTY1NDA1Mg&mco=MTMzNzk
> xODc
>
> --

Super! Og så fås det med dansk tastatur. Tak for info

mvh
Marianne

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-03-11 10:40

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> "Martin Bredthauer" <spam@talentmedia.dk> skrev i en meddelelse

> Super! Og så fås det med dansk tastatur. Tak for info

Nu løber jeg lidt med en halv vind, men jeg læste engang i en
anmeldelse, at der var visse ulemper ved at bruge det almindelige
bluetooth tastatur i stedet for det specielle med indbygget dock til
iPad. Jeg husker ikke helt hvorfor, men der er enkelte specialtaster til
at betjene iPad, som ikke findes på det almindelige tastatur. Jeg tror
bl.a., der mangler en "home-button". Du skal også huske, at man ikke kan
bruge mus. Man er nødt til at kunne trykke direkte på skærmen for at
vælge ikoner og funktioner. Derfor skal iPad være ret tæt på en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-03-11 11:06

> [...]
> bruge mus. Man er nødt til at kunne trykke direkte på skærmen for at
> vælge ikoner og funktioner. Derfor skal iPad være ret tæt på en.

Der er vist også noget med, at det specielle iPad-tastatur tvinger
tastaturet på skærmen væk. Med et almindeligt Bluetooth-tastatur
risikerer man, at tastaturet på skærmen kommer frem og tager plads op.
Endelig skal du jo også have noget til at støtte iPad, når den skal stå
som skærm. Du havde måske tænkt dig at købe en almindelig dock?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-03-11 08:16

> [...]
> Endelig skal du jo også have noget til at støtte iPad, når den skal stå
> som skærm. Du havde måske tænkt dig at købe en almindelig dock?

Jeg bruger bluetooth tast. sammen med min iPhone, og det virker rigtig
godt. Lyd, lys taster osv. virker og når telefonen mærker det eksterne
tast. forsvinder det på skærmen automatisk. Man kan dog tvinge det frem
via tastaturets eject knap.

Men det er rigtigt at man kan ha' behov for at røre skærmen for at bruge
div. apps. Det er ikke noget problem på telefonen, da den jo ligger lige
for, men måske træls når det gælder en iPad evt. sat på en fod/holder.

Men altså funktionsmæssigt er bluetooth tast. sammenlignelig med
dock-tast. til iPad.

Fra : Morten Lind

Dato : 13-03-11 15:59

> [...]

> Kan man få noget, der ligger løst? Skal jeg være opmærksom på at tastaturet
> skal bruges til en ipad 2 og ikke en ipad - eller er det ligemeget?

Er der noget i vejen med tastaturet i iPad´en?

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Franz Berliner

Dato : 13-03-11 16:24

> Er der noget i vejen med tastaturet i iPad´en?

Det kommer an på hvad man bruger det til.

Det er fint til lige at skrive en url eller et søgeord ind med. Det er
også fint hvis man kan nøjes med at skrive med højst to fingre, og det
kan man endda gøre ret hurtigt.

Men hvis man er på farten og hurtigt lige skal svare på dagens 130 mails
bliver man skør af det.

Dog synes jeg personligt det er endnu mere irriterende at det er så
besværligt at placere cursoren ordenligt. Kunne være utroligt behageligt
med et par taster med pil frem/tilbage på touchtastaturet.

Og så er stavekontrollen jo bare sindssygt irriterende.

Til gengæld er iPad'en jo fantastisk at læse, se film, høre musik,
spille spil mv. på.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-11 15:21

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
>
> Og så er stavekontrollen jo bare sindssygt irriterende.
>
> Til gengæld er iPad'en jo fantastisk at læse, se film, høre musik,

OK,
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-11 15:22

> OK,

Ups......se andetsteds

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Marianne

Dato : 13-03-11 17:09

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der noget i vejen med tastaturet i iPad´en?
>
> M.

Næh - det tror jeg da ikke, at der er. Men afstanden mellem mine øjne, skærm
og tastatur passer ikke sammen. Jeg vil helst kunne arrangere tingene
individuelt i forhold til hinanden. Kan fx næsten heller ikke skrive på en
bærbar maskne af samme grund.

mvh
Marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-11 18:13

> Er der noget i vejen med tastaturet i iPad´en?

Til længere tekster ? .. ja ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-11 15:21

> Er der noget i vejen med tastaturet i iPad´en?
>
> M.

OK - sådan er vi alle så forskellige, og det skal vi være glade for

Jeg synes, tastaturet i iPad´en er fremrende, og jeg skriver lystigt
lange tekster på den - tasterne er næsten større end på et Protastatur,
kliklydene fungerer fantastisk, hæve-/forstørrelsesfunktionen er
fænomenal - ja, jeg synes, det er godt

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Marianne

Dato : 15-03-11 09:14

> [...]
> lange tekster på den - tasterne er næsten større end på et Protastatur,
> kliklydene fungerer fantastisk, hæve-/forstørrelsesfunktionen er

Hmmmm .. jeg har faktisk slet ikke overvejet, om jeg *kunne* bruge ipad'ens
eget tastatur. Der er jo stadig det med afstanden, men ellers? Jeg tror
bare, jeg rent instinktivt er/var imod det, da et tasteatur for mig er
noget, der helst skal give _udseende_ af at rumme noget good-old fashion
mekanik. Selv om det ikke længer e er tilfældet.

Kan du virkelig skrive direkte på ipad'en? 'Siger' den som et tastatur?
Bruger du noget, der ligner et tifingersystem til at skrive med, eller er
det politistation-modellen med to pegefingre?

Måske sku' jeg lige vente og se. Jeg har reverender talt aldrig haft en ipad
i hånden (endnu).

mvh
Marianne

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-03-11 12:19

> [...]

> Bruger du noget, der ligner et tifingersystem til at skrive med, eller er
> det politistation-modellen med to pegefingre?

De hurtigste iPad tastere jeg har set skriver med noget der ligner et 4
finger system + tommeltotten til space.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-11 18:30

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> De hurtigste iPad tastere jeg har set skriver med noget der ligner et 4
> finger system + tommeltotten til space.

Fire til seks fingre, ja - det er rimeligt rigtigt, og det er jo også
fint - man behøver vel ikke at stresse, eller er vi ude i, at iPad´en
ikke duer, fordi professionelle tifinger blindskrivere ikke kan finde ud
af at benytte et virtuelt tastatur?

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-03-11 20:58

> [...]
> fint - man behøver vel ikke at stresse, eller er vi ude i, at iPad´en
> ikke duer, fordi professionelle tifinger blindskrivere ikke kan finde ud

Lyder som nogenlunde det "system" jeg bruger når jeg skriver på et
almindeligt tastatur. Synes dog jeg har ualmindeligt svært ved at opnå
blot tilnærmelsesvist samme hastighed på iPad'en.

Man behøver ikke at stresse, men det kommer jeg til hvis jeg bruger 4
gange så lang tid på at svare på en mail - så er der nemlig ikke tid til
andet den dag - og jeg synes det er væsentligt sjovere at få sendt
svaret afsted end at dvæle ved glæden ved selve tasteriet (har heller
aldrig forstået det det at det skulle være så afslappende at tage
opvasken. Jeg synes det er afslappende at lytte til opvaskemaskinen der
gør arbejdet

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-11 21:02

> [...]

> almindeligt tastatur. Synes dog jeg har ualmindeligt svært ved at opnå
> blot tilnærmelsesvist samme hastighed på iPad'en.

Det samme her .. det kan sagtens lade sig gøre, men det tager en
evigthed ...

> [...]
> aldrig forstået det det at det skulle være så afslappende at tage
> opvasken. Jeg synes det er afslappende at lytte til opvaskemaskinen der

*suk* endnu en af dem der skal blære sig med deres opvaskemaskine ...

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-03-11 09:41

> *suk* endnu en af dem der skal blære sig med deres opvaskemaskine ...

Det er den bedste gadget jeg nogensinde har købt

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-03-11 15:32

Den 16/03/11 09.40, Franz Berliner skrev:

> Det er den bedste gadget jeg nogensinde har købt

Og så bliver den ikke forældet af en opdatering hver 8. måned...

Fra : Morten Lind

Dato : 16-03-11 19:09

> [...]

> almindeligt tastatur. Synes dog jeg har ualmindeligt svært ved at opnå
> blot tilnærmelsesvist samme hastighed på iPad'en.

Hmm...dét forstår jeg så ikke, men pyt...

> [...]
> aldrig forstået det det at det skulle være så afslappende at tage
> opvasken. Jeg synes det er afslappende at lytte til opvaskemaskinen der

Tænk - jeg synes faktisk, det er afslappende, både at snitte grøntsager,
lave maden _og_ vaske op, men jeg er nok heller ikke helt normal...

Jeg glæder mig over det, jeg slipper for, når jeg gør dét...

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-11 18:25

> [...]
> det politistation-modellen med to pegefingre?
>
> Måske sku' jeg lige vente og se. Jeg har reverender talt aldrig haft en ipad

Jeg synes, du skal prøve - og nej, jeg bruger ikke tifingersystem - jeg
er autodidakt og kan på gode dage bruge seks fingre,
men.....!!!!!......og ja, tastaturet på en iPad "siger" som et tastatur,
og tasterne er som tidligere sagt visuelt større end et Pro-tastatur,
hvilket fjerner din "afstandshindring"

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-11 18:28

> tidligere sagt visuelt større end et Pro-tastatur,

og det er så et af mine problemer ... jeg er vandt til at alle mine
tastaturer, bærbare og stationære har samme tastatur, samme
taststørrelse og samme afstand mellem tasterne.

Min "muscle memory" kan ikke lide at bruge iPad on-screen tastaturet

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-11 20:08

> [...]
> taststørrelse og samme afstand mellem tasterne.
>
> Min "muscle memory" kan ikke lide at bruge iPad on-screen tastaturet

OK - det kan min så

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-03-11 17:19

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Er der noget i vejen med tastaturet i iPad´en?

Briller! Hun vil have noget ordentligt at skrive på...