bedækning
Fra : Maria

Dato : 10-08-01 00:37

Jeg har en araber og en islænder, jeg gerne vil have bedækket,men jeg har
ikke de penge de forlanger. Begge har ikke papirer, så mon det ikke kunne
lade sig gøre at finde hingste i samme kategori, som heller ikke har
papirer, der ikke er så dyrt. Det skal helst være i Sydjylland.
Venlig hilsen Doris.

Fra : PiaR

Dato : 10-08-01 09:39

Hej Dorris

Du skriver at du ikke har råd til bedækning. Men har du så gjort dig tanker
om hvor dyrt det er at have 2 drægtige hopper og senere 2 hopper med føl?
Bedækningen er såmænd ikke det dyreste ved avl. Nææ, prøv at regne på hvad
det koster med dyrlægebesøg i forbindelse med drægtighedsundersøgelse, evt
hormonbehandling, scanning mm, extra foder til hopperne, dyrlægebesøg ved
foling og vaccinationer..
Ikke for at jeg vil tage modet fra dig, men det er bestemt ikke billigt at
lave føl selvom man bruger en billig pirathingst.
Og hvis du ikke har papirer på hopperne og heller ikke bruger en godkendt
hingst, så er det ikke nemt at sælge evt føl til en fornuftigt pris i
forhold til "fabrikationsomkostningerne" hvis du ikke ønsker at beholde dem.

Med venlig hilsen
PiaR

Fra : Maria

Dato : 11-08-01 00:04

Hej
Jeg er ikke helt nybegynder, jeg har 5 heste hvoraf den ene er en araber
desværre uden papirer.Jeg fik føl uheldigvis med en fjordhest og DV hingst,
man han var så køn, så der var mange der var interresseret i ham, han blev
solgt som et årig for 7000 kr.Men jeg vil gerne have min araber i fol, og
jeg har ikke sagt noget om videre salg, men jeg vil bare ikke give mellem
5000 og 10000 kr for det, når hun ikke har papirer.Men faderen skal være
araber og så er jeg ligeglad med om han er en pirat araber.
Doris.

Fra : Anet

Dato : 11-08-01 21:55

En hest er vel heller ikke en bedre hest af at der er papirer på den. Jeg
mener sagtens at du kan finde en god hingst med eller uden papirer til en
del under 5-10.000 kroner for en bedækning.

hilsen

Anet